Kattsnack #8

Finns inga Dreamies hemma, eftersom herrn är njurkatt, och jag sitter i karantän så kan inte köpa mig fri.. :cautious:
Men jag verkar förlåten ändå, han pendlade mellan mycket uppmärksamhetstörstande och "far åt skogen" igår kväll och sov hos mig inatt. Och jag överlevde ju natten, det är ett gott tecken antar jag :laugh:
 
Vad händer om man går till vet och säger, min katt vill inte sova med mig längre och springer omkring och slår till mina ben och sladdar vidare på golvet och dundrar i badkaret och ligger i lur bakom en dörr, hoppar rakt upp och ner på mina fötter. Är det något fel på henne? Nej, mat, toa etc helt normalt.

Vårkänslor? :idea:
 
Idag fyller min stilige Bosse 11 år 🥳
 

Bifogade filer

  • Bosse 11år.jpg
    Bosse 11år.jpg
    130,5 KB · Visningar: 10
Nästan 9,5 timmar på Ultuna idag var kanske inte vad jag räknat med. Tyckte synd om personalen som hade sjukt mycket att göra men det var verkligen inte kul att behöva vänta så extremt länge mellan varje moment. Nu har Sessan i alla fall fått smärtstillande, urinprov och blodprov är taget. Det kommer bli mer utredning för att se om man kan hitta grundorsaken. Det är ju lite oroväckande att hon får besvär igen bara dagar efter avslutad antibiotikakur.
 
Nästan 9,5 timmar på Ultuna idag var kanske inte vad jag räknat med. Tyckte synd om personalen som hade sjukt mycket att göra men det var verkligen inte kul att behöva vänta så extremt länge mellan varje moment. Nu har Sessan i alla fall fått smärtstillande, urinprov och blodprov är taget. Det kommer bli mer utredning för att se om man kan hitta grundorsaken. Det är ju lite oroväckande att hon får besvär igen bara dagar efter avslutad antibiotikakur.
Det var galet igår, där jag jobbar var det enda stället i Stockholmsområdet som inte hade intagningsstopp (vi hade också för
många patienter egentligen kände inte att vi kunde sätta stopp när de andra redan på morgonen ringde och meddelade att de inte tog emot). Kommer bli en lika hektiskt arbetsdag idag förmodar jag.
Hoppas du och katten fick bra hjälp till slut!
 
Det var galet igår, där jag jobbar var det enda stället i Stockholmsområdet som inte hade intagningsstopp (vi hade också för
många patienter egentligen kände inte att vi kunde sätta stopp när de andra redan på morgonen ringde och meddelade att de inte tog emot). Kommer bli en lika hektiskt arbetsdag idag förmodar jag.
Hoppas du och katten fick bra hjälp till slut!
Ja, de sa att i princip alla mindre veterinärmottagningar hade stängt och att nästan alla djursjukhus hade intagningsstopp... Veterinären kom in med andan i halsen varje gång och bad så hemskt mycket om ursäkt för att vi fått vänta. Det går ju inte att bli sur på dem även om det var otroligt påfrestande att sitta så många timmar och stirra på en vägg. Nästa gång får jag ta med mobilladdare och en bok :p

Vi fick absolut bra hjälp och alla var jättetrevliga men såklart var vi inte så prioriterade :)
 
Suck... Mini mår dåligt pga för mycket fasthållning och medicinering (jag har mycket fjäskande framför mig! Såret är äntligen i princip läkt).

Och Humla lyckades sticka ut så fort jag öppnade dörren imorse. Som tur var bara att plocka upp henne men känns ju varken tryggt eller bra. Hoppas det minskar när kattgård är på plats längre fram i sommar.
 
Stackars Sessan kräktes upp både kvällsmaten och frukosten sen vi kom hem från Ultuna :( Ganska säker på att hon har hetsätit. Nu kör vi många miniportioner och hon får leta lite torrfoder. Än så länge har maten stannat kvar.

Vi väntar ju på provsvar men jag ska sätta igång att fixa lite saker som förhoppningsvis kan få henne att må lite bättre. Ska flytta bort lite blommor så att hon får ordentligt med plats i det största fönstret, fixa lite fler mysiga gömställen på övervåningen, vända på klösbrädan i hallen så att hon får nytt att klösa på mm. Funderar på att skaffa Feliway igen, har inte känt att det har gjort nån jätteskillnad tidigare men det kan ju inte skada. Måste bara lära dottern (1,5 år) att man måste låta den sitta kvar i uttaget... :p
 
Megara är sur som ättika på mig just nu. Fick hjärnsläpp i morse och glömde ge henne frön med frukost. Så nu får hon dem till lunch i Bozita istället. Kränkt katt!!!

Hon har blivit mer och mer kräsen, min gissning är att nu när hon inte längre bor i ett katteri med andra katter så vet hon om att maten finns där när hon vill ha. Tack och lov har hon inte nått Nikita nivå där det fick fjäskas något fruktansvärt och erbjudas olika sorter konstant.
 
Skulle vilja hitta någon bra kattsand som går att köpa i vanlig butik, typ Citygross och Willys. Finns det ens någon bra sand i vanlig matvarubutik?
 
Skulle vilja hitta någon bra kattsand som går att köpa i vanlig butik, typ Citygross och Willys. Finns det ens någon bra sand i vanlig matvarubutik?

Jag har använt Best Friend Cattia (den svarta påsen) till min ända sedan han flyttade in och både jag och herr katt är väldigt nöjda med den. Klumpbildande sand som inte luktar särskilt mycket alls. Har hittat den både på Coop och Willys.
 
Kisse är för rolig... hon ska ha sina rutiner :laugh: På morgonen när jag går upp går hon ut en sväng och ska sedan in och ha sin blötmatsfrukost (hon vrålar som om hon aldrig får mat :meh:).

Igår släppte jag ut henne men husse släppte in henne och gav henne mat... hon tvärvägrade att äta! :rofl: Hela tiden tittade hon på mig och man såg hur hon tänkte: "Jäkla matte, det här är FEL!" :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 189
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 716
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 523
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp