Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det känns verkligen inte okej, tänkte även på att det kan komma andra djur än katter som ger sig på stackaren och det finns varken träd/buskar eller ngn den kan ta skydd i. Vet du eller ngn annan här om det finns ngn lagtext att stödja sig på för katter? Tror det blir lite tunt att basera det på ens egna åsikt. Ska iaf gå dit idag och se om jag kan prata med ev ägare.

Javisst. Hänvisa till SJVFS 2019:28 Statens jordbruksverks föreskrifter och allmänna råd om hållande av hund och katt, 3 kapitlet 7 § Katter får inte hållas bundna.
 
Katterna har en leksak som jag trollade fram från under soffan idag efter att den varit ”borta” en stund. Agda älskar den och nåde den som kommer nära.
Men den är ganska sliten (se bilden)
Så skulle behöva en ny. Denna kom med i katträdet vi köpte så vet inte vart man får tag på ny.
Den var full med fjädrar/päls som ny och den skramlar lite när man skakar den.
Har ni nått tips?
9B38895C-F9EF-4966-B39D-230809C76CD9.jpeg
 
Katterna har en leksak som jag trollade fram från under soffan idag efter att den varit ”borta” en stund. Agda älskar den och nåde den som kommer nära.
Men den är ganska sliten (se bilden)
Så skulle behöva en ny. Denna kom med i katträdet vi köpte så vet inte vart man får tag på ny.
Den var full med fjädrar/päls som ny och den skramlar lite när man skakar den.
Har ni nått tips?
Visa bifogad fil 37672
Precis en sån som skramlar lite älskar Millie och den har också gått sönder.
 
Idag ska våran andra katt vaccineras. Han avskyr verkligen att åka bil så detta kommer bli spännande. Funderar på att ta med öronproppar i bilen.
 
Måste köpa mer aluminiumfolie. Anti-bit fungerade inte och att smörja in allt med vitpeppar gick sådär. Tabasco gör det för kladdigt. Så nu har jag köpt kabelgömmare och lindat in andra med folie. I går var Megara hopplös och gnagde på allt som fanns att gnaga på, samt spillde ut mitt iste över skrivbordet och var uppe på diskbänken och knuffade ner säcken med strö i lådan - har den i en hylla ovanför (i hallen där lådorna står). Jag har dessutom upptäckt att hon äter som en hamster på min soffa. Som är en enorm klump som jag inte iofs använder särskilt ofta.
 
Holger skrek som han brukar i bilen. Riktigt riktigt högt och ibland ynkligt men inslag av några riktigt djupa aoo. Låter helt knäppt. Men nu är han också vaccinerad.

Stackarn är en enmanskatt utan dess like. Bara jag, mannen och dottern som gäller. Han kröp ihop och la bak öronen när veterinären kom in. Är dock gudasnäll och otroligt lätthanterlig så det gick jätte bra så länge jag gosade lite med honom under tiden. Hela han vibrerade :cry::cry:
 
Måste lägga in senaste bilden på våran barn och Lillith. De trivs så bra ihop. Är så noga med att barnet är snäll och försiktig med katterna. Tror vi lyckats rätt så bra ändå eftersom båda katterna gillar att vara runt henne.
 

Bifogade filer

  • IMG_20191008_202023.jpg
    IMG_20191008_202023.jpg
    295,3 KB · Visningar: 31
Alltså min fina katts förmåga att förstå tonen på min röst :love:
Vi brukar leka en lek som går ut på att jag säger "psst", och hon springer då i racerfart och gömmer sig. Sen ska jag smyga på henne, i bland ska jag gömma mig och säga "psst" igen så kommer hon och letar efter mig, och då ska jag liksom hoppa fram och skrämmas så hon kan bli fejkrädd och springa iväg igen.
Leken slutar alltid i att hon ramlar omkull och då ska jag kittla henne så hon kan fejkbita mig med öronen bakåt och busa. Hon avslutar alltid den leken med att hålla i min hand och slicka på den "Matte du ska vara snäll nu" och sen blir det massa gos.

I går fick hon nog lite överslag i hjärnan för mitt i att vi sitter och gosar så lägger hon öronen bak och tokbiter och sparkas. Jag har varit väldigt noga med att jobba bort det då hon var en riktig piraja när hon kom, och hon har inte gjort så på ett halvår säkert. Jag flyttade bort handen lugnt och stilla och sa med en besviken röst "Nähä du. Det där är inte ok."
Varpå man ser att det klickar något i hennes hjärna, hon hänger ner huvudet och går iväg och sätter sig bland skorna och ser hur moloken ut som helst :D Efter sådär tio minuter var jag tvungen att gå dit och klappa och förklara att så arg var jag ju inte!
 
Känner ibland dåligt samvete över Alice, jag bor fortfarande hos mina föräldrar och de har en hund. Jag har delat av en bit av hallen, ett badrum och mitt sovrum så att hon får vara i fred i de områdena. Men det märks att hon trivs bättre när hunden är i sommarstugan med föräldrarna. Då det är bara hon och jag.
Jag funderar typ på att köpa lägenhet bara för kattens skull :cautious: Tur(?) nog så har jag inte råd ännu dock utan behöver främst bättre betalt jobb. Men jag kan inte låta bli att tycka lite synd om henne och fundera på hur bättre hon skulle må om vi flyttade till eget...
 
Alltså, det är mycket mysigt att Megara vill sova under täcket med mig. Men kan hon snälla, snälla sluta att sluta SLICKA MIG PÅ INSIDAN AV LÅREN längst upp (och ännu högre) :crazy:.

Hon lägger sig till rätta och en extremt sträv tunga slickar extremt känsliga delar av mig. Jag flyttar benen och föser bort henne, men hon flyttar efter och fortsätter slicka. Jag överväger dubbla långkallingar.
 
Om drygt en vecka åker päronen utomlands.
Millie har varit ensam runt 6 h ngr dagar då och då och verkar sova mesta tiden. (Radio på)
Nu ska päronen vara borta tre veckor.
Varje vecka blir Millie ensam mån,tis, tors och fre.
Jag hoppas och tror att det går bra men lite blöder hjärtat.
Har rast 30 min men det känns som att det mest stör om jag är hemma typ 20 min och sen går igen.
 
Om drygt en vecka åker päronen utomlands.
Millie har varit ensam runt 6 h ngr dagar då och då och verkar sova mesta tiden. (Radio på)
Nu ska päronen vara borta tre veckor.
Varje vecka blir Millie ensam mån,tis, tors och fre.
Jag hoppas och tror att det går bra men lite blöder hjärtat.
Har rast 30 min men det känns som att det mest stör om jag är hemma typ 20 min och sen går igen.

Säg att jag fattar fel, men ska katten vara ensam nästan hela veckan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 486
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp