Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Millie får lite havregrynsgröt av pappa när han äter det och hon älskar det.
Är det ok för katter?

Mjölk är inte särskilt nyttigt för katter, så är gröten gjord på mjölk kan kisse bli dålig i magen.
Havre i sig är så vitt jag vet inte farligt, men rätt onödigt.
 
Måste fråga en sak här, använder folk peewee-låda fortfarande? Jag städar förrådet och hittade min, inte särskilt mycket använd. Inte så att jag tänkte tjäna en hacka direkt, men funderade på om någon ens skulle vara intresserad av att köpa eller få den. (Alltså inte här, utan om jag i så fall ska bemöda mig om att annonsera ut den.) Jag gillade konceptet, men tror att jag tyckte att lådan var så groteskt stor. (Ja just ja, nu minns jag att jag raskt köpte en mindre. Nu använder jag inte träpellets längre.)
 
Men kan den förbaskade vetten ringa! Jag ringde kliniken, men det är tydligen bara han som kan säga vad Megara har för blod/urinvärden. Blir stressad av det. Men försöker trösta mig med att om det är något allvarligt fel så skulle han ringa mig?
 
Köpt Mush till Lina. Hon är lagom skeptisk till detta påfund. Det funkar om det är uppblandat med vanlig mat. Och om det inte finns något annat att välja på.
Så nu blir det Mush och blötmat på nätterna, inget torrfoder. Elaka matte :rage:
 
Funderar på å köpa frysta kyckling vingar till Västa. Hon älskar kyckling och sliter isär kartongerna så att det blir tugg märken på dom. S skulle nog kunna tillfredsställa hennes behov lite mer.
 
Jag blev rejält orolig eftersom Megara igår inte var intresserad av sin blötmatsmiddag, var trött och inte åt på några kablar och drack betydligt mer än hon brukar. Diabetes och annat hann fara genom min helikopterhjärna innan jag upptäckte ett öppet köksskåp och en uppsliten torrmatspåse. Torrisar duger uppenbarligen i hungerns nöd :meh:
 
Jag börjar bli rätt less på att det fortfarande gnisslar mellan katterna härhemma.. Inget allvarligt men gnissel och fräs (och skrik men det är fröken drama som alltid skriker förebyggande. Ni ska höra när jag lyfter henne. Döden är nära!) räcker för att jag ska bli less..
 
Jag börjar bli rätt less på att det fortfarande gnisslar mellan katterna härhemma.. Inget allvarligt men gnissel och fräs (och skrik men det är fröken drama som alltid skriker förebyggande. Ni ska höra när jag lyfter henne. Döden är nära!) räcker för att jag ska bli less..

Det kommer bli bättre. Lukas har trots allt inte bott hos dig och damerna särskilt länge. Han och Liten verkar redan har bondat? Var inte Fröken Fräs även avmätt mot Liten innan Lukas anlände? Hon kommer vänja sig även om de aldrig blir bästa vänner och det enda du kan vänta dig är ömsesidigt ignorerande. Och Lukas har blommat upp till en trygg innekatt som börjat överkomma sina rädslor. Din sambo har spelat stor roll där tror jag nog ;)
 
Det kommer bli bättre. Lukas har trots allt inte bott hos dig och damerna särskilt länge. Han och Liten verkar redan har bondat? Var inte Fröken Fräs även avmätt mot Liten innan Lukas anlände? Hon kommer vänja sig även om de aldrig blir bästa vänner och det enda du kan vänta dig är ömsesidigt ignorerande. Och Lukas har blommat upp till en trygg innekatt som börjat överkomma sina rädslor. Din sambo har spelat stor roll där tror jag nog ;)

Lukas har boat in sig färdigt och vill nu leeeeka. Lukas saknar helt hyfs och fostran i frågan och är ungefär som en fyraåring som springer och drar flickorna i håret och kastar sand på dem och skrattande kommer närmare när de skriker. En snäll fyraåring som dock helt saknar insikt i att det är ett garanterat värdelöst sätt att skaffa sig vänner.

De två (flätlösa) flickorna består i en överdramatisk "jag kastar hinken i huvudet på dig i förebyggande syfte medan jag skrikgråter på mamma" och en blyg viol som "ändå skulle gå hem precis nu hejdåallihopa"

Flickorna är mycket såta vänner och har aaaaalltid varit absolut bästa kompisar...
De saknar helt minne av att nånsin ens tyckt olika om någonting...

De är alltså nada problem när herr Lopphög inte vill leka. Katterna är gärna i samma rum, trygga osv. Sen vill herr Lopphög leka...

Haken är att han vill leka ungefär sjutusenfemhundraåttiotre gånger per dygn. Sju dagar i veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 811
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp