S

Sophieeklund

Vilken kattsand uppfattar ni som den minst dammande?

mvh// Sophie
 
jag använder en klumpande i lila säck som OBS har, kommer inte ihåg namnet men den finns som 8 eller 15 kg och dammar inte särskilt mycket
 
Toa-lätt dammar så gott som inget alls, och jag tyckte att det funkade bra när jag hade bara två katter, men sen när jag skaffade en tredje så började det lukta...
Nu använder jag Pussi Ultrakompakt, den tycker jag inte dammar så farligt, och den är dryg och klumpar bra.
 
Jag använder just nu Everclean Less Track och tycker inte att den dammar. (Å andra sidan är jag inte särskilt känslig för damm).

mandalaki
 
Vi använder Pussi Ultrakompakt, dammar lite.. Inge farligt så länge man inte dyker ner i lådan, varken mamma eller pappa som båda är känsliga för damm känner nåt..
Det är den enda sanden vår Findus godkänner :smirk:
 
catrin som jag köper på djurbutik.
använder även pussi,men den dammar ju lite.men otrolig hållbar och luktfri
 
Minns inte vad den heter, men det är en blå påse med en vit katt på. Det är inte vanlig sand utan "kristaller" eller vita kulor som suger upp kisset. Jättebra sand, men jättedyr!
 
EverClean. Vissa av deras varianter är dock lite väl starkt parfymerade, men de varianterna håller jag mig borta ifrån.
 
Fresh & Easy
Använder också den. Tycker att den är bra och värd sitt pris.
 
remiss katströ dammar inget alls och det är gjort av förbikommet skogsbruks produkt så den är 100% naturlig så den kan man ta å kompostera oxå :cool:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 461
Senast: Rhinos
·
Hemmet Det blir så fruktansvärt dammigt i vårt sovrum. Syntes extra väl nu på morgonen när vi bytte sängkläder, dammet virvlar runt som bara...
2
Svar
33
· Visningar
1 016
Senast: Amha
·
Övr. Katt Jag har, av ren bekvämlighet handlat min kattsand på närliggande livsmedelsbutik (Ica, Coop, Willys), vanlig typ klumpbildande sand. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 363
Senast: Account
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp