Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spolmask. Hon är bara ute i sele nu, men var ute hos uppfödaren. Skulle avmaskas nu i dagarna även enligt plan.

Du får sanera I typ två veckor då, så länge kan ägg följa med ut efter avmaskning. Samt att du om du ska sanera behöver sanera både lådor och fällar osv. Jag skulle inte göra det. Risken för återsmitta via innemiljön är väldigt liten I normala katthushåll. (källa på det är veterinär, I samband med Lukas envisa spolmask som kom tillbaka utan att det fanns möjlig smittväg ute. Det var sannolikt resistens som var orsaken där. Men jag frågade I samband med det om sanering och återsmitta mm.)
 
@fijja fina! Vad är skillnaden på lynx och snö? Är lynx mörkare?
Snö kallas de ljusa bengalerna, men är bara ett inofficiellt samlingsnamn, finns det bla mink och lynx, lynx är ljusare med blå ögon. Min är dock i mörkaste laget men jag tycker hon är det vackraste som finns :love:
 

Bifogade filer

  • CA8EEAF2-113C-4811-A314-C60FBBD1EA7C.jpeg
    CA8EEAF2-113C-4811-A314-C60FBBD1EA7C.jpeg
    228,7 KB · Visningar: 44
Det har klippts lite klor här och nu har jag en ettersur katt som inte ens ville komma och säga hej när jag kom hem igen. Att det inte går in i hennes lilla huvud att kloklipping 1) innebär godis och 2) om hon inte bits och bråkar så går det på några minuter och därefter se 1.

Istället får jag världens blick och nu sover hon med ryggen mot mig och alla fyra tassarna mycket noggrant vikta under kroppen medan jag tittar på de små hålen i händerna - nej de går aldrig igenom huden så inga problem.
 
Varför skaffar man kattungar??! :angel: :D Vera som är 6 månader är galen på morgonenoch väcker mig alldeles för tidigt genom att försöka klösa och riva sig in under mitt täcke. Väl där så ska de lekas, rivas och tjoas. Sen när jag väl ger upp, ja då passar det att lägga sig att sova:meh:
 
Varför skaffar man kattungar??! :angel: :D Vera som är 6 månader är galen på morgonenoch väcker mig alldeles för tidigt genom att försöka klösa och riva sig in under mitt täcke. Väl där så ska de lekas, rivas och tjoas. Sen när jag väl ger upp, ja då passar det att lägga sig att sova:meh:
Ssssshh! Jag, som inte har fått hem min kattunge än och som lyckligt förträngt kattungetiden för de andra katterna, lever i illusionen att det kommer att bli JÄTTEMYSIGT med kattunge. :angel: :cautious:
 
Hon heter Yoga i stamtavlan. :p Jag leker med tanken att hon ska få kallas Juno istället. Kaaaanske hon skulle kunna få heta Juni istället, men hon känns mer som en Juno.

Åh, en Yoga!!
Jag hade ju en Yoga förr, världens vackraste katt 😍 Och skitsvår i humöret 🙈
FB_IMG_1477454512950.jpg


Jag skulle absolut kalla henne nått annat. Men hon förblev en Yoga. Hennes bror hette förövrigt Yoghurt, där hade jag kanske tänkt om ifall jag köpt :angel:
 
Mina småglin busar inte i sängen men Balder har däremot en förkärlek för att spatsera omkring på mig när han tycker det är matdags. Iris kommer och lägger sig jämte mig och spinner. Jag håller fast vid det jag har sagt tidigare, dom här två tillsammans är rena semestern jämfört när Pipen var liten. :heart
 
Dagens jobba med katter:
Mini, äldsta, har en förkärlek för teams-möten. Då ska hon sitta i knät eller på skrivbordet och mysa. Inte när jag skriver eller på annat sätt jobbar själv dock.

Humla, kattungen, kom på att hon kan klättra upp för ryggen på min stickade tröja. Sen sitta på axeln och mysa en stund innan hon börjar härja med saker på bordet. Minst 4 gånger upp och ner under samma möte... Sen somnade hon bredvid datorn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
173
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 586
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp