Kattsnack #8

Jag funderade på att köpa en julklapp till Alice men jag tror att hon redan fick sin julklapp igår. Jag slog in julklappar och höll på med julsnöre, fick knyta fast en remsa vid stolen för att hon blev så ivrig över den :love: Ingen julklapp behövs! :D
(Det är inte blankt julsnöre utan sån där grovt papprig, så det känns tryggare också.)
 
Allmänt kattkaos.
Igår kom en hona för parning med unge herr Otto. Tror dessvärre att hon kom av sig,trots att han numera är lite mer gentlemannamässig. Nåja, hon är ensam i sitt rum ett tag nu så får vi se om intresset återupptas. Själva Otto är i nuläget inte det minsta intresserad av att gå in till henne, han tuppar runt i stugan och fjäskar för de andra tjejerna, som alla dissar honom grovt.

Kyra hatar alla utom Räven så hon får privilgiet att bomed mig (och honom när han är inne) och hon är så himla nöjd med detta.

Mina ljuvliga ryskor är så himla härliga- den som sonen fickmedsig hem i höstas har verkligen utvecklat sin personlighet från ganska på och rätt tuff till mild och väldigt mysig och ffa så gillar hon sin husse så mycket, hon hänger gärna med honom hela tiden
 
Har ytterdörren öppen för att få ned temperaturen inne lite (har dammsugit och duschat så det är fuktigt och varmt!) och Alice sitter snällt innanför dörren och spanar ut istället för att gå ut. Spännande tillräckligt tydligen!
Det får väl bli hennes julklapp också :love:

Eller nu vågade hon sig ett par steg utanför ... får se vart detta slutar.
Edit: Hon blev lite för modig :D
 
Jag fick en underbar ullfilt i julklapp som Skönhetsmissen har adopterat nu. Brunetten får inte ligga på den, det är Skönhetsmissens filt, hon har vaktat den hela morgonen och noga märkt upp den med sin doft och gnidit kinderna på varenda liten centimeter. :laugh:
 
Min! Miiiin! 🥰

7E64260B-3D5A-4DC3-9F48-3F2DFFE1D968.jpeg
 
Att få i medicinen. Katten vägrar svälja hel tablett, fick tips av veterinären att kleta in den i smör och smöret slinker ner men inte tabletten. Provat att krossa den men den är i princip okrossbar. Provat att lösa upp den i vatten men den löser inte upp sig. Höll på i 20 min och fick till slut ihop nån form av sörja som gick att spruta in med doseringsspruta. Hade den varit lätt att lösa upp så hade det varit ok för det funkar att spruta in.
Tack och lov så hade jag Metacam kvar hemma så smärtstillande får jag i henne iallafall.

Fortsätter rekommendera easy pill. Kanske värt ha för framtiden? Finns hos apotea, granngården mfl. Har gjort medicinering till "godisutdelning" istället för slagsmål.

Min slogs så hemskt även med ingivare att jag övervägde ta bort henne. Så gillar de easy pill pastan är den underbar. Alla gillar dock inte.
 
Fortsätter rekommendera easy pill. Kanske värt ha för framtiden? Finns hos apotea, granngården mfl. Har gjort medicinering till "godisutdelning" istället för slagsmål.

Min slogs så hemskt även med ingivare att jag övervägde ta bort henne. Så gillar de easy pill pastan är den underbar. Alla gillar dock inte.
Tack för bra tips. 😊
Ingivare fungerar fortfarande bra och nu har vi bara några få dagar kvar så det känns som att det är ok för denna gången men jag uppskattat alltid tips som kan vara bra för framtiden. ❤️
 
När Millie försvann så började en grannkatt att besöka mamma och pappa. Hon får självklart aldrig något att äta men hon hälsar på varje dag. Särskilt om matte inte är hemma.
Idag märkte pappa direkt att hon inte mådde bra när hon kom. Ägaren kom och hämtade henne och nu sitter jag och undrar hur det går. Alla katter blir ju inte lika sjuka som Millie var men man får ont i magen när man ser att dom är sjuka.
 
Tog ut Morris för några dagar sen i koppel, tänkte att hon skulle tycka det var kul.
Har inte blivit av under hösten och har haft lite dåligt samvete för det. Hon gillade det inte alls. Det var enbart läskigt, hon som annars är så kartig.
Vad är era bästa tips för att börja gå ut? Kommer inte ihåg hur jag gjorde med Sune eller vad han tyckte...
 
Tog ut Morris för några dagar sen i koppel, tänkte att hon skulle tycka det var kul.
Har inte blivit av under hösten och har haft lite dåligt samvete för det. Hon gillade det inte alls. Det var enbart läskigt, hon som annars är så kartig.
Vad är era bästa tips för att börja gå ut? Kommer inte ihåg hur jag gjorde med Sune eller vad han tyckte...

Jag har helt sonika tagit ut Isis och gullat med henne sas. Hon var också rädd i början men det har försvunnit. Jag började ju tidigt för hon kommer aldrig att få vara lös hos särbon (stor väg och potentiellt elaka katter i närheten). Nu älskar hon husses verkstad :D
 
Jag har helt sonika tagit ut Isis och gullat med henne sas. Hon var också rädd i början men det har försvunnit. Jag började ju tidigt för hon kommer aldrig att få vara lös hos särbon (stor väg och potentiellt elaka katter i närheten). Nu älskar hon husses verkstad :D
Får göra nytt försök snart igen. Funderade på att ta med buren ner, utan gallret, så kan hon välja om hon vill sitta där och se sig omkring eller komma ut.
 
Här håller vi på och bygger ny ställning i kattrummet, mycket kvar att greja med men katterna har redan godkänt den 😁 ska bli hyllor/sovplatser längst upp på stolparna och så ska dom andra stolparna också få tråd runt sig. Och så ska det dit tunnlar och klätterrep. 😻

Och på söndag åker jag och hämtar våran nya bengalning, lilla Elzie 😻
 

Bifogade filer

  • IMG_20201229_123428.jpg
    IMG_20201229_123428.jpg
    227,4 KB · Visningar: 44
Kattkaoset fortsätter - nu är besökande kattflicka eventuellt på väg in i löp, hon är i allafall mer intesserad av unge herrn, som dock föredrar favorithonan som är i löp sen 3-4 dagar, nu har även hennes syster kommit i löp så kaoset är fullkomligt. Inte så lyckat att alla löper samtidigt, men nu är det så. Kyra och Räven fortsätter som det strävsamma par dom är
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
119 184
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 520
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp