Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mmm, om det bara varit en kastrering eller sår så skulle hon fått tratt, vare sig hon ville eller inte. Men jag kan inte ha tratt på henne i flera månader. Då blir hon och jag galna. :crazy:
Prövat att göra en egen body? En strumpa eller en tröjärm har jag använt. Vet att vissa använder en riktig baby-body och gör om. Tänkte om du kunde hitta något som satt tightare.
 
Alltså. Ärligt talat. Detta med att torka r*ven på mattan... Vad är det?

1. Brunetten går in i kattlådan.
2. Skiter - utan att krafsa eller gräva ned.
3. Går ut ur lådan och sätter sig direkt och gnuggar ändan emot mattan så det blir en rand kattskit där.

Vandrar vidare och slår sig ned i soffan i stillsam ro. Tvättar sig.

Att hon inte gräver ned sin hög i lådan har jag fått förklarat för mig beror på att hon är Miss Boss som inte behöver dölja sina lukter. Fine. Men detta med bajssträngar på mattan... Det vore faktiskt himla trevligt om hon kunde lägga av med.

Tredje mattvätten denna vecka. Tur att det är en liten trasmatta iaf och inget stort orientaliskt schabrak som ska skjutsas iväg till kemtvätt.
 
Imorgon bär det av till veterinären för tandstensbortagning och hälsokontroll. 08:00 ska vi vara där.

Missarna anar inga otäcka ugglor i några mossar utan spankulerar runt som vanligt. Tigger dreamies och har fått mat nu på kvällen som ska tas bort kl 21.

Brunetten ska utsättas för njurkoll, blodprovas, och fixas i munnen.

Skönhetsmissen ska troligen ta bort en tand och fixas i munnen samt blodprovas.

Inlämning tidigt, hämtning av trötta drogade missar sent på eftermiddagen. Vi håller alla tummar, tassar och klor för att båda Madamer är friska och fräscha.
 
Det kom en leverans med kattmat och lite godis och leksaker idag. Älva, som när hon var kattunge har noll och inget intresse för kartonger, har... fattat tycke för kartongen. Hon ligger just nu i den och sover. Tänka sig, att även hon kunde växa till sig och bli katt!

Vi var för övrigt ute med vagnen idag för att provåka lite eftersom vi ska till veterinären om en vecka för återbesök för att se hur hennes kropp klarar med medicinerna. Sedan ska vi ju åka hem några dagar över jul också, och då blir det ju tågresa! Älva verkade tycka att det var skoj att åka vagn fortfarande. Det finns så mycket spännande att se genom nätfönsterna, och så kan man ju sticka upp huvudet genom taket också när man har sele på sig! Sedan satt vi tillsammans på en parkbänk en stund. :love:
 
Hårda bud för S hos tandläkar-Vet....

Brunetten tog bort en tand men fick annars beröm för fin viktminskning och utmärkta provsvar. Nemas problemas med tidigare problemkissen som diagnosticerats med både nedsatt njurfunktion och misstänkt epilepsi. Numer frisk som en nötkärna.

Stackars Skönhetsmissen däremot... ligger i skrivande stund förvirrat och nyktrar till på mattan i vardagsrummet - 8 tänder fattigare. :eek: Vet ringde på eftermiddagen som vanligt för att checka av, och säger att Fröken S har FORL och angripna tandhalsar vilket syntes på röntgen. 8 gaddar bör tas direkt för att slippa ytterligare en vända med narkos om några månader. Så. Beslut tages. Fröken S blir Fröken Tandlös.

De har inte tagit huggtänderna iaf, och hon har de flesta stora kindtänderna kvar. Hon har även fått med sig metacam hem, och har återbesökstid nästa vecka för att se så det inte blir några infektioner.

Brunetten klampar runt ungefär som vanligt, har tuggat i sig lite bozita, obemärkt av dagens prövningar. Men Skönhetsmissen försöker hålla balansen med alla fyra tassar marken. Kanske bäst att bara ligga still på mattan och låta världen spinna vidare utan styrning ett tag.


 
Hårda bud för S hos tandläkar-Vet....

Brunetten tog bort en tand men fick annars beröm för fin viktminskning och utmärkta provsvar. Nemas problemas med tidigare problemkissen som diagnosticerats med både nedsatt njurfunktion och misstänkt epilepsi. Numer frisk som en nötkärna.

Stackars Skönhetsmissen däremot... ligger i skrivande stund förvirrat och nyktrar till på mattan i vardagsrummet - 8 tänder fattigare. :eek: Vet ringde på eftermiddagen som vanligt för att checka av, och säger att Fröken S har FORL och angripna tandhalsar vilket syntes på röntgen. 8 gaddar bör tas direkt för att slippa ytterligare en vända med narkos om några månader. Så. Beslut tages. Fröken S blir Fröken Tandlös.

De har inte tagit huggtänderna iaf, och hon har de flesta stora kindtänderna kvar. Hon har även fått med sig metacam hem, och har återbesökstid nästa vecka för att se så det inte blir några infektioner.

Brunetten klampar runt ungefär som vanligt, har tuggat i sig lite bozita, obemärkt av dagens prövningar. Men Skönhetsmissen försöker hålla balansen med alla fyra tassar marken. Kanske bäst att bara ligga still på mattan och låta världen spinna vidare utan styrning ett tag.




Usch vad tråkigt med FORL på kissen 😞
Hoppas du iaf har ett bolag som täcker det som lite ”tröst” ? Jag var noga nu med mina nya kissar när jag ändå skulle försäkra att kolla upp f-bolagens villkor inkl då ang just tänder och FORL . Mina förra kissar hade inga såna problem men nu vid nya katter och ny försäkring kändes det bra att kolla över olika bolag igen . Mitt tidigare bolag täckte inte mycket rent allmänt trots priset på försäkringen , men som sagt - jag drabbades inte då de var så pass friska ....
 
Hårda bud för S hos tandläkar-Vet....

Brunetten tog bort en tand men fick annars beröm för fin viktminskning och utmärkta provsvar. Nemas problemas med tidigare problemkissen som diagnosticerats med både nedsatt njurfunktion och misstänkt epilepsi. Numer frisk som en nötkärna.

Stackars Skönhetsmissen däremot... ligger i skrivande stund förvirrat och nyktrar till på mattan i vardagsrummet - 8 tänder fattigare. :eek: Vet ringde på eftermiddagen som vanligt för att checka av, och säger att Fröken S har FORL och angripna tandhalsar vilket syntes på röntgen. 8 gaddar bör tas direkt för att slippa ytterligare en vända med narkos om några månader. Så. Beslut tages. Fröken S blir Fröken Tandlös.

De har inte tagit huggtänderna iaf, och hon har de flesta stora kindtänderna kvar. Hon har även fått med sig metacam hem, och har återbesökstid nästa vecka för att se så det inte blir några infektioner.

Brunetten klampar runt ungefär som vanligt, har tuggat i sig lite bozita, obemärkt av dagens prövningar. Men Skönhetsmissen försöker hålla balansen med alla fyra tassar marken. Kanske bäst att bara ligga still på mattan och låta världen spinna vidare utan styrning ett tag.


Ajaj, stackars Skönhetsmissen! Men så skönt att dessa tänder är ute nu, så att hon slipper ha ont av dem. Nu får hon krya på sig, lilla paddan! :heart

Och så skönt att höra att allt var bra med Brunetten!
 
Så här i vintertider kan jag tycka att det är väldigt mysigt med levande ljus, men det kan jag ju rakt glömma... Jag hinner inte mer än tända ljusen (som står så fint på fönsterbrädan) innan Älva kommer traskandes och undrar "vad det var som hände? Vad är det som är där? Kan jag gå närmare och kolla på det? Ja, det är nog bäst!" Så det är ju bara blåsa ut ljusen igen.
 
Usch vad tråkigt med FORL på kissen 😞
Hoppas du iaf har ett bolag som täcker det som lite ”tröst” ? Jag var noga nu med mina nya kissar när jag ändå skulle försäkra att kolla upp f-bolagens villkor inkl då ang just tänder och FORL . Mina förra kissar hade inga såna problem men nu vid nya katter och ny försäkring kändes det bra att kolla över olika bolag igen . Mitt tidigare bolag täckte inte mycket rent allmänt trots priset på försäkringen , men som sagt - jag drabbades inte då de var så pass friska ....

Näpp, Agria täcker inte FORL. Så ekonomiskt är det surt, men med årets löneförhandling och retroaktiv utbetalning av den i december så går det på plus minus noll. Fast visst hade det varit trevligt att använda den klumpsumman till något annat än veterinärräkningar.

Sveland ska vara bra har jag hört? Har funderat på att byta men tog inte tag i saken förra året när jag betalade Agrias senaste faktura.
 
@Lager skönt ändå att gå på plus minus noll i sammanhanget.

Jag fick mest för pengarna hos IF, så tog dem, men jag har ju huskatt, det kan säkert skilja utifrån andra kriterier osv vilket bolag som känns mest gynnande för den som tecknar.
 
Så här i vintertider kan jag tycka att det är väldigt mysigt med levande ljus, men det kan jag ju rakt glömma... Jag hinner inte mer än tända ljusen (som står så fint på fönsterbrädan) innan Älva kommer traskandes och undrar "vad det var som hände? Vad är det som är där? Kan jag gå närmare och kolla på det? Ja, det är nog bäst!" Så det är ju bara blåsa ut ljusen igen.

Bästa man kan göra som kattägare när det kommer till ljus är att skaffa sådana med batterier.
 
S har fått dagens metacamkur nu, och har precis tuggat i sig lite frukost. Det blir nog bra detta. :heart

Jag har tagit bort tänder på Missia två gånger... och det har funkat bra och det märktes verkligen att Metacamen hade verkan. Håll bara koll på såren, Missia fick lov att få en kur penicillin sista vändan för det blev lite infekterat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 813
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp