Kattsnack #8

23B39C67-4AC6-4799-9299-C9C42D85975E.jpeg
Sliter med frågan. Vågar jag älska igen? Vågar jag skaffa ett djur att ta fullständigt ansvar för? Och kommer jag klara att gå in till en veterinär när katten behöver? För ngn månad sen hade jag nästan bestämt mig men nu tvivlar jag.
 
Visa bifogad fil 65861Sliter med frågan. Vågar jag älska igen? Vågar jag skaffa ett djur att ta fullständigt ansvar för? Och kommer jag klara att gå in till en veterinär när katten behöver? För ngn månad sen hade jag nästan bestämt mig men nu tvivlar jag.

Jag vet inte hur du bor till, men kan du inte ställa upp som jourhem? Då kan du ju få hjälp med sånt, men möjlighet att behålla katten om du känner att det är rätt. Om lämna bort om du känner att det är helt fel. Ibland måste man ta språnget för att få veta. Men att ha en trygghet i ryggen kan göra att språnget inte blir så stort.
 
Jag vet inte hur du bor till, men kan du inte ställa upp som jourhem? Då kan du ju få hjälp med sånt, men möjlighet att behålla katten om du känner att det är rätt. Om lämna bort om du känner att det är helt fel. Ibland måste man ta språnget för att få veta. Men att ha en trygghet i ryggen kan göra att språnget inte blir så stort.
Jag har 10 mil till närmaste katthem. Det är ju inte omöjligt men jourhem söks oftast till katter som behöver bli trygga innan flytt och det är inte en sån katt jag vill ha.
Jag vill ha en mild och trygg honkatt om jag ska ha ngn.
 
Jag har 10 mil till närmaste katthem. Det är ju inte omöjligt men jourhem söks oftast till katter som behöver bli trygga innan flytt och det är inte en sån katt jag vill ha.
Jag vill ha en mild och trygg honkatt om jag ska ha ngn.

Okej, då förstår jag. Här finns det katter på katthemmen som är trygga i sig, alla kommer ju inte från ett liv som hemlösa liksom. Finns också katter som bor på katthemmet, men behöver få bo själv för att trivas. Tänkte mer på sånna.
 
Okej, då förstår jag. Här finns det katter på katthemmen som är trygga i sig, alla kommer ju inte från ett liv som hemlösa liksom. Finns också katter som bor på katthemmet, men behöver få bo själv för att trivas. Tänkte mer på sånna.
Nej men dom katterna hamnar väl oftast inte i jourhem.
Jag vet inte men jag följer många katthem och majoriteten är katter som varit med om ett eller annat.
De som inte varit det försvinner snabbt.
 
Efter att ha övat några gånger så tog jag med mig T ut i sele.

Jag trodde hon skulle uppskatta det, då hon är framåt och nyfiken och aldrig bangar för något.

Utom utomhuset, tydligen. Hon ville IN. Och NU. Och matte är ELAK.

Får försöka vänja henne långsamt :rofl:
 
Jag har två katthemskatter. Maggan är senaste tillskottet, en riktig hittekatt. Superkelig men lättskrämd.
Sen har jag Tuva, Maine coon, före detta utställningskatt. Kommer från ett dödsbo. Stor integritet, är nöjd med att ligga i närheten och inte för nära.

Min första katt, Smokie, var också från katthem. Oj vilken mysig katt! Hon var arg som ett bi på katthemmet men när hon flyttade hem till mig blev hon så lugn och trygg (med tiden).

Min poäng är att katthem har alla sorter. Man vet inte alltid på förhand hur katternas riktiga personligheter är, det kan vara så enkelt att de inte trivs i sin nuvarande situation.
 
Det är upprorsstämning i hushållet. NÅGON har ställt om foderautomaten till ynkliga sju givor per dag. Det innebär att de stackars kissarna måste äta blötmatsrester om de inte ska sätta ihjäl. Dessutom är godiset inlåst och ransonerat.

De behöver banta, alla tre.
 
Jag tog med Juno ut på äventyr idag och utforskade Slottsträdgården. Jättekul, tyckte Juno, särskilt när vi hittade in liten oas med häckar, träd, och småfåglar. :love: Dessvärre har jag insett att Juno fundamentalt har missförstått hur en häck fungerar. Jag insåg detta när jag såg henne sitta på marken och ta sats för att hoppa upp OVANPÅ häcken. Det var en väldigt snopen och något platt Juno som hängde, tämligen ograciöst, på ovansidan av häckens mycket icke-solida topp. Själv stod jag dubbeltvikt av skratt, men skyndade mig att hjälpa min förvånade och generade katt ner från häcken till fast mark igen. Hon försökte inte hoppa upp igen...
 
Skönhetsmissen är tjurig. Hon och jag har utvecklat en hemlig pakt här i hemarbetets tid. Brunetten går och lägger sig för sin 09-lur inne i garderoben med ganska stadig rutin. Kring 10-11 någonstans kommer Skönhetsmissen tassande och vi går gemensamt ut i köket för en hemlig godisutdelning som B inte vet om...

MEN - denna gång dreamiesarna slut, och Skönhetsmissen fick istället två bitar beaphar som testköpts på försök. ÄCKLIG hälsar S. Två halvtuggade bitar på mattan, sorg och klagan ute i vardagsrummet med en besviken Skönhetsmisse som snuvats på sitt förmiddagsgodis. :wtf: :arghh:
 
Har varit lite uppståndelse här i veckan. Balders uppfödare fick veta att köparen av Balders bror inte var så seriös. Hen hade tydligen katter av olika raser och höll på med blandrasuppfödning visade det sig men efter många om och men lyckades uppfödaren köpa tillbaka brodern. Han kom tillbaka lejonklippt för pälsvård var tydligen jobbigt. 😳
 
51033070388_7093f46a44_n.jpg


51033903262_dd4295c84b_n.jpg
51034051172_a1452496b1_n.jpg



Förslag på en något mer estetisk och stabil :meh: Megara säker lösning? Ethernetkabeln ligger under flyttkartongen. Jag har fem externa hårddiskar och datorn står på en skohylla vilket gör att luften cirkulerar och det aldrig överhettas, plus att Megara inte kan komma åt att äta på sladdar och usb kablar. Hela byggnationen är något ostadig och inte alltid säker för Megaras attacker så något mer stabilt vore extremt önskvärt.

Även jag har lärt mig av bitter erfarenhet att hindra Megara från att slå sig till ro på datorn. Inte bara för att hon stänger av den, utan även för att dammfiltret ovanpå datorn inte stoppar små bruna hårstrån att leta sig in. Därav toarullarna :meh:
 
Har varit lite uppståndelse här i veckan. Balders uppfödare fick veta att köparen av Balders bror inte var så seriös. Hen hade tydligen katter av olika raser och höll på med blandrasuppfödning visade det sig men efter många om och men lyckades uppfödaren köpa tillbaka brodern. Han kom tillbaka lejonklippt för pälsvård var tydligen jobbigt. 😳
Men usch! Vilken tur att uppfödaren fick veta om det och kunde köpa tillbaka honom!
 
51033070388_7093f46a44_n.jpg


51033903262_dd4295c84b_n.jpg
51034051172_a1452496b1_n.jpg



Förslag på en något mer estetisk och stabil :meh: Megara säker lösning? Ethernetkabeln ligger under flyttkartongen. Jag har fem externa hårddiskar och datorn står på en skohylla vilket gör att luften cirkulerar och det aldrig överhettas, plus att Megara inte kan komma åt att äta på sladdar och usb kablar. Hela byggnationen är något ostadig och inte alltid säker för Megaras attacker så något mer stabilt vore extremt önskvärt.

Även jag har lärt mig av bitter erfarenhet att hindra Megara från att slå sig till ro på datorn. Inte bara för att hon stänger av den, utan även för att dammfiltret ovanpå datorn inte stoppar små bruna hårstrån att leta sig in. Därav toarullarna :meh:
Kan du inte bygga en låda av typ plywood-skivor eller liknande? Några mindre lufthål för luftcirkulation. Och måla i någon diskret färg.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 196
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 525
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp