Kattsnack #8

Jag bor i 38 kvm lägenhet. Likförbannat så "försvinner" en katt nu och då och är som uppslukad av jorden. För att sen, lagom till jag panikslagen är säker på att den måste kommit ut trots att dörren inte ens varit öppen sen sist jag såg den, komma strosandes
 
Här är lägenheten också 38 kvm, och nu och då försvinner någon av katterna. Värst är när man springer runt och letar som en galning, kollar ALLA möjliga ställen både två och tre gånger men ändå inte hittar katten - och plötsligt kommer katten strosande från ett av rummen där de OMÖJLIGEN kunde vara eftersom det inte fanns något ställe kvar att gömma sig på!?!? Liksom... O_o
 
63A02971-1B28-4E2C-B59B-9D4CBDFF8D86.jpeg

Jag har hittat dimensionen :devil: nu är det väl bara en tidsfråga innan hon öppnar en ny portal... :rofl:
 
Madame S har alltid varit en pratig individ, men nu har hon börjat med en ny grej som jag inte noterat innan. Prat i sömnen. Nu väckte hon sig själv med ett långt majauau precis - rycker yrvaket upp huvudet och blänger på mig som råkar sitta i närheten. Känner mig något orättvis anklagad för olaga störning av sovande katt.

Hon gjorde samma sak tidigare idag. Låg och sov sådär gulligt med den vita magen i vädret, och jag hör ett ljust högt eiyieiiauu från henne innan hon rycker till, öppnar ögonen, och gäspar.

Ja finns det inte tid att berätta att man vill säga under de vakna timmarna får man väl passa på i sömnen också då.
 
Haha, alltså, Juno är ju helt hopplös. 😂 Jag köpte en Da Purrpeller idag och den var ju så klart jätterolig, men som alltid annars är Juno 100 % på medan Älva vill leka i sin egen takt. Så jag leker med Juno en god stund innan jag försöker isolera mig själv och Älva på balkongen för en privat lekstund. Det tar tre försök innan jag lyckas stänga dörren med Juno på andra sidan. 😂 Sedan sitter hon där och tjuter på andra sidan som om världen håller på att gå under. Hon hoppar upp vid fönstret och kollar bedjande på oss, börjar klättra på dörren och försöker verkligen göra allt för att komma till oss.

Älva blev jätteglad för sin privata lekstund. Hon tyckte att nya leksaken var super. :love:
 
Sitter här i stillsam ro med mina elevresponser... och hör ett mystiskt krafsande ute i köket - men engagerar mig inte såvärst. Efter en uppväxt med en rad olika djur i hemmet är jag skolad i att ignorera ganska mycket. Prassel. Vattenplopp. Hundgruff. Explosionsfisar. Mjau-diskussioner. Gardinstänger som slits ned från sina fästen...

Så! Jag tänkte att det var ett väldigt nogsamt lådbesök. Krafs, rassel, prassel. Tystnad... prassel och långdraget frasande... Blev misstänksam först när fraset övergick i något tydligt rytmiskt.

Stänger dator och går iväg för att se vad som hänt. Städskåpet öppnat. Säcken med Applaws Kitten är uppsliten på sidan (bara det en bedrift för en katt som saknar flera tänder), och en Brunettrumpa som sticker ut från säcken. Andra katthalva är dold av mat, säck, och symaskin. Tugg tugg tugg tugg!

Säcken räddades raskt, är nu ordentligt inslagen och bör rimligen vara oåtkomlig. Men det trodde jag å andra sidan förut också.

Fetknoppp-B är barskt tillsagd och utlämpad i köket. Har inte koll på mycket hon hann vräka i sig, men bra att veta att hon är kapabel att öppna städskåpet, klättra in på rätt hylla och bita sönder tjockplast. :devil:
 
Sitter här i stillsam ro med mina elevresponser... och hör ett mystiskt krafsande ute i köket - men engagerar mig inte såvärst. Efter en uppväxt med en rad olika djur i hemmet är jag skolad i att ignorera ganska mycket. Prassel. Vattenplopp. Hundgruff. Explosionsfisar. Mjau-diskussioner. Gardinstänger som slits ned från sina fästen...

Så! Jag tänkte att det var ett väldigt nogsamt lådbesök. Krafs, rassel, prassel. Tystnad... prassel och långdraget frasande... Blev misstänksam först när fraset övergick i något tydligt rytmiskt.

Stänger dator och går iväg för att se vad som hänt. Städskåpet öppnat. Säcken med Applaws Kitten är uppsliten på sidan (bara det en bedrift för en katt som saknar flera tänder), och en Brunettrumpa som sticker ut från säcken. Andra katthalva är dold av mat, säck, och symaskin. Tugg tugg tugg tugg!

Säcken räddades raskt, är nu ordentligt inslagen och bör rimligen vara oåtkomlig. Men det trodde jag å andra sidan förut också.

Fetknoppp-B är barskt tillsagd och utlämpad i köket. Har inte koll på mycket hon hann vräka i sig, men bra att veta att hon är kapabel att öppna städskåpet, klättra in på rätt hylla och bita sönder tjockplast. :devil:
Imponerande dock! :rofl:
 
Lillith är nog lite dramatisk av sig.

Holger la sig på golvet i en låda för att sova lite efter att ha varit ute halva dagen i finvädret. Lillith tyckte då att, nej där får du inte ligga, så hon spatserar rätt fram till honom och drar till honom med näven rätt i nyllet. Holger blev helt ställd, lite halvt platt tills han reste sig upp, höjde näven mot henne och la av en rejäl mjaaau.

Lillith får panik, backar och försvinner sen upp snabbt för trappen. Holger sitter kvar och ser ut som ett stort frågetecken. Systeryster är nog inte klok.

Vi fortsätter med krokiga svansar, sneda ryggar, djupa mjauningar, det vi lagt till nu den senaste vackan är tjocka svansar :rofl:
Vårkänslorna fortsätter.
 
Fått hem min mycket efterlängtade kattunge idag :love: Nu på kvällen börjar han sakna mamma och syskonen och ropar så ängsligt. Jag gråter med honom :cry: Hoppas jag hittar passande kattsällskap till honom snart, allra helst imorgon... Mitt hjärta värker
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 770
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 983
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 438
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
99 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp