Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev typ utbränd av orientalernas framfart på loftet. Grejen är den att jag har ett kryp-in utrymme (förråd) uppe bakom loftet (taket i badrummet är sänkt för att få till detta utrymme/förvaring). Katterna rejsade SÖNDER i detta utrymme på nätterna och växelvis HOPPADE de ut på mitt huvud när jag låg och (försökte) sova...
Sov åt andra hållet :idea:
Man vänjer sig lättare vid fothoppning än huvudhoppning
:p
 
Blev typ utbränd av orientalernas framfart på loftet. Grejen är den att jag har ett kryp-in utrymme (förråd) uppe bakom loftet (taket i badrummet är sänkt för att få till detta utrymme/förvaring). Katterna rejsade SÖNDER i detta utrymme på nätterna och växelvis HOPPADE de ut på mitt huvud när jag låg och (försökte) sova...
Du får ta med kisse ut på galej och vernissage, så sover ni säkert samtidigt. :heart
 
Nej men seriöst, Kimchi sover hela nätterna med mig i sängen trots att han är både oriental och innekatt i en enrummare. Ibland kan han få morgonfnatt, men inte särskilt ofta. :) Vi tar ju promenader istället!

Oj wow!

Dessa var ju ej speciellt stilla! 🙄

D1015936-7FE7-4BCA-9026-4ECA6143745F.jpeg


Som jag fattar det ska inte orientaler vara ensamkatter. Har du sällskap till din?
 
Jag har precis blivit en stor väggspegel fattigare... 🙈😳 vet ni huuur många bitar en spegel blir när den åker i backen.

Fick in en stor harkrank, den skulle ju tydligen jagas å dödas till varje pris. Jag hann tyvärr inte döda den först. Tydligen kan man hoppa upp på en byrå vidare upp på en garderob för att sen kasta sig ut på spegeln utan att tänka..
 
Min oriental har mig och en egen shiba, uppfödaren var helt okej med det och kisse verkar vara en kanska nöjd individ. :)
Svarar mig själv och tänker att det nog var himla spännande i en ny miljö, med nya områden och utforska, nya rutiner och ny människa också. Jag har aldrig sett min lillekatt så vild som när brorsbarnen sov i vardagsrummet liksom. Jag vaknade ideligen av "Ouch! Hehehe..." när främmande fötter blev anfallna. :D
 
Jag har en stor vattenfontän, nyss diskad och fräscht vatten.
Det duger inte åt fröken Lina.
Hon sitter och dricker från bananplantans blad. Det bildas vattendroppar på dem när jag vattnat, och tydligen är det godare än vanligt vatten

Typiskt katter! Isis får ju givetvis fräscht vatten varje dag men leriga vattenpölar är tydligen godare att dricka från... :cautious:
 
Min oriental har mig och en egen shiba, uppfödaren var helt okej med det och kisse verkar vara en kanska nöjd individ. :)

Ok! De uppfödare jag har kollat (ja jag har gjort viss research :angel: ) verkar inte sälja katter som ensamkatt och vissa verkar också kräva att man har en annan oriental (inte en annan katt vilket som).
 
Ok! De uppfödare jag har kollat (ja jag har gjort viss research :angel: ) verkar inte sälja katter som ensamkatt och vissa verkar också kräva att man har en annan oriental (inte en annan katt vilket som).
Ibland kan ju en katt trivas bättre som ensamkatt om du kan tänka dig en vuxen omplacering :)
 
Ibland kan ju en katt trivas bättre som ensamkatt om du kan tänka dig en vuxen omplacering :)

Ja absolut det kan jag tänka mig. Men jag vet inte om ngn uppfödare skulle vara nöjd med hemmet jag kan erbjuda. Plus att jag själv skulle ha dåligt samvete och tänka att katten skulle känna sig som i ett fängelse 😅
 
Okej.
Kattgårdens grund är nu lagd och sedan är det stomme och nät som gäller men vad ska jag använda för nät?
Kingen klättrar (iaf på kompostgaller) så vad krävs? Det här svarta rådjursnätet (?) går det att använda?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
485
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 359
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 102
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp