Kattras som inte fäller så mycket

V

veg_lasagne

Antar att det blir en korthårig som gäller då?
Rexarna har jag fått för mig att de inte fäller, men jag tycker inte riktigt om hur de ser ut.
Hur är abessinier och bengaler?
Vad finns det för maskade korthåriga katter, förutom snowshoe?
 
Sv: Kattras som inte fäller så mycket

Jag anser att korat och burma är bland de minst fällande raserna. Bengal och aby har jag aldrig haft hemma, men jag antar av pälskvalitén att de är liknande.

De korthårsraser som finns i maskat är snowshoe, siames, rexarna, britt, bengal (men den ser ju inte maskad ut) och i enstaka fall thai bluepoint (som inte är en godkänd ras i sverak utan reggas som maskat utfall i en koratparning).
 
Sv: Kattras som inte fäller så mycket

Har två rexar och dom fäller. Blir i och för sig inte mer än ludd, men fäller gör dom!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 790
Senast: Sel
·
Övr. Katt Nu tar jag förhoppningsvis ut detta lååångt i förväg men jag funderar lite och blev nyfiken. Jag har en slags hatkärlek till min katts...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 175
Senast: Lyan
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 602
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
2 003
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp