Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte höjd är avgörande utan katternas preferens. Jag har en låg och en HÖG (en djup hundskål). De ska prompt dricka ur hundskålen. Även när den är nästan tom och den andra full.

Köp båda :)
Som Ija
Hon dricker fortfarande ur hundens vattenskål
Har provat med andra men icke. Även ställt en annan skål i den stora vattenskålen men det gick hon inte på
 
Jag blev väckt mitt i natten av Älva. Hon satt och beklagade sig högljutt i dörröppningen mellan hallen och köket.

Varför hon var upprörd? Jo, det hade flugit in en stor nattfjäril i lägenheten som hade satt sig uppe på dörrkarmen, aaalldeles för högt upp för att Älva skulle nå den. :mad: Älvas lösning är då att sitta och skrika på den, antingen tills den själv flyttar på sig, eller matte kommer och hjälper henne att nå upp till den...
 
Min förra katt drack enbart (förutom rinnande vatten från kranen) om han fick ha ett vanligt dricksglas i fönstret vid matbordet. Katter är roliga dem :D

Det var förövrigt en helt underbar katt som jag utvecklade ett alldeles speciellt band till. Han brukade alltid sitta på min axel, vad jag än gjorde. Om jag så åt middag, gick en promenad, spelade badminton eller fixade med något. Jag har försökt lära katterna efter det att sitta på axeln men de fattar inte :meh:
En Kattegoja, en sån har jag med!
 
Operation gömma kattlåda och slippa kattsand över hela jävla köket... Den rutiga sjalen är högst temporär och ska bytas mot ett ofärgat grått draperi som monteras bättre. Ska till en ny blomma mellan forellbegoniorna med. Men jag är mycket nöjd!

IMG_20190818_161028.jpg
 
Megara måste ha någon slags oral fixering. Hon älskar att slicka och slicka med sin sträva tunga när vi gosar. Samt när hon vill att jag ska upp NU och ge henne frukost. Eller när jag bara vill stryka henne över ryggen så kommer nosen upp och tungan ut.
 
Jag kunde hämta den nya vattenskålen idag och, host, mitt sinne för mått har aldrig varit riktigt bra :angel: den var liiite större än vad jag hade tänkt mig, men då törstar hon inte ihjäl i första taget iallafall! :o:angel:
Jag tänkte faktiskt att jag kunde vara lite kitschig och ha en falsk näckros i den :D frågan är bara var jag hittar en ... Det är visst svårt att hitta dålig smak :cautious::confused::angel:
 
Fönstret är öppet men mattes knä är ledigt :nailbiting::nailbiting::nailbiting: denna beslutångest!
Hon bestämde sig för att sitta på bänken mittemellan istället :rofl:
 
Jag kunde hämta den nya vattenskålen idag och, host, mitt sinne för mått har aldrig varit riktigt bra :angel: den var liiite större än vad jag hade tänkt mig, men då törstar hon inte ihjäl i första taget iallafall! :o:angel:
Jag tänkte faktiskt att jag kunde vara lite kitschig och ha en falsk näckros i den :D frågan är bara var jag hittar en ... Det är visst svårt att hitta dålig smak :cautious::confused::angel:

Jag delar din dåliga smak :angel: och hade en låg vid glasskål till Nikita med näckrosor i som jag köpte efter att ha först försäkrat mig om att de var ofarliga.

Edit: Jag tror det var de här jag köpte av, men kontakta dem för att dubbelkolla att de är ofarliga https://www.vattenliv.se/produkt-kategori/dammtillbehor/vattenvaxter/konstgjorda-nackrosor/
 
Megara måste ha någon slags oral fixering. Hon älskar att slicka och slicka med sin sträva tunga när vi gosar. Samt när hon vill att jag ska upp NU och ge henne frukost. Eller när jag bara vill stryka henne över ryggen så kommer nosen upp och tungan ut.

Haha, som väckarklocka fungerar en katts tunga ganska väl iofs. Som att bli kärleksfullt gnuggad med ett litet sandpapper.
 
Jag delar din dåliga smak :angel: och hade en låg vid glasskål till Nikita med näckrosor i som jag köpte efter att ha först försäkrat mig om att de var ofarliga.

Edit: Jag tror det var de här jag köpte av, men kontakta dem för att dubbelkolla att de är ofarliga https://www.vattenliv.se/produkt-kategori/dammtillbehor/vattenvaxter/konstgjorda-nackrosor/
Argh, de skickar bara till närmsta ombud, jag har redan igår varit där och kommer att antagligen hämta ett paket till snart - jag orkar inte, det är en omväg att behöva hämta paketet från mitt ombud :arghh:
Ingen som vill ta emot det och skicka det vidare till mig? :meh::grin:
 
Det fanns den här men ... den är inte riktigt så kitschigt näckros-ig som jag hade tänkt mig :o vilket iofs kanske är en fördel..? :cautious:
500x500-Mr_plant_alla_1540-10.jpg

Jag köpte de två mindre och en större i ett paket. Vita tror jag. Ligger ditt ombud långt från dig? När vi flyttade bestämde sig Nikita för att bara mitt vattenglas på skrivbordet dög, så jag ställde dit min största och tyngsta lattemugg så hon skulle sluta ha omkull glaset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp