Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjockis-B har försökt välta mig tre gånger under morgonen. Hon smyger upp tyst bakom mina fötter... kastar sig med en duns ned på sidan och börjar åma runt precis bakom hälarna på mig. Höll på att trampa rakt på henne första gången. Tur att hon inte lägger sig med långsam grace utan faktiskt dunsar i golvet så jag hinner höra henne och bli uppmärksam.

Var tvungen att kattgosa lite och klia henne där på köksmattan när jag precis undvikit att ramla baklänges med min tekopp. Risken bli trampad på existerar verkligen inte i hennes värld.

Skönhetsmissen solar magen och gonar sig i den soldränkta soffan. Slickar ena tassen och myser.
 
Jag funderar på om Millie löper lite trots att hon äter p-piller.? Hon löpte otroligt kraftigt innan.
Veterinären sa att det var fritt fram att kastrera henne nu då hon ser så frisk ut så det blir nog till att göra det snart.

Hon vill väldigt gärna vara ute men det känns som att hon är för busig och naiv för att släppa ut lös med tanke på vägen nedanför huset.
Men oavsett känns det skönt om man får kastreringen och märkningen gjord.
718793EB-12AA-4B73-A632-EB1A8C3CB726.jpeg
 
Tjockis-B har försökt välta mig tre gånger under morgonen. Hon smyger upp tyst bakom mina fötter... kastar sig med en duns ned på sidan och börjar åma runt precis bakom hälarna på mig. Höll på att trampa rakt på henne första gången. Tur att hon inte lägger sig med långsam grace utan faktiskt dunsar i golvet så jag hinner höra henne och bli uppmärksam.

Var tvungen att kattgosa lite och klia henne där på köksmattan när jag precis undvikit att ramla baklänges med min tekopp. Risken bli trampad på existerar verkligen inte i hennes värld.

Skönhetsmissen solar magen och gonar sig i den soldränkta soffan. Slickar ena tassen och myser.

Var det inte B som en gång nästan lyckades välta en person som bar in en diskmaskin/kyl till er?
 
Jag funderar på om Millie löper lite trots att hon äter p-piller.? Hon löpte otroligt kraftigt innan.
Veterinären sa att det var fritt fram att kastrera henne nu då hon ser så frisk ut så det blir nog till att göra det snart.

Hon vill väldigt gärna vara ute men det känns som att hon är för busig och naiv för att släppa ut lös med tanke på vägen nedanför huset.
Men oavsett känns det skönt om man får kastreringen och märkningen gjord.Visa bifogad fil 35599

Börja med att få steriliseringen och märkningen gjord snarast nu när du fått klartecken från veterinär .

Sen kan du ju successivt se hur hon beter sig ang att vara ute osv och ta ställning till det.
 
Börja med att få steriliseringen och märkningen gjord snarast nu när du fått klartecken från veterinär .

Sen kan du ju successivt se hur hon beter sig ang att vara ute osv och ta ställning till det.
Ja det är så vi tänker. Om hon är steriliserad och märkt så kan man prova lite mer och känna sig lite lugnare.
Och så känns det bra eftersom hon troligtvis stressas lite av löp trots piller.
 
👍 Dessutom är ju p-piller varesig hälsosamt eller hållbart i längden så boka tid nu rätt omgående för kissen 😺
Veterinären sa att det inte är ngn fara att ge det under en begränsad period men att hon blir irriterad när dom går på det år ut och år in.
Ytterligare en veterinär sa att det inte är ngn fara att ge det en kortare period. Så just det känner jag ingen stress över men allt som ska göras är skönt att få gjort.
Hoppas att det går problemfritt.
 
Veterinären sa att det inte är ngn fara att ge det under en begränsad period men att hon blir irriterad när dom går på det år ut och år in.
Ytterligare en veterinär sa att det inte är ngn fara att ge det en kortare period. Så just det känner jag ingen stress över men allt som ska göras är skönt att få gjort.
Hoppas att det går problemfritt.

Precis som jag skrev ang p-piller 👍 ju kortare desto bättre!

Boka sterililisering nu så snart det går helt enkelt ! Finns ju ingen anledning att vänta ytterligare . 👍
 
Precis som jag skrev ang p-piller 👍 ju kortare desto bättre!

Boka sterililisering nu så snart det går helt enkelt ! Finns ju ingen anledning att vänta ytterligare . 👍
Jag bara undrar var jag har skrivit att jag ska vänta? Inlägget handlar ju om att det är dags.
Förtydligar att veterinär kontaktas i morgon.
 
Jag bara undrar var jag har skrivit att jag ska vänta? Inlägget handlar ju om att det är dags.
Förtydligar att veterinär kontaktas i morgon.

Superbra att ni bokar tid nu direkt 😄

Ditt inlägg 404 var att ”snart/framöver” osv . Inte lätt att veta vad som menas så utifrån det fick du rådet att nu göra det rätt så direkt .
 
Superbra att ni bokar tid nu direkt 😄

Ditt inlägg 404 var att ”snart/framöver” osv . Inte lätt att veta vad som menas så utifrån det fick du rådet att nu göra det rätt så direkt .
Ja eftersom hon kan vara sjuk i morgon med hennes historik så är det omöjligt att säga säkert. Trodde att du förstod det eftersom du har läst och kommenterat varenda inlägg.
För mig känns det mest som att du är ute efter att provocera.
Ser inte heller var jag ber om råd i det inlägget.
 
Appropå ngt helt annat. Millie är galen i gräshoppor. Jagar och äter upp. Spindlar struntar hon helt och hållet i. Har era katter ngr favoritdelikatesser?😊
 
Lika mycket som du brukar tolka in vad jag skriver.

Nej Marie.
Jag svarar och försöker komma med input . Jag är som sagt medveten om att din katt har varit sjuk mycket, inga veterinärer vet varför osv. Jag vet också att den utifrån det skulle kunna bli sjuk igen i morgon osv.

Att boka tid för att få sterilisering (och märkning) gjord finns ju inget hinder för nu när veterinären gett ok.

Blir omöjligt att veta/förstå att du tänkt göra det direkt utifrån inöägg.

Jag har bara svarat utifrån dina poster och försökt komma med relevant input. Försök läsa utan att ta med dig din bild av vem som skriver eftersom du bestämt dig för arr inte gilla mig.

Det är få som svarar dig , de som gör det försöker ge dig input och råd .
 
Nej Marie.
Jag svarar och försöker komma med input . Jag är som sagt medveten om att din katt har varit sjuk mycket, inga veterinärer vet varför osv. Jag vet också att den utifrån det skulle kunna bli sjuk igen i morgon osv.

Att boka tid för att få sterilisering (och märkning) gjord finns ju inget hinder för nu när veterinären gett ok.

Blir omöjligt att veta/förstå att du tänkt göra det direkt utifrån inöägg.

Jag har bara svarat utifrån dina poster och försökt komma med relevant input. Försök läsa utan att ta med dig din bild av vem som skriver eftersom du bestämt dig för arr inte gilla mig.

Det är få som svarar dig , de som gör det försöker ge dig input och råd .
Jag bad inte om råd! Det är många som skriver i kattsnack utan att göra det.
Och du behöver inte känna att du behöver svara när du uppenbarligen har så svårt att förstå mig. Det är helt fritt.
Och när jag ber om råd betyder det inte att jag måste svälja allt med hull och hår.
Du verkar inte gilla mig heller så jag förstår inte varför du gör dig besväret!
 
@MarieJ nu lägger jag mig i. Jag förstår att det är känsligt med kisse men @mackan har inte varit otrevlig eller sagt något olämpligt. Att katten ska kastreras so snart som möjligt håller du väl med om? Boka en tid och skulle katten bli sjuk igen så är det bara att ringa och förklara läget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp