Kattsnack #8

Allt bra här... Skönhetsmissen snattrar omkring och tittar i fönstren, prasslar lite i hyllan, dundrar igenom rummet och tittar i andra fönstret. Eiyiii. Padam-padam-padam genom rummet och ut i hallen - prassel. Vårsol och ljus drar igång energinivåerna!

Brunetten snarkar. Hon har gjort sitt på morgonkvisten, väckt sin människa, blivit serverad frukost, fått lite kel och beundran. Nu är det dags för förmiddagsvilan. Hon brukar kvickna till någongång framåt tre.

Imorgon kommer labradorgrabben igen och ska bo här någon vecka. Madamerna lever i lycklig ovisshet, men det gick ju utan något större gnäll sist. Jag ser fram emot att ha honom här - blir automatiskt uttvingad på promenader vilket är jättebra med ett sånt skärmjobb som jag har nu.
 
Tack för påminnelsen! Får leta reda på scarfen och se om tjejerna är mer samarbetsvilliga i år
Vet inte om det är nytt för i år men för att det skulle räknas så skulle man anmäla sig via deras hemsida i år. Kanske blev lättare än att hålla koll via sociala medier hur många det blev som var med 😊
 
Varit ute en lång stund i skogen idag med Humla och barnen. Inte sett till den förstnämnda sen dess :p
 
Tänkte på kattforumet häromdagen när jag tog stygn och vaccinerade min katt.

Vuxen katt från katthem (som många här verkar tro automatiskt betyder rädd). Tog stygnen precis under hans öga medan han låg i klösmöbeln och spann. Nagelsax - klipp - sedan drog jag ut stygnen med pincett. Efter det: spruta i nacken. Katten har då fortfarande inte rört sig utan bara ligger och spinner.
När han är hos veterinären så går han runt med svansen i vädret och skallrar samtidigt som han spinner högt. Kelar med veterinären och utforskar undersökningsrummet. Tänk vilka guldkorn det finns på katthemmen ❤️
 
Tänkte på kattforumet häromdagen när jag tog stygn och vaccinerade min katt.

Vuxen katt från katthem (som många här verkar tro automatiskt betyder rädd). Tog stygnen precis under hans öga medan han låg i klösmöbeln och spann. Nagelsax - klipp - sedan drog jag ut stygnen med pincett. Efter det: spruta i nacken. Katten har då fortfarande inte rört sig utan bara ligger och spinner.
När han är hos veterinären så går han runt med svansen i vädret och skallrar samtidigt som han spinner högt. Kelar med veterinären och utforskar undersökningsrummet. Tänk vilka guldkorn det finns på katthemmen ❤️
Fler borde adoptera från katthem. Vilken underbar katt du verkar ha 🥰
 
Har inte uppdaterat här men urinprovet visade på bakterier igen, så Sessan står på ny antibiotikakur på 10 dagar sedan i tisdags. Har tid för utredning på internmedicin den 19 maj, hoppas bara att besvären håller sig borta efter avslutad kur... Sessan verkar må hyfsat men jag tycker att hon dricker något mer än vanligt och dessutom äter hon inte upp all mat på en gång som hon brukar. Hon äter upp till slut, men normalt beteende är att hon äter hela portionen på en gång. Tycker att hon är lite raggig i pälsen också.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 789
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 008
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp