Kattsnack #8

Sådär nu är fontänen med sensor uppsatt, fungerar perfekt även om den är så tyst att man knappt hör den även när den är igång. Bestämde mig för att pimpa lite :D

Umm om det är någon som undrar varför sladdar är inlindade i plast och fastsatta i golv och bokhyllor så är det = Megara. Sensoren har ju ganska långa smala sladdar som sitter ihop som ett paket och de var extremt goda hälsar en viss brun katt. :meh:

20210302_225620 (2).jpg


Nu ska hon bara börja dricka ur den - hon fick dricka utan fontän och det gick finemang men hon är fortfarande betänksam mot det som alla katter tydligen älskar, porlande vatten. Det skulle vara så Megara om hon vägrade att dricka ur den.
 
Denna påminner om min Alice :rofl: hon ställer gärna sig och stirrar på folk som går utanför fönstret, kommer det en bil så ställer hon sig där och stirrar, etc. Men så fort jag öppnar dörren, poff, borta :rofl:
11-Comics-for-Cat-Owners-5bea96c560918__700.jpg
 
Det är någon som är ute med sitt husdjur någon hundra meter framför mig och jag misstänker starkt att det är en katt trots att det är lite väl långt bort.
Varför jag misstänker det? De har stått på samma ställe ett bra tag :D (okej, svansen avslöjade lite också.)
 
Jag lyckades för några månader sedan efter mycket om och men få min katt att äta Mjaus burkmat istället för rå kyckling, men ger honom någon gång emellanåt kycklingvingar som ikväll. Han blev så till sig att han knappt visste vad han skulle göra, tog en tugga, gick till mig och strök sig mot benen, tillbaka till matskålen för en ny tugga, tillbaka till mig osv., allt under det att motorn spann på högsta volym.
 
Nyfiken fråga: Kan katter få salmonella och andra bakteriesjukdomar av rå kyckling? :confused:
Det kan de men det är ytterst sällan kyckling i Sverige innehåller salmonella och katter är generellt ganska tåliga mot de bakterier som kan finnas i rå kyckling. Vi människor är betydligt känsligare och det är en av anledningarna till att jag gått över till burkmat.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 782
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 010

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp