Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
När räknas de som seniorer egentligen?

Fröknarna/Tanterna här är nio år i år. Lukas vill inte uppge sin ålder men den är gissad till ca 6 år i år

Oavsett var gränsen går så ser jag på Tanterna som medelålders och Lukas som ung 🙈
7 år.

Tillägg: Det är iallafall vad jag läste mig till på Internet 🤷‍♀️
 
Lilla herrn är klassisk katt idag och vägrar ligga i myshörnan matte fixat trots hans nya favoritpläd ligger där. En pall är tydligen bättre sovplats :cautious:

I söndags skulle jag ha kollat på kattungar men tjejen de finns hos blev sjuk så blev tyvärr uppskjutet :( Jag känner mig rätt trygg i att det blir en av dem dock, det är ett djurhem som har dem och jag var jourhem åt dem innan Lilla herrn kom in i bilden. De verkar positiva. Så jag roar mig med att kolla på kattungegrejer trots det är 6,5 veckor kvar :D
 
Jag vet från artiklar där man avlivat råttor, som haft eeg (kollar hjärnvågorna), att de somnar och sedan fortsätter de ha sömnaktivitet tills medlet verkar så hjärtat slutar slå och då upphör all aktivitet. Så baserat på det skulle jag säga att du kan känna dig trygg i att hon sov lungt och sedan lämnade i lugn :heart
Tack!❤️
 
Jag googlade med och fick 7 år som gräns för senior. Tycker det känns lågt. 10 år känns mer rimligt?
Kanske kroppen, särskilt tänderna och njurarna när det gäller katter, kan börja ta skador vid den åldern? Typ att de blir sämre efter det med tiden och då kanske det kan vara bra att börja med seniorkoller och därmed vara ett steg före, och fånga upp problem innan de blir värre.
 
Rosie har vid tre tillfällen de senaste två veckorna kissat i min säng. Håller på och klurar över vad det kan handla om.
Första gången tror jag hon blev skrämd.
Andra gången hade hon satt sig på nya kläder som låg på sängen. Och igår var det på täcket.
Jag har inte bytt ut något i miljön. Samma sand, städar lådorna minst två gånger om dan och byter all sand och tvättar lådorna ca en gång i månaden. Har två lådor...
Dammsuger nätet efter tips nu...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
174
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 588
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp