Kattsnack #8

Vad har ni för sele till era katter? Morris har än sin kattungesele med band runt hals och mage men skulle vilja ha nåt bättre.
 
Vad har ni för sele till era katter? Morris har än sin kattungesele med band runt hals och mage men skulle vilja ha nåt bättre.


Har Rukka comfort till mina kissar nu, den är bred och sitter stadigt utan att trycka.


1618900897894.png


*bild hämtad från nätet
 
Jag tänker köpa en tre ponti till Megara, hon är helt ok när hon har selen på sig och gå på promenad men att få på henne selen är ett rent helvete. Tre ponti sägs vara enkelt att få på.

Jag har flexikoppel, till liten, liten hund, och tycker inte att fjädern är så stark.
 
Nu har tandkatten (a k a njurkatten) opererats igen. Där var tandrötter kvar efter den ”olämpliga” tandutdragningen :cry: Stackars katt... fan vad de är bra på att dölja smärta. Där var även fler tänder med TR än vad den förra veterinären märkte (röntgade ej, kände bara med instrument var katten reagerade:crazy:), så de åkte också. Nu är han sydd i munnen och vi ska lyckas få honom att äta blötmat i minst en vecka. Narkosen gick jättebra (gas), vaknade snabbt som attans efter. Nu känns det äntligen som att saker och ting går åt rätt håll!
 
Kollade just på kattens försäkring och såg att hon fyller åtta år i sommar 🥲 lillan då! Känns som att det var både nyligen och länge sedan som hon var ung, hon borde ju vara tre år gammal eller något :D
 
Vad har ni för sele till era katter? Morris har än sin kattungesele med band runt hals och mage men skulle vilja ha nåt bättre.
Tre ponti, tycker rygglängden är för kort på ca alla andra jag provat. Och det känns bättre att hon sitter fast runt bröstet och bogen snarare än bröstet och halsen OM(/när :meh:) hon nu skulle kasta sig efter en fiskmås.
Tillägg: plus att tre ponti finns i en mängd storlekar så det är stor chans att hitta en som verkligen passar inte inte bara duger.
 
Funderar dock på denna ryggsäck, jag har en rotting kattbur som är bra i storleken men den är lite klumpig och tung att bära. Och med en ryggsäck så kan jag ju ha henne lättare på magen/i knäet, kanske hon känner sig tryggare av det.
Dock så får jag ju tänka på att jag inte kan böja mig eller något med den på. Hm.
 
Hittade dessa bollar som man ska kunna ha i tvättmaskinen och de ska fånga upp päls och hår. Jag har provat såna där tvättlappar och även en grej som skulle fungera så, men Alices päls är väl för envis, den fäster verkligen sig vid kläderna. Men dessa bollar har ju kardborrband-liknande grejer på sig, det känns annorlunda än de andra jag har testat.
Men så dyra med frakten och allt :arghh:

(Jag skickade ett mail till zooplus och frågade om de inte ska börja sälja såna också :angel::D)
 
Hur hittar man raskatter (med stamtavla) på ett seriöst sätt?
Är blocket en väg att gå? Eller ska man kontakta uppfödare i rasen?
 
Hur hittar man raskatter (med stamtavla) på ett seriöst sätt?
Är blocket en väg att gå? Eller ska man kontakta uppfödare i rasen?

Katter har väl rasklubbar precis som hundar? Jag skulle börja där. SVERAK har en lista över anslutna klubbar på sin hemsida.
 
Hur hittar man raskatter (med stamtavla) på ett seriöst sätt?
Är blocket en väg att gå? Eller ska man kontakta uppfödare i rasen?
Rasklubbarna har ofta sidor med kullar som man kan titta i. Men jag hittade min katt via blocket från en uppfödare som annonserade där.
Så.. alla sätt är bra utom de dåliga :D
 
Varför lägger sig katter alltid precis där man går? Råkade trampa min katt på svansen i går, inte så att han blev skadad men han var inte glad precis. Tog en del klappande innan han blev på bättre humör och nu är han något mera försiktig med svansen när han ligger i dörröppningen.
 
Hur hittar man raskatter (med stamtavla) på ett seriöst sätt?
Är blocket en väg att gå? Eller ska man kontakta uppfödare i rasen?

En hel del seriösa uppfödare lägger upp annonser på Blocket. Man måste bara kolla lite extra att de är seriösa, eg SVERAK anslutna, stamtavla, vaccinerade, föräldrarna testade osv.

Min ras har en sida med allt som rör burmor och där uppfödare lägger ut planerade, kommande och födda kullar där man kan se färgutfall osv och ta kontakt med uppfödaren. https://burmaklubben.com/ Har inte koll på andra raser men antar att det är samma sak där.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 236
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 835
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 546
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp