Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagom röjigt liv här. Morgonen var lugn alla fick sin frukost i lugn och ro, men sedan smet jag iväg på yoga och kom tillbaka till nedriven ullfilt, soffkuddar på golvet och ivägsläpade mattor som låg i en hög i hallen. Knubbis-B sover i soffan och låtsas helt ovetandes, men Skönhetsmissen snattrar omkring ute i köket. Hon är uppjagad, ute efter några godisar såhär på eftermiddagen och kommer ut i hallen /snatter/, vidare in i vardagsrummet /snatter/ ger mig en lång blick och klampar runt ett varv innan hon far iväg /euiiiwww/ som ett litet skott ut i köket igen /snatter/.

Dreamisarna har helt orättvist blivit instängda i en glasburk så det går inte att bara riva ned dem och sno åt sig längre. Hardcore!
 
Just call me Ninja! Megara låg och sov oskyldigt på sin kattsäng i fönstret, jag smög med klotången bakom ryggen och klippte tre framklor innan hon hann vakna och inse vad som hände 💪

😾 tyckte Megara.
Vi ska in på provtagning på Myran i morgon men jag räknar med ca 5 min kloklippning på en klarvaken katt innan vi åker in. 😼
 
Efter ett år som Lägenhetskatt ansåg jag att det var dags för nästa nivå för Lukas. Jag har alltså satt igång robotdammsugaren igen.

Mini är panikslagen för vanliga dammsugaren och skaftdammsugaren (ja jag har tre dammsugare.. 🙈) men har aldrig brytt sig om roboten.

Lukas anser att ondska är ondska oavsett form, och tänker inte komma in från balkongen förrän monstret dött. Han undrar även om någon har numret till Djurens Rätt eller katternas befrielsefront eller någon annan instans som kan hjälpa honom!
 
Idag skulle hon ha fyllt 5 år. Min älskade Luna. ❤️

FB_IMG_1595869412568.jpg
 
Hade inte hjärta att låta bli, utan lyfte upp katten på köksbänken (trots att hon i vanliga fall inte får vara på bänken) då hon inte har något annat sätt att titta ut genom fönstren på framsidan.. Ännu. Kattmöbeln kommer imorgon.
Hon satt där en stund och inspekterade innergården, tror att hon tyckte att det var skönt att få en översyn på hur det såg ut där också.

Typiskt nog så är fönsterbrädorna väldigt smala här så hon kan sitta/stå knappt på dem men inte vända om eller ligga särskilt bekvämt. Jag hoppas att kattmöbeln (som hon inte använt tidigare....) kan ge henne den möjligheten :heart
 
Hade inte hjärta att låta bli, utan lyfte upp katten på köksbänken (trots att hon i vanliga fall inte får vara på bänken) då hon inte har något annat sätt att titta ut genom fönstren på framsidan.. Ännu. Kattmöbeln kommer imorgon.
Hon satt där en stund och inspekterade innergården, tror att hon tyckte att det var skönt att få en översyn på hur det såg ut där också.

Typiskt nog så är fönsterbrädorna väldigt smala här så hon kan sitta/stå knappt på dem men inte vända om eller ligga särskilt bekvämt. Jag hoppas att kattmöbeln (som hon inte använt tidigare....) kan ge henne den möjligheten :heart

Det finns annars insatser man kan köpa och sätta på så de blir bredare. Tänkta för just katt.
 
Tror jag listat ut varför Holger började markerade inne.

Fick ny soffa tidigt i våras. Eller ja begagnad, ny soffa. Den tillhörde min svärmor från början och de har två katter.

Jag köpte ett nytt överdrag till den soffan och la det gamla överdraget i en soppåse. Dagen efter upptäckte jag att Holger markerat på den. Den åkte ut i garaget och jag har inte sett några nya markeringar. Holger är dessutom mycket coolare och kan faktiskt sova i soffan, något som han faktiskt inte gjort så ofta sen vi fick den.
 
Jag älskar regn... Så när det började regna igår kväll fick jag ett infall, grabbade tag i Älva och tog på henne selen. Sedan var vi ute ett bra tag i regnet. Älva verkar tycka att det är helt okej hon också, trots att man blir alldeles blöt i pälsen. :D
 
Det finns annars insatser man kan köpa och sätta på så de blir bredare. Tänkta för just katt.
Jo men jag har bara sett den där större som man skruvar fast under en existerande fönsterbräda, mina har bara typ en list bredd under fönsterbrädan. Det känns för tunt för den typen?
De med sugproppar på fönstret vågar jag inte riktigt mig på med tanke på risken att den faller ned.

Tips på andra typer tas tacksamt emot!
 
Haft gäster, och bjudit på god lunch inhämtad från det syriska kafét. Gott! Hängt i soffan och druckit den sista flaskan bubbel. Gott!

Kissarna har nosat på nya väskor i hallen, stirrat på "främlingar" som de träffat ett antal gånger förut men som nu plötsligt är helt okända, försökt att äta på den fina fredskallan som kom in som present, S har snattat kanelbullebit. Intensiteten att ha koll på nya dofter, bli klappad, stirra, snattra över bulleutdelning där du själv blir bortglömd... omg. Det är mycket för små kissekatter att reda ut. Båda ligger platt fall däckade nu. :laugh:
 
Det slår aldrig fel, jag mockar lådan, Megara går direkt på den. Jag rengör den grundligt med såpa och urine off, sand i en hink, Megara vill gå på hinken. Kan du inte vänta 20 minuter när du inte varit på lådan på åtta timmar? :meh:
 
Igår var vi på kliniken med Paddan.
Hon var så duktig! Supersnäll med undersökningen, blodprov och temp. Sitter helt still och tittar vänligt på veterinären och låter sig lugnt hanteras.
Guldstjärna!
Allt såg bra ut, hon är smal men inte mager, fina tänder, hjärta och lungor. Tog stort blodprov som inte visade något avvikande.

Eftersom hennes anfall är korta, odramatiska och kommer sällan kommer vi inte sätta in medicin i nuläget.
Hon är pigg, glad och full av energi och tar inte illa vid sig av anfallen, reser sig och fortsätter leka direkt och verkar inte vara medveten om vad som hänt.

Håller tummarna för att det inte förvärras så hon slipper medicineras.
 
Dammsög sängen och "Molles" madrass, jättespännande sa han. Han skulle rädda den från den stora draken, la sig mitt på madrassen och slog med tassarna efter den, jag kunde tom dammsuga lite på hans mage. Han smög runt på bäddmadrassen och anföll munstycket, skoj sa han. :D
 
Dammsög sängen och "Molles" madrass, jättespännande sa han. Han skulle rädda den från den stora draken, la sig mitt på madrassen och slog med tassarna efter den, jag kunde tom dammsuga lite på hans mage. Han smög runt på bäddmadrassen och anföll munstycket, skoj sa han. :D

Låter lite lugnare än min stammor i min vilande européuppfödning. Hon var alltid livrädd för dammsugaren o höll sig på avstånd när jag städade. MEN, när hon fick sin första kull, flög hon på dammsugaren, inte mig o slangen utan själva dammsugaren. Hon såg vansinnig ut, under attacken. Så jag stängde av och ställde undan dammsugaren och sopade och torkade golven stillsamt tills ungarna var leveransklara.
 
A3A18D9B-100F-4DB0-9EFE-3571D78A1D5C.jpeg

:arghh: Igår var det bara en liten begynnande plupp(på ett annat ställe! Den snett ovanför till höger i bild) som syntes, fattar inte att dom kommer så fort. Dessutom hittar jag små skorpor på halsen på inkan också, och hon äter till 90% fortfarande bara maten hon hade med sig hit... har börjat blanda in det nya fodret som Disa också äter(som vi provar eftersom fodret hon var fin på utgick...) så det KAN ju vara det, eller om det nåt här hemma?! :arghh: sixten hade ju en prick på hakan när han flyttade, som försvann och inte har återkommit. Inkan hade inga skorpor när hon bara bodde i vardagsrummet som är renoverat... Disa bor bara i (ännu) orenoverade rum. Men det känns som om det borde vara mer konstant i så fall?! märker ingen skillnad kopplat till städning/skålar/aktiviteter osv. Gaaaah.

(Kliniken öppnar efter semestern på måndag.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
5 435
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
806
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp