Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drömde om att allergi maten skulle anses superäcklig. Särskilt av Lukas och Mini.

Tre katter har enhälligt röstat för att det är det godaste de ätit. 360 kr för 2 kg. Tack så jävla mycket liksom...
Ija bara nope... 500 spänn för en påse specific
Så det är rc siamese och mjau noga utvalt eller nåt sånt som gäller just nu..
Veterinären bara skrattade
Ja Ija äter ju mush med såklart, men bara kyckling..
 
Ija bara nope... 500 spänn för en påse specific
Så det är rc siamese och mjau noga utvalt eller nåt sånt som gäller just nu..
Veterinären bara skrattade
Ja Ija äter ju mush med såklart, men bara kyckling..

Jag ger hills z/d. Min erfarenhet sen tidigare är att specific inte är lika bra på det där med smaklighet

Men så god som de verkar tycka trodde jag inte den skulle vara.
 
Efter sådär 2.5 år har siamesen äntligen lyckats. Få sova ihop igen (hon och min siameshane låg alltid i hög, ständigt)

Hela fem minuter höll ragdollen ut innan hon fick ett akut behov av att dricka vatten

Dålig bild men tagen i mörker med blixt, liggandes i sängen

IMG_20190903_230259.jpg
 
Efter sådär 2.5 år har siamesen äntligen lyckats. Få sova ihop igen (hon och min siameshane låg alltid i hög, ständigt)

Hela fem minuter höll ragdollen ut innan hon fick ett akut behov av att dricka vatten

Dålig bild men tagen i mörker med blixt, liggandes i sängen

Visa bifogad fil 36098

Vad känner Lukas för att sova hög? Har han förlåtit dig för vetbesök ännu?

Megara är sur och tuggar kablar och allt annat när hon inte får mat. En burma ska ju väga mer än man tror, en tegelsten svept i siden, men Megara är cement runt en tegelsten :meh:
 
Vad känner Lukas för att sova hög? Har han förlåtit dig för vetbesök ännu?

Megara är sur och tuggar kablar och allt annat när hon inte får mat. En burma ska ju väga mer än man tror, en tegelsten svept i siden, men Megara är cement runt en tegelsten :meh:

Han skulle troligen inte banga sällskap men siamesen skulle inte våga prova. Men det var ju en av de första saker jag sa åt henne. "här har du om du bara fattar det din sova i hög och leka hysteriskt kompis". De två L:en är precis samma skrot och korn. Förutom att siamesen är mycket fegare ;)
 
Han skulle troligen inte banga sällskap men siamesen skulle inte våga prova. Men det var ju en av de första saker jag sa åt henne. "här har du om du bara fattar det din sova i hög och leka hysteriskt kompis". De två L:en är precis samma skrot och korn. Förutom att siamesen är mycket fegare ;)

Bryr sig dina damer inte om att Lukas varit hos veterinären och luktar veterinär? Mina fryser ut varandra första dygnet nån har varit där, och morrar lågt.
 
Bryr sig dina damer inte om att Lukas varit hos veterinären och luktar veterinär? Mina fryser ut varandra första dygnet nån har varit där, och morrar lågt.

Nej. Tacksamt nog haft turen att ha katter som aldrig reagerat så. Siameshanen är enda som reagerat och han - som kunde vara rätt taskig sådär generellt - reagerade med att trösta. La sig tätt intill.

Tanterna sniffade på Lukas och struntade sen i honom. Han reagerade heller inte när damerna kom hem efter tandsanering en och var groggy och luktade vet och narkos.

Men vet det är väldigt vanligt katten som varit hos vet betraktas som inte hemmahörande. Så jag har haft tur helt enkelt.
 
Vad känner Lukas för att sova hög? Har han förlåtit dig för vetbesök ännu?

Megara är sur och tuggar kablar och allt annat när hon inte får mat. En burma ska ju väga mer än man tror, en tegelsten svept i siden, men Megara är cement runt en tegelsten :meh:

Glömde. Lukas verkar förvånande nog inte minnas nåt om nån veterinär. När jag provade ge enkel dos lugnande och snällt bara hanterade tog det en vecka att förlåta mig. Nu var han mer drogad men inte värre än att han gjorde motstånd mot att bli inföst i buren, sen där jamade och protesterade (om än utan panik) osv.

Men han är helt som vanligt och jag är bäst i världen. Så han verkar ha en minneslucka av hela upplevelsen. Eller iaf inte på nåt vis sammankoppla med mig. Förvånande - och skönt!
 
Ja
Nej. Tacksamt nog haft turen att ha katter som aldrig reagerat så. Siameshanen är enda som reagerat och han - som kunde vara rätt taskig sådär generellt - reagerade med att trösta. La sig tätt intill.

Tanterna sniffade på Lukas och struntade sen i honom. Han reagerade heller inte när damerna kom hem efter tandsanering en och var groggy och luktade vet och narkos.

Men vet det är väldigt vanligt katten som varit hos vet betraktas som inte hemmahörande. Så jag har haft tur helt enkelt.

Ja du har tur - och så himla skönt!
 
Suck, varför lär jag mig inte. Hade en bit karré tänkt som min middag, jomenvisst, alltid bra att glömma att stoppa in den i ugnen för att tina. Hör duns från köket och extremt nöjd katt :meh: Hon hade inte ens skam att se skyldig ut, utan blev bara sur när jag avbröt hennes festande. Skar av biten hon ätit på så fick hon den på sitt fat. Resten sköljde jag av och grillar.
 
Jag har fått för mig att plastskål inte är bra, så jag bytte ut "fatet" på foderautomaten till en djup tallrik.
Lite besvärligt att äta tycker Tuva, man måste använda tassen för att få ut allt. Matte tycker det är bra att det tar längre tid att äta. Enda nackdelen är att skålen inte står riktigt stilla och en del foder hamnar mellan skål och automat för hon inte kommer åt den. Men det tar jag upp när jag ska diska skålen, vilket jag gör dagligen.
 
Hur noga är ni med att bara ge juniormat fram till året?
Jag har hållit hårt på det. (Mjau och Latz) Men på slutet har jag köpt ngn enstaka påse och burk gourmet. Hon får det inte varje dag men någon gång i veckan.
Det märks att hon uppskattar omväxling.
Och veterinärerna säger att det viktigaste är ATT hon äter. Nu är det sällan ett problem när hon är feberfri ska väl tilläggas.
(Torrfoder har hon bara junior men äter ytterst lite)
 
Hur noga är ni med att bara ge juniormat fram till året?
Jag har hållit hårt på det. (Mjau och Latz) Men på slutet har jag köpt ngn enstaka påse och burk gourmet. Hon får det inte varje dag men någon gång i veckan.
Det märks att hon uppskattar omväxling.
Och veterinärerna säger att det viktigaste är ATT hon äter. Nu är det sällan ett problem när hon är feberfri ska väl tilläggas.
(Torrfoder har hon bara junior men äter ytterst lite)

Om jag inte minns helt fel är den största skillnaden på junior och vuxen storleken på bitarna. Jag har inte varit särskilt noga utan gett båda katterna samma foder.
 
Weekend i Getinghuset. Skönhetsmissen dödar småkryp i källaren. Best vacation ever! Spindel efter spindel får sätta livet till. Efter ett tag hittar jag en utmattad S som nöjt brer ut sig på soffan för att vila efter en ansträngande eftermiddag av massmord.

Brunetten har en pågående dispyt med husets Kattbäbis. Förbannade Slyngla som väser och tror sig har rättigheter. Dagens Ungdom. :rage: B väser tillbaka och går muttrande omkring. Slynglan backar inte, Brunetten burrar upp sig och väser då istället åt Rottis och tar över Rottis sovplats av ren princip.

Rottis ligger sorgset ute i köket. Kattbäbis tronar i diskhon. S snarkar i soffan. B tjurar i Rottis säng.

KattGubben som inte orkar med allt kärringtjafs vägrar flytta sig från sin eluppvärmda filt och har därför fått middagen serverad där. Någon måtta får det vara. Inte ska en KattGubbe behöva drabbas av denna flock ilskna fruntimmer som vimlar runt i kök och vardagsrum?

Människorna dricker vin. Klappar närmsta katt. Tittar på regndropparna på rutorna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 354
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp