Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Megara är ljudlös särskilt när jag är i köket så jag snubblar över henne och en gång faktiskt råkade sparka till henne :cry:😿 Det blev otroligt mycket gos och tröst och godis.

Sedan kan hon låta som en jäkla elefant så jag flyger ur stolen och tror att nu har hon rivit bokhyllor. Hur hon lyckas föra så mycket oväsen utan att välta något är mer än jag fattar.

Jag snubblar över och sparkar på Lukas varenda gång jag lagar mat. Jag är dock mer hårdhudad och konstaterar att han får passa sig bättre. Men han är mindre lättkränkt än Megara. Han är ju man ;)
 
Hcm-scanning bokad på våran hane 20/8. Han är ju inte riktigt bekväm med nya miljöer/människor så kommer bli stressigt för honom.. ☹ har köpt felliway spray och något annat hokuspokus som skulle verka lugnande. Tror inte så mycket på sånt där, känns som det bara är något som säljs för att tjänas pengar på 🙈 men är ju värt att testa för hans skull i alla fall :heart någon med erfarenhet?
 
Det blir bara mer och mer teknik i katthemmet. Har köpt en surefeed fodetautomat med microchipstyrning. Dvs bara den eller de katter jag programmerar den för kommer åt maten därinne.

Tanken är att ragdollen som är husets enda smala katt ska kunna dels småäta som hon vill. Dels kunna äta mer och annan mat än veterinärt bantningsfoder.

Återstår att se om ragdollen blir sams med den. Siamesen har redan efter fem minuter försökt bryta sig in från alla håll...
 
Det blir bara mer och mer teknik i katthemmet. Har köpt en surefeed fodetautomat med microchipstyrning. Dvs bara den eller de katter jag programmerar den för kommer åt maten därinne.

Tanken är att ragdollen som är husets enda smala katt ska kunna dels småäta som hon vill. Dels kunna äta mer och annan mat än veterinärt bantningsfoder.

Återstår att se om ragdollen blir sams med den. Siamesen har redan efter fem minuter försökt bryta sig in från alla håll...

Vad tycker Lukas?
 
Vad tycker Lukas?

Han är ganska oimponerad. Han har kollat, konstaterat att det verkar värdelöst och ignorerat den. Det kan nog ändras när han inser vilken skatt som finns där.

Presentmottagaren är jävligt oimponerad. Det är helt klart en fälla och en kattgiljotin!

(jag kan förstå den är läskig. Dels bågen som är lite låg för en stor katt. Och dels har jag köpt ett cover så de andra inte ska kunna sno från sidan. Så stoppa huvudet under en båge in i en plastbubbla..)
 
@Alexandra_W jag har också en sån. Kan meddela att huskatt + Maine coon går in samtidigt under bågen. Lite trångt men vill man så går det :cautious:
Som tur väl är har lilla fröken Maggan börjat sälja ifrån nu.
 
@Alexandra_W jag har också en sån. Kan meddela att huskatt + Maine coon går in samtidigt under bågen. Lite trångt men vill man så går det :cautious:
Som tur väl är har lilla fröken Maggan börjat sälja ifrån nu.

Ragdollen skulle sannolikt backa undan i ett sånt läge och så stängs den ju. Hon är dock fortsatt skeptisk än
 
Vissa har fredagsfeeling redan från morgonen...
Vissa andra borde putsa fönster...
IMG_20200807_071925.jpg
 
Vissa har fredagsfeeling redan från morgonen...
Vissa andra borde putsa fönster...
Visa bifogad fil 55333

Jag är förresten fortfarande töntigt fjollig kring Lukas. Som typ det på bilden. Avslappnad katt sover djupt.

Om det är nån av Tanterna så "de sover. Gulligt."

Om det är Lukas så "naw *alldeles varm i hjärtat* Lille vännen vad du förtjänar att sova lugnt och varmt och trygg. Det har du verkligen förtjänat. Lille katten slipper frysa och vara hungrig"

Liksom det är över ett år nu som Lägenhetskatt. Det är en fet bortskämd katt som nästan glömt vad rädsla är och nästan aldrig får PTSD och hör helikoptrarna längre. Men jag är lika blödigt fjollig och förundrad.
🙈
 
Jag är förresten fortfarande töntigt fjollig kring Lukas. Som typ det på bilden. Avslappnad katt sover djupt.

Om det är nån av Tanterna så "de sover. Gulligt."

Om det är Lukas så "naw *alldeles varm i hjärtat* Lille vännen vad du förtjänar att sova lugnt och varmt och trygg. Det har du förtjänat. Lille katten slipper frysa och vara hungrig"

🙈
Alltså resan den katten har gjort är ju makalös. Sådan tur han hade när han valde att komma till din gård.
 
Jag är förresten fortfarande töntigt fjollig kring Lukas. Som typ det på bilden. Avslappnad katt sover djupt.

Om det är nån av Tanterna så "de sover. Gulligt."

Om det är Lukas så "naw *alldeles varm i hjärtat* Lille vännen vad du förtjänar att sova lugnt och varmt och trygg. Det har du verkligen förtjänat. Lille katten slipper frysa och vara hungrig"

Liksom det är över ett år nu som Lägenhetskatt. Det är en fet bortskämd katt som nästan glömt vad rädsla är och nästan aldrig får PTSD och hör helikoptrarna längre. Men jag är lika blödigt fjollig och förundrad.
🙈

Det är vi alla :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
347
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
9 859
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
904
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp