Kattryggsäck, vilken ska jag köpa?

Sparky älskar att klämma in sig i trånga utrymmen med utsikt. Och vill gärna vara nära, så hon älskar de här mjukare väskorna. Hon hatar transportburen i plast.

Min förra katt hade väldigt mycket kroppslig integritet eller vad man ska säga. Han ville ligga brevid kudden men aldrig nära. Det enda han gillade var när man la fram sin hand så han kunde använda den som kudde. Han hatade att bli buren i mjuk väska, blev extremt obekväm.

Så det beror nog på :)
Det borde jag ha förutsett; att jag försökte dra alla katter över en viss kam.. :cautious: hah! :p
 
Tusen tack för att du tog dig tid! Den ser intressant ut, och Sparky är ju pytteliten och får definitivt plats :)
Inga problem, vi gillar den! Används juflera gånger i veckan för att transportera lilleman ut i skogen, så han hoppar glatt ned i den. När vi väl är ute och jag måste plocka upp honom när vi möter hundar och liknande ger den en bra liten sittplats uppepå också. :)
 
Tycker ni att katten blir tryggare av att vara nära sin matte/husse på det sätt man är i en ryggsäck? Tänker om man har ryggsäcken på magen istället och så..
Jag bär min på magen på vägen ut så att han kan se var vi går och jag kan ha mina händer i närheten. På vägen hem brukar han vara så trött att han skiter i vilket och ligger i den på ryggen, oftast med luckan öppen. 😅
Tror definitivt det hjälpte honom känna sig mer trygg i början av träningen. :heart
 
Äsch, när jag reser så brukar jag ha jätteryggsäcken med en katt, en vagn med en katt, och en resväska som man kan rulla på fyra hjul. Supersmidigt. :cautious:

Mitt i natten-bild på väskan!

Visa bifogad fil 85135
Haha, jag som tycker att resväskor överhuvudtaget är otympliga skulle aldrig palla! Särskilt inte med tågbyten och trånga bussar. :D
Brukade alltid använda stora vandringsryggsäcken när jag reste med hundarna, då måste man ju ha händerna fria för koppel. :) De går ju i och för sig själva.

Hemskt fin väska i alla fall, jag skulle kunna ha min packning i den nedre delen och kisse i övre! :idea:
 
Inga problem, vi gillar den! Används juflera gånger i veckan för att transportera lilleman ut i skogen, så han hoppar glatt ned i den. När vi väl är ute och jag måste plocka upp honom när vi möter hundar och liknande ger den en bra liten sittplats uppepå också. :)
Sparky var likadan med sin före detta väska. Hoppade direkt i och typ "Nu går vi matte!" :D
Praktiskt det där med att sätta upp katten på ryggen. Så gjorde jag också när det kom hundar, men satte henne i luvan på jackan :D
Det roligaste var dock en tysk tant, som Sparky verkligen avskydde. Hon morrade, fräste, och blev dubbelt så stor på den kvinnan. Kvinnan tyckte det var en himla fin tax, och hon ville klappa. Jag typ "Eh nja, hon verkar lite upprörd och kan nog rivas just nu :angel:"
 

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 087
Senast: QueenLilith
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: EmmaN
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 953
Senast: Voeux
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 601
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp