Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag märkte inte heller något på Nikita, hon föredrog torrisar och var inte förtjust i blötmat, inte heller hetsåt hon utan var en typisk småätare. Jag märkte inte heller någon som helst skillnad på hur hon var före och efter att jag dragit tänderna. Trodde hon skulle vara mjukare och vänligare och gladare, nja. Not so much :grin:


Min Vet frågade just det, om Kisse verkade gladare / piggare / åt bättre eller något efter tanddragningen - det kändes nästan lite snopet att säga att jag inte märkte nån större skillnad... Lite som att dissa Vet.s insatser.

S dundrar omkring på samma sätt som tidigare, men högst troligt gladare utan tandvärk även om det inte direkt står skrivet i pannan på henne. :p
 
Jag märkte inte heller något på Nikita, hon föredrog torrisar och var inte förtjust i blötmat, inte heller hetsåt hon utan var en typisk småätare. Jag märkte inte heller någon som helst skillnad på hur hon var före och efter att jag dragit tänderna. Trodde hon skulle vara mjukare och vänligare och gladare, nja. Not so much :grin:
Du har aldrig funderat på att skaffa en snäll, beskedlig, kastrerad hankatt som ligger i ditt knä och dyrkar dig?

(Obs, obs ironi på högnivå. Jag vet att Magara är rätt för dig. Har själv en, snart två självständiga honkatter och vill absolut inte ha något annat - men ibland, innerst inne, kan jag sakna en beskedlig kastrerad hankatt....)
 
Våran katt med forl åt inte blötmat (mjaus burkmat) innan tänderna togs, han åt torrfoder utan att tugga. Nu äter han gärna både torrfoder och blötmat, han har två eller tre tänder kvar. Men han äter och är glad :)
 
Min kollas minst 2 ggr per år med röntgen och rengöring
Sist slapp hon dra några.
Men jag är nojig som sjutton med det och kollar hellre en gång extra
 
Du har aldrig funderat på att skaffa en snäll, beskedlig, kastrerad hankatt som ligger i ditt knä och dyrkar dig?

(Obs, obs ironi på högnivå. Jag vet att Magara är rätt för dig. Har själv en, snart två självständiga honkatter och vill absolut inte ha något annat - men ibland, innerst inne, kan jag sakna en beskedlig kastrerad hankatt....)

:rofl: Det ska vara bruna bitchiga burmahonor. Nikita var en riktig knä och klisterkatt, men beskedlig och snäll var kanske inte det första man tänkte om henne. Samma sak med Megara i ännu högre grad. Ibland har jag funderat på hur det skulle vara att ha en helt okomplicerad laid back hankatt, men nej, det ska vara klös och 'tude. :love:
 
Agria har en sida som jag antagit är trovärdig...

Jag fick en enorm fredskalla för länge sedan som är superfin nu, sådär lummig och grön, Skönhetsmissen har riktigt dille på att bita i bladen - vilka är giftiga. Kallan står på en hög pall och då ger S sig inte på den men så fort kallan kommer ned på golvet av nån orsak så ska Kisse dit och bita.
Hon biter inte i några andra blad så det är ju något i Kallan som kittlar i munnen, eller vad det nu är som är så spännande. :meh:
Enligt agria går fredskallan under kategori ”växter med irriterande växtsaft”. Men inte under Giftiga växter eller Mindre giftiga växter. Lagom luddigt. O_o
Sune brukade också dra loss bitar av bladen när han fick chansen. Knaskatt.
 
Men usch, nu har Alice diarré också :cry:
Det är iallafall definitivt stress misstänker jag. Ska försöka få tag på en sån där spruta så att jag kan spruta in lite vatten i munnen på henne.
Vet inte om jag ska försöka med skonkost som fisk eller kyckling, hon gillar inte människomat i vanliga fall. Hm.
 
Märkte dock en fördel med att hyresvärdarna äger en tesla igår kväll :laugh: deras parkering är alldeles utanför stugan och tidigare har Alice gått undan och gömt sig när en bil kommit in på vår lilla väg. Men igår när de kom hem så hörde hon nog knappt bilen för hon tittade bara upp när hon antagligen hörde deras röster och gömde inte sig alls fastän hon låg på klösmöbeln där hon syntes från fönstret :D
Plus att hon verkat må rätt bra psykiskt, alltså hon har börjat leka igen med sina leksaker (vilket hon inte riktigt kunnat göra 100% med hunden boende i samma lägenhet) :love: Så kanske är det kroppen som kommer ikapp nu efter första stressen då flytten var ju inte så länge sedan. Jag vet ju hur det är att ha en sådan mage :cautious:
 
Jag är förresten fortfarande töntigt fjollig kring Lukas. Som typ det på bilden. Avslappnad katt sover djupt.

Om det är nån av Tanterna så "de sover. Gulligt."

Om det är Lukas så "naw *alldeles varm i hjärtat* Lille vännen vad du förtjänar att sova lugnt och varmt och trygg. Det har du verkligen förtjänat. Lille katten slipper frysa och vara hungrig"

Liksom det är över ett år nu som Lägenhetskatt. Det är en fet bortskämd katt som nästan glömt vad rädsla är och nästan aldrig får PTSD och hör helikoptrarna längre. Men jag är lika blödigt fjollig och förundrad.
🙈
Jag är precis likadan med min katt, löjligt blödig. I och med att hans förra ägare var psykiskt sjuk (och dumpade honom utomhus i en transportbur när hon skulle resa utomlands :meh:) och han sedan satt på katthemmet i nästan ett år innan någon (=jag) ville adoptera honom så förlåter jag liksom ALLT han gör. Trots att han var urjobbig den första tiden och attackerade mig var och varannan natt i sängen när jag låg och sov så fanns det inte på kartan att ge upp och lämna tillbaka honom, inte ens när han bet och klöste mig så hårt att jag fick stora sår på armarna.
Hur vidrigt jag än tyckte det var att bli väckt klockan 02:00 av en mini-tiger på jakt var det ju ändå honom det var mest synd om i slutändan.

Och idag, två och ett halvt år efteråt, är han världens underbaraste kattfarbror! Han har slutat att attackera, han hugger inte längre på samma sätt efter mina händer när jag klappar honom och han sover bredvid mig i sängen varje natt. Han är också fet och bortskämd (:D) och har en massa hyss för sig men bara tanken på vad han varit med om innan gör att jag har överseende med precis allt han hittar på. Till och med när han bet öronen av min favoritprydnad, en lermodell i form av en egyptisk kattgud :cautious:

IMG_20200807_130327.jpg
 
Jag är lite blödig nu också nu när Alice börjat leka med sina leksaker mera och använda sin klösmöbel ordentligt :love:

I övriga nyheter, ingen bajskorv ännu sen sist jag skrev men ingen diarrépöl heller så inga nyheter är goda nyheter i detta fall! :up:
Håller tummarna att det var bara två tillfällen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
352
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 209
Senast: Mineur
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp