Kattsnack #8

Nån av katterna fast börjar bajsa på mattorna istället för i lådan.. Tror det är Maggan faktiskt.
Suck. Får väl prova byta sand igen. Jag som precis köpte en stor säck med toalätt :arghh:

Tror dessutom att hon har mask igen. Den ser ut så på magen. Fattar inte vart det kommer ifrån och varför bara hon blir smittad!
 
Katterna fortsätter att busa genom att jaga, hoppa och klättra. De struntar helt i att Juno egentligen inte får börja göra det förrän imorgon. 🤷‍♀️ Det finns inte så mycket att göra åt det, så det är bara att låta dem hållas. Och så är det ju faktiskt så att det är väldigt gulligt att de båda så gärna vill leka med varandra. De är väldigt söta. :love:
 
Hönsmamma är orolig. Junos operationssår är så himla svullet. Är det fortfarande inom ramen av "normalt" eller ser det mer bråckaktigt ut? Självklart ska jag kontakta veterinärkliniken så snart de öppnat, men tänker att någon eventuellt kan lugna mig innan dess?
IMG_20210118_023713.jpg
 
Morris sår var också svullet, som en limpa. Efter mycket googlande i kombination med hennes allmäntillstånd kändes det okej. Från en dag till en annan sen försvann svullnaden, tror det var efter ca vecka.

Samma här @Caoimhe för Isis (och ja, matte hönsade :D). Men så länge det inte var rött eller geggigt höll jag mig lugn.

Edit: Vad jag kan se på de där bilderna tycker jag det ser jättefint ut.
 
Äsch, kattvaktar Inkan idag och ser att hon har en klo som vuxit väldigt tjock och lång och nästan tar i trampdynan. Övriga var välklippta så gissar att brorsan missat den helt enkelt. Visar sig att den lilla madamen visst har lite temperament ändå så jag har vänligt men väldigt bestämt hänvisat till veterinären :laugh:
 
Veterinären hade ingen ledig tid idag, så vi får åka in imorgon eftermiddag. Skickade bild till mamma som jobbar inom (människo)vården, hon tycker också att det ser misstänkt ut. :cry:
Juno är till synes helt obesvärad.
Kanske självklart men kolla tempen :up: när min Alice fick infektion efter sin kastrering så märktes det allra mest på hennes allmäntillstånd tyckte jag. Men det var ju några år sedan nu så jag minns inte riktigt hur hennes sår såg ut, men det jag minns tydligast är hur stilla hon la sig mitt på mattan (efter att vi kommit hem efter första besöket hos vetten) och såg bara så ynklig ut, protesterade inte ens när vi tog tempen med henne i mitt knä och hon kändes varm. Vi åkte igen bara någon timme efteråt.
Och hellre en gång för mycket! :up::heart

Tillägg: Det jag försökte säga var att min Alice hade dåligt allmäntillstånd men klarade sig ändå bra :heart
 
Någon (Maggan?) hade kissat på hallmattan inatt..
Ingen av katterna har varit på lådan inatt. Konstigt.

När jag tänker på saken har lådgåendet minskat rejält sen jag diskade lådorna.. Hmm..
 
Suck, på fredag har vi veterinärtid för två av våra katter - hos två olika veterinärer. Tack och lov ligger klinikerna nära varandra, så vi kommer dumpa av en katt för tandutdragning klockan 10 och sedan vidare till nästa klinik för allergiutredning klockan 11. Adjö pengar... Måtte katterna må bra snart.
 
Efter att ha känt och klämt på Junos svullnad så tror veterinären inte att det är ett bråck. Juno har fått lite mer antiinflammatoriskt (nomnomnom, hälsar hon) och så ska vi försöka få till ett ultraljud för att kolla så att det verkligen inte är ett bråck, alternativt något annat, typ vätska. Teorin är att det bara är en ovanligt stor svullnad.
 
Katten klämde i sig nästan en hel bit kokt chumlax :up: Är såna här gånger man är extra glad över att ha icke-kräsna katter. Förstår inte såna som har katter som inte ens vill byta kattmat. Mina katter äter ALLT. Min nödlösning imorgon om han inte vill äta är att steka en hamburgare åt honom :D
 
När vi satt i väntrummet hos veterinären så hade Juno tråååkigt och ville helst ut ur buren. Men sedan slog klockan 16.00, och då hände något rent fantastiskt, tyckte Juno. En fågel kom ut och kvittrade från väggklockan!
Veterinärkliniken har ett sådant där litet gökur som såldes på IKEA förr i tiden. Tydligen väldigt spännande för en kattunge att spana på - nästan lika kaptiverande som en äkta fågel! :D
 
När vi satt i väntrummet hos veterinären så hade Juno tråååkigt och ville helst ut ur buren. Men sedan slog klockan 16.00, och då hände något rent fantastiskt, tyckte Juno. En fågel kom ut och kvittrade från väggklockan!
Veterinärkliniken har ett sådant där litet gökur som såldes på IKEA förr i tiden. Tydligen väldigt spännande för en kattunge att spana på - nästan lika kaptiverande som en äkta fågel! :D

Smart av Vet att skaffa en distraktionsklocka! :love:
 
Hälsning från kissarna här. Morgonen är lugn. Prudentlig bajsning i lådan, frukostservering (räkor i sås), kutter. Återigen en stillsam hemmadag i dessa coronatider med matte häckande framför datorn. Skönhetsmissen är inte en morgonkatt utan brukar komma framgäspandes vid nio-tio-draget och placera sig bakom laptopen. Än så länge är det Brunetten som har mattejour. Nån måste ju vakta henne liksom... annars vet man aldrig vad som kan hända.
 
Alltså, mina katter är ju väldigt luriga. Dom kan älska en matsort ena dagen och nästa dag står dom där och försöker krafsa över "bajset". Sen kan den duga igen dag 3. Man vet aldrig från dag till dag så jag behöver liksom ha typ 18 varianter hemma. :devil::rofl:
Bortskämda säger jag ;) Mina äter vad som serveras och även det som INTE serveras, det stjäls ostbågar och sparris t.ex.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
118 796
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 442
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Övr. Katt Låt oss prata ännu mer om våra älskade små (och stora) katter! Inget äventyr är för litet för att dela med sig av. Självklart är alla...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
100 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp