Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kom det en leverans kanindelar. :D Vi hade sådan tur att återförsäljaren av kanindelarna och Älvas uppfödare skulle till samma utställning, så det lyckades ju lösa sig ganska smidigt. Nu har jag fryst ner majoriteten av leksakerna så att de behåller sin fräschhet. Älva fick själv välja vilken bit som hon skulle ha tillgång till nu, och hon verkar mer än nöjd. ;) Hon har inte släppt den ur sikte sedan hon fick den för ca 40 minuter sedan, utan bär troget runt på den. :D
 
Men oj vad tyst och stilla det är här på Katt! :cry:

Jag plockade upp ett kaninöra ur frysen idag då jag tänkte att Älva skulle bli glad av att att ha två kaninleksaker framme samtidigt. Variation förnöjer och allt det där. Hon blev jätteglad och lekte intensivt med den en låååång stund. När jag vid ett tillfälle går för att kolla läget så hittar jag kaninörat på balkongen. Eller ja, en liten bit av kaninörat. Det var nämligen väldigt mumsigt, tydligen...
 
Såg en så fin tavla i våras. En katt målad som en 1800tals kunglighet, med krona och allt. Ångrar så att jag inte köpte!
Nu har jag fått för mig att jag ska snoka rätt på konstnären på något sätt och se om hen kan måla på beställning. Tänk att ha en sån bild på sin egen kisse!
 
Hittade ett gammalt foto från 1920-talet i USA med ett par kvinnor med deras katter. Det stod även vilken ras katterna var, perser katter - men det kändes lite sorgligt vilken skillnad det var!
ad8bb7d4-5c44-4ea2-a428-3d1c8b4cdf65.jpg

De var ju jättefina på den här bilden, nosen tänker jag alltså på. Lite synd då jag gillar hur de ser ut här.
 
Hittade ett gammalt foto från 1920-talet i USA med ett par kvinnor med deras katter. Det stod även vilken ras katterna var, perser katter - men det kändes lite sorgligt vilken skillnad det var!
Visa bifogad fil 19943
De var ju jättefina på den här bilden, nosen tänker jag alltså på. Lite synd då jag gillar hur de ser ut här.
Så fina kisar! :love: Jag kan bara hålla med dig. Utvecklingen av perserkatter är verkligen sorglig. :cry:
 
Så fina kisar! :love: Jag kan bara hålla med dig. Utvecklingen av perserkatter är verkligen sorglig. :cry:
Kattbranschen är inte heller förskonad från dessa uppfödningar som gör mera skada än gott :( Fast jag tror att hundraserna är mera drabbade än kattraserna.
 
Jag och Nikita är hemma igen. Nikita njuuuuuter. Även om vi kunde bo i en lägenhet utan katter så är det inte samma sak. Det hon älskar är de breda fönsterbrädorna. Önskar jag kunde erbjuda henne det hemma. Hon ligger och solar magen och njuter.

Det blev brunch (hon får aldrig mat före resor så hon inte ska må illa) och hon ligger och tvättar sig nöjt på sin värmedyna.
 
Jag och Nikita är hemma igen. Nikita njuuuuuter. Även om vi kunde bo i en lägenhet utan katter så är det inte samma sak. Det hon älskar är de breda fönsterbrädorna. Önskar jag kunde erbjuda henne det hemma. Hon ligger och solar magen och njuter.

Det blev brunch (hon får aldrig mat före resor så hon inte ska må illa) och hon ligger och tvättar sig nöjt på sin värmedyna.
Det går inte att lägga till något som gör fönsterbräderna bredare? Låter ju som att det borde vara görbart...
 
Tänkte ansluta mig till denna tråden då jag om allt går vägen kommer få hem en katt i slutet av månaden.

Det är en 7 år gammal europé, fd avelshona som nu är kastrerad. Hon har efter kastrationen inte trivts hos uppfödaren som har flera katter.

Nu är det mycket praktiskt som ska hinnas ordnas. Första gången för mig med katt i lägenhet och att katten kommer bli en ren innekatt.

Här är en bild på underverket.
0.jpg
 
Det går inte att lägga till något som gör fönsterbräderna bredare? Låter ju som att det borde vara görbart...

Jag har en fönstersäng som jag skruvat fast i fönsterbrädan och en säng med sugproppar som man sätter fast i glaset. Men breda fönsterbrädor i hela lägenheten är Nikita helt förälskad i. Och tja, att köpa tio fönstersängar och skruva upp runtom alla fönsterbrädor är kanske inte helt realistiskt även för en ödmjuk slav som jag :angel:
 
Jag har en fönstersäng som jag skruvat fast i fönsterbrädan och en säng med sugproppar som man sätter fast i glaset. Men breda fönsterbrädor i hela lägenheten är Nikita helt förälskad i. Och tja, att köpa tio fönstersängar och skruva upp runtom alla fönsterbrädor är kanske inte helt realistiskt även för en ödmjuk slav som jag :angel:
:eek: Nikita har missat lite i sin uppfostran hör jag! :mad:


:p
(Helt förståeligt hälsar den här kattslaven)
 
Tänkte ansluta mig till denna tråden då jag om allt går vägen kommer få hem en katt i slutet av månaden.

Det är en 7 år gammal europé, fd avelshona som nu är kastrerad. Hon har efter kastrationen inte trivts hos uppfödaren som har flera katter.

Nu är det mycket praktiskt som ska hinnas ordnas. Första gången för mig med katt i lägenhet och att katten kommer bli en ren innekatt.

Här är en bild på underverket.
Visa bifogad fil 20009
Oh vad kul! Jag har hört talats om rasen men har nog inte råkat på någon som haft en katt av den rasen. Du får gärna berätta om hennes temperament och energinivå.

Annars ser hon precis ut som en katt ska göra med en kamera i nyllet :D Så fin! :love:
 
Vi höll på att bli lurade på en katt. Uppfödaren påstod att katten hade stamtavla men jag hade en dålig känsla i magen och pratade med en helt annan uppfödare och det visade sig att om katten faktiskt fick stamtavla så hade uppfödaren smusslat igenom det. Den fanns inte ens en chans att den skulle kunna bli reggad än annat som huskatt
 
Hoppar in här med en liten fråga! Ni som har kastrerat honkatter, hur länge höll ni dom inomhus efter kastreringen? Veterinären sa typ 4-5 dagar, men jag tycker det lät ganska kort? Maui är iofs oförskämt pigg trots att hon kastrerades igår, men jag är hönsmamma såatte :D

+ bild på gullet :love:
IMG_2365.jpg
 
Hoppar in här med en liten fråga! Ni som har kastrerat honkatter, hur länge höll ni dom inomhus efter kastreringen? Veterinären sa typ 4-5 dagar, men jag tycker det lät ganska kort? Maui är iofs oförskämt pigg trots att hon kastrerades igår, men jag är hönsmamma såatte :D

+ bild på gullet :love:
IMG_2365.jpg

Jag är också en hönsmamma så jag hade hållit henne inne längre :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
957
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 804
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp