Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gamla I och nya förmågan L hat börjat leka ihop. De leker jage till Is stora förtjusning. I är dock drottning över allt som går att övetskåda och en liten bitch, så det går bra att leka i ca 32,5 sekunder, sen måste hon fräsa ifrån.

Fräsandet lugnar ner sig mer och mer för varje dag, efter ha varit ganska mycket när de började leka. Nu leker de mer och med mindre fräs. Jag tror inte I nånsin har lekt så här mycket. Men det är roligt att se henne röra på sig.

Dessutom har de börjat sova på samma plats, även om de inte ligger i hög ännu. Jag tror att nya L gärna skulle vilja sova hög. Så istället för att sova i var sin ända av rummet så sover de nu på var sin avsatts i klösträdet, på var sin sida i soffan eller sängen. Och de kan nu vara i sängen båda två samtidigt som mig utan att vara missnöjda
 
Jag har börjat bli jättestressad nu. Megara åt inte upp sin frukost utan slickade bara upp gelen. Hon är lite låg också. Har dock inte kräkts eller hulkar eller liknande. Men sover mycket (tycker jag). Shit, shit, shit. :cry: Jag orkar inte om något är fel.

Jag fattar inte varför det alltid händer på helgen.
 
Jag har börjat bli jättestressad nu. Megara åt inte upp sin frukost utan slickade bara upp gelen. Hon är lite låg också. Har dock inte kräkts eller hulkar eller liknande. Men sover mycket (tycker jag). Shit, shit, shit. :cry: Jag orkar inte om något är fel.

Jag fattar inte varför det alltid händer på helgen.

Andas och ta det lugnt. Med absolut största sannolikhet är det inget fel på henne och om det mot förmodan skulle vara något lär det inte vara akut :heart
 
Funderar på att ge henne en påse Sheba om hon inte ätit om några timmar och se om det går ner. Hon åt godiset jag gav till henne om än inte med samma entusiasm som vanligt.
 
6392AE28-17DC-4286-B2AA-D488CD22C211.jpeg

Mina föräldrar som aaaldrig mer skulle ha djur, efter att katt och hund gick bort tätt inpå varandra :angel: min fina fina gammelgubbe ❤ jag har ju ältat frågan rätt länge här nu och velat och velat. Nu har jag varit hemma flera dagar och sett att det är fredlig stämning, men han verkar ändå stressad. Han mystrampar inte ens längre utan gör det med lätt frenesi numera. Och Disa vill så gärna kela men får inte. Så så fort jag är frisk får nog Sixten fara till landet ❤
 
Älva är väldigt begåvad när det kommer till hjärtskärande blickar... Så fort jag ska gå hemifrån så sitter hon där, med huvudet på sned och oförstående blick. "Går du nu igen? Och lämnar mig alldeles ensam?" 🥺
Och sen när man kommer hem, sitter samma katt i hallen, med samma blick "...jag har varit hä- *snyft* hääär, alldeles *snyft* EENSAAMM *snyft*.... (och man går aldrig mer hemifrån 😩)
 
Älva är väldigt begåvad när det kommer till hjärtskärande blickar... Så fort jag ska gå hemifrån så sitter hon där, med huvudet på sned och oförstående blick. "Går du nu igen? Och lämnar mig alldeles ensam?" 🥺

Så gör aldrig mina när jag går. Dock så skriker den ena när sambon går ut även om jag är kvar inne... då är hon ensam och övergiven.
Dom blir märkbart störda om man är hemma på fel dagar. Då har dom ju inte ”föräldrafritt” 😁😂
 
Mina två sitter i hallen med långa, (för matteögat) ledsna blickar när matte går till jobbet Sen händer det att matte går ner till bilen 200 m bort och kommer på att hon glömt något hemma, så matte tar bilen och parkerar utanför huset och springer in. Inte en katt i syne, då ligger de i soffan/sängen och tittar irriterat - vad f-n vill du - du skulle ju gå för dagen 😎
 
@Tass @Caoimhe sen förstår jag verkligen er som har bara en katt ändå att självklart bekymrar ni er mer. Man gör ju det när man vill djurens allra bästa.

När min tidigare katt var själv (ensam katt) så helt klart saknade han matte mer än när han sen fick en kattvän i hushållet. Han kunde även klockan så väntade i fönstret/innanför dörren runt de klockslagen. Även vittnesmål från att jag hade en inneboende några år i USA, en tjej som dessutom var hemma mycket på dagtid, dvs han hade alltså sällskap men väntade ändå på matte någon timma innan hon normalt brukade komma hem. Men det handlar ju om hur just den individen är som man har- denne var mer som en hund än en katt rent allmänt.

Jag tror ni skulle märka på era kissar om de led av att vara själva - då skulle det visa sig i beteendet de uppvisar allmänt . De sover mest när de är själva utifrån att de allmänt sover /vilar majoriteten av dygnet
Mao - oroa er inte så länge era katter verkar harmoniska och mår bra 💕
 
@Tass @Caoimhe sen förstår jag verkligen er som har bara en katt ändå att självklart bekymrar ni er mer. Man gör ju det när man vill djurens allra bästa.

När min tidigare katt var själv (ensam katt) så helt klart saknade han matte mer än när han sen fick en kattvän i hushållet. Han kunde även klockan så väntade i fönstret/innanför dörren runt de klockslagen. Även vittnesmål från att jag hade en inneboende några år i USA, en tjej som dessutom var hemma mycket på dagtid, dvs han hade alltså sällskap men väntade ändå på matte någon timma innan hon normalt brukade komma hem. Men det handlar ju om hur just den individen är som man har- denne var mer som en hund än en katt rent allmänt.

Jag tror ni skulle märka på era kissar om de led av att vara själva - då skulle det visa sig i beteendet de uppvisar allmänt . De sover mest när de är själva utifrån att de allmänt sover /vilar majoriteten av dygnet
Mao - oroa er inte så länge era katter verkar harmoniska och mår bra 💕
Jag tror att Älva har det rätt så bra. Hon hänger ändå inte som ett plåster på mig när jag är hemma. :p Jag hade gärna skaffat en vän till henne, men har inte vågat ännu eftersom jag med min tur säkert får en sjukling till.

Nu kommer jag vara hemma mycket mer med henne oavsett eftersom jag antingen jobbar strikt 50 % (tidigare jobbat mycket mer) eller blir arbetslös vid månadsskiftet. Jag hoppas ju så klart på det första alternativet, men Älva lär bli glad vilket som.

Den dagen min ekonomi är mer stabil blir det en kompis. Men den dagen är verkligen inte idag. :(
 
Suck igen över mig själv. Megara har nu ätit upp allt. Gnällt att hon inte får mer, lekt vilt med vippa, hade nästan ner bokhyllan där jag gömde den när vi lekt klart och hon försökte klättra upp, gått på lådan och bitit mig när jag försökte klippa en klo lite försiktigt :angel:

Någon gång ska jag sluta få panik men det blir inte imorgon.
 
.... Varför verkar Alice dras mot att trampa på mina BRÖST? Asså, jag har ju en hel mjuk mage att trampa på också, det känns bara så awkward när hon MJÖLKtrampar på mina bröst :rofl::rofl::rofl:

(Eller så har hon luskat ut att chansen är större att jag börjar klappa henne om hon trampar på bröstet istället för magen .... Näää :cautious:)
 
Jag är nyss hemkommen från sjukhuset efter operation och när jag vaknade låg min lilla svarta i fotänden av sängen och snusade. När han märkte att jag vaknat lade han sig vid mitt ansikte istället, mös och kelade innan han gick bort till vanliga platsen vid fotänden igen. ♥️ Jag fattar att han bara gjorde så för att han ville ha mat, men det var sött ändå :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
864
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
131
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
744
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp