Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis som Iris när jag fick hem henne. Hon vägde samma och var 14 veckor. Väldigt tunn tyckte jag men redan efter en vecka hade hon tagit sig bra med fri tillgång. Hon kommer nog inte heller bli speciellt stor som vuxen. :)
Morris äter bra tycker jag, men hon far ju också runt som en virvelvind. 😅
Hon var också minst i kullen, och rätt liten mamma.
 
@athena_arabians + @Linta
Se en mästare i arbete :cool:
Perfekt utskick och smyg till närmare ställe. Och sen blev ju den där älgen framlockad till perfekt skytteläge(?) och till skillnad från en dum hund så vet en smart katt när det är dags att gå tillbaka till matte/husse :sneaky::up:
(Att det är nog inte tillåtet att skjuta en ko med kalv skiter katten i, den gör bara sitt arbete :cool:)
 
@athena_arabians + @Linta
Se en mästare i arbete :cool:
Perfekt utskick och smyg till närmare ställe. Och sen blev ju den där älgen framlockad till perfekt skytteläge(?) och till skillnad från en dum hund så vet en smart katt när det är dags att gå tillbaka till matte/husse :sneaky::up:
(Att det är nog inte tillåtet att skjuta en ko med kalv skiter katten i, den gör bara sitt arbete :cool:)

Snyggt :D

Som ännu en parentes, det är tillåtet att skjuta ko med kalv men man ska skjuta kalven först :)
 
Nyfiken fråga - varför skjuter man kalven först? Är det för att den kan bli rädd och springa iväg annars? Och blir inte mamma älg tokig om hennes kalv plötsligt är borta/död?
Det går snabbt så kon hinner nog inte förstå att kalven är borta.
I min ”hemby” finns/fanns två jaktlag som brukar få skjuta en kalv och en vuxen. Alltså sammanlagt. Så vartannat år tog ena laget en kalv och andra laget en vuxen. Hände väl att det laget som blivit tilldelat en kalv även sköt mammaälgen. :angel: Men det brukade de inte prata högt om.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
174
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 597
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
896
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp