Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avd elak kattmatte?

Hittade precis Minis favoritleksak, bestående av fjädrar, körd i tvättmaskinen på 60 grader.

Humlas favorit ligger instängd i en låda sen hon kom upp med den pipande musen, dränkt i vatten men fortfarande fungerande, till sängen kl 05.10 häromdagen
 
Avdelning snäll men lat matte, en högdräktig Myra har roat sig med att hoppa upp i sängen med leksak för att få apportera. Matte har legat och slängt samma leksak ut i hallen ett antal gånger medan Myra med mage jagat efter. :D
Så gör Alice också, favoriten är dock vippan, den bär hon i munnen uppför trappen, hoppar upp i sängen och släpper den bredvid mig, då ska ja vifta med den och gömma den så hon kan leka,
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20201128-182528_Chrome.jpg
    Screenshot_20201128-182528_Chrome.jpg
    92,3 KB · Visningar: 44
Jag tvättar och Megara fick följa med ner i tvättstugan - jag bor i ett hus där källaren till flera hus är hopbyggda så den är lååååång. Nikita brukade tycka det var otroligt roligt och springa fram och tillbaka. Megara gillade det också och sprang, tittade in i tvättstugan och sprang lite mer. Det enda problemet var att få in henne genom källardörren igen. Jag var inte beredd att springa efter henne fram och tillbaka och satte mig i trappen med dörren öppen.

Om någon undrar så nej, jag är inte rädd att hon ska smita ut eftersom hon a) aldrig skulle gå ut i kylan och ffa b) springer om en okänd person kommer och c) mycket få människor går in genom källardörren.
 
Det tog två dagar av jämmer och elände och vägran att äta av kattmaten jag köpte, det enda han accepterade var frysta rå kycklingdelar. Men jag vann, nu äter han burkmaten!!!

Och jag slipper hålla på med den frysta kycklingen som jag inte alls gillar uppfödningen av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
5 641
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp