Kattsand Euroshopper.

E

Eureka

Hej hörrni!

Jag vet att många vet det redan, men jag vill ändå höja ett varningens finger åt Euroshoppers "klumpbildande" kattsand.

Jag har bara använt Pussies kattsand, tycker att den är jättebra. Har även använt ... nu minns jag inte namnet, men det är vita kristaller ist för vanlig sand - gillade även den! (Hade dock tre katter då och det fungerade inte i längden, tyckte jag.)

Nu för ett tag sen skulle jag göra den vanliga proceduren och tvätta låda, byta sand osv. Och det enda som finns i affären är Euroshoppers kattsand. Well, låt gå, jag kan ju prova, tänkte jag. Så illa kan det väl inte vara...

Men det kunde det. Och det är f-n i mig det värsta skit jag varit med om. Det är klumpbildande - men det klumpar inte och det stinker kattkiss i hela lägenheten. Stackars katten!

Jag har självklart bytt tillbaka nu och köper ALDRIG denna kattsand igen.
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Har också köpt denna värdelösa sand vid ett tillfälle och kan bara hålla med dig ! Vem köper skiten egentligen? De som då tycker den är bra har uppenbarligen inte provat något annat grus.
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Menar det :D Tycker bannemig inte ens att det kan klassas som kattsand. Bara som "sand" möjligvis! :)
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Och jag varnar för "Katty" den ljusblå kartongen, katten kissar hellre utanför än i lådan nu :crazy: (trots daglig rengöring, men det klumpar inte ett dugg så man får liksom inte bort allt! :mad:)

Någon som vet en BRA sand som finns att köpa i vanliga butiker?
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Pussy kompakt tycker jag är bra, använde det när jag hade bentonitsand. Nu har jag träpellets istället, MYCKET billigare och helt luktfritt.
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Euroshopper håller jag mig långt borta från, men nu även kattsand av märket "klumpe". Köpte en 20liters-säck och "sanden" är snarare grus och det klumpar givetvis ingenting... Så ett varningens finger även för denna! Använder Pussy nu och det fungerar utmärkt. :)
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Kolla SVT ikväll, Sverker på Plus kollar kattsand!
Blindtester hemma hos folk, kan bli intressant. Eftersom man själv är inbiten EC-användare.....
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Kolla SVT ikväll, Sverker på Plus kollar kattsand!
Blindtester hemma hos folk, kan bli intressant.


Oj då måste jag kolla! Jag använder Pussi ultra kompakt och tycker den är jättebra. Fick för någon vecka sedan en halv påse Euroshopper kattsand av bekantas bekanta för deras gamla katt hade dött. Provade, men fick kasta bort allt i lådan och tvätta ren den efter någon dag bara. Skitsand, den klumpade inte direkt utan allt blandades med den rena sanden och så dammade den otroligt mycket.
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Själv tycker jag att Pussi är bäst men använder Eldorados klumpbildande som jag tycker att är NÄSTAN lika bra. Det dammar mer tyvärr men är betydligt billigare och förutom att det dammar när man häller i så fungerar det lika bra och är bara vid ihällandet som det gärna slår upp ett moln av damm. Ett tag hade jag ett sand som hmmm....Jag minns inte märket men det var också hemskt billigt men som det dammade! Överallt i rummet där lådorna står så var det som ett skikt av kattsanddamm- jättehemskt!
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Jag kör med träpellets, fungerar super!

Annars brukar jag ha använt *glömt namnet*... En fyrkantig låda, blå, med en sjöstjärna på. Mkt prisvärt 0ch finns i mataffären. 5 kg ca 50 kr tror jag det var, om det inte var 10 kg, kommer inte ihåg :bump:
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Själv tycker jag att Pussi är bäst men använder Eldorados klumpbildande som jag tycker att är NÄSTAN lika bra.


Använder också Eldorados klumpbildande, tycker att den är prisvärd. Har nog testat hela kattsandssortimentet, från dyrare märken till billiga. Men gillar Eldorados bäst, som tur är så är katten nöjd så länge det finns någon kattsand. Hon bryr sig inte om vilken sort det än är, så jag kan testa som jag vill :D
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Här går det i EverClean eller Tidycat. köpte en billig på GrannG, men tyckte inte om den, visserligen klumpade den, men luktade fruktansvärt..
Inte prövat några andra billigare märken, eller jo, med en gång jag köpte katterna gick dom på ngt pellerterat.. Funkade gott, men lättare med klumpsand :)
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Jag använder oxå EverClean. 200 kr för 8 kg tror jag. Den är dryg, räcker ca 1,½ månad till en liten kisse och det luktar ingeting och bildar klumpar som är lätta att plocka upp.

:)
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Och jag varnar för "Katty" den ljusblå kartongen, katten kissar hellre utanför än i lådan nu :crazy: (trots daglig rengöring, men det klumpar inte ett dugg så man får liksom inte bort allt! :mad:)

:eek::eek: Skojjar du?? Mina tre katter älskar Katty, likaså jag!
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

Själv tycker jag att Pussi är bäst men använder Eldorados klumpbildande som jag tycker att är NÄSTAN lika bra. Det dammar mer tyvärr men är betydligt billigare och förutom att det dammar när man häller i så fungerar det lika bra och är bara vid ihällandet som det gärna slår upp ett moln av damm. Ett tag hade jag ett sand som hmmm....Jag minns inte märket men det var också hemskt billigt men som det dammade! Överallt i rummet där lådorna står så var det som ett skikt av kattsanddamm- jättehemskt!

Eldorados tycker jag är helt okej! Jag har 3 innekatter på 2 lådor=byta sand ofta. Då testade jag detta billigare märket och är nöjd. Har märkt att den dammar om man inte byter sanden lika ofta som vanligt, men inte innan dess faktiskt :) Jo när man häller upp, men det är nästan oundvikligt :D
 
Sv: Kattsand Euroshopper.

jag kör med träpellets, fungerar super!

Annars brukar jag ha använt *glömt namnet*... En fyrkantig låda, blå, med en sjöstjärna på. Mkt prisvärt 0ch finns i mataffären. 5 kg ca 50 kr tror jag det var, om det inte var 10 kg, kommer inte ihåg :bump:

katty :D

1010101
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har, av ren bekvämlighet handlat min kattsand på närliggande livsmedelsbutik (Ica, Coop, Willys), vanlig typ klumpbildande sand. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 323
Senast: Account
·
Katthälsa Jag har kört Everclean eller Pussi Kompakt klumpbildande i kattlådorna från första början. Nu har en katt fått astma och eftersom...
Svar
16
· Visningar
2 077
Senast: Riru
·
Övr. Katt Hejsan alla glada katt/djur människor! Jag söker lite råd och tips! Har en norsk skogkatts hona på 5 år och en korsnings hane runt...
2
Svar
29
· Visningar
11 171
Senast: MonteRose
·
D
Övr. Katt Har alltid haft katt, men bara honor. Nu har jag flyttat ihop med pojkvännen och hans okastrerade han katt som är 8 år. Och hur mycke...
Svar
11
· Visningar
8 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp