Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våra klättrade som bara den på alla kompostgaller-konstruktioner vi hade inomhus. Nätade in altanen för några år sedan med svart rådjursnät = inget klättrande. Det är tydligen obekvämt åt tassarna.
Håller så här långt bra, minns inte när vi satte upp det men måste vara åtminstone 5e eller 6e sommaren nu och ser lika fint ut.
Aha! Nu blev det putsnät som staket och typ rådjursnät som tak då jag inte alls litar på att han inte klättrar ändå.
WIP;
7263B242-08B4-4C1B-93DD-9212B374A837.jpeg
 
Skogisen är vetenskapligt bevisad att vara världens vackraste katt. Faktiskt. Och Russian Blue och Manx. Och majoriteten av alla kattraser kommer extremt nära inpå. Så egentligen är alla katter extremt vackra. Nästan...

https://www.dailymail.co.uk/science...ful-breeds-Norwegian-Forest-topping-list.html
Siames nr 7 och oriental nr 38, det är ju syskonraser så hur det kan skilja sig så mycket är lite knepigt O_o o rexarna som är så gulliga borde va högre upp tycker jag :love:
 
Freja hemma igen idag, med njurfoder och blodtrycksmedicin. Fanns en sten i ena njuren på ultraljud som de misstänker orsakat försämringen.
Jag är glad vi gick all in den här gången, men vi har också sagt nu att blir hon sämre igen i år är det nog stopp där, känns inte schysst att hon ska bli så sjuk med mindre än sex månader mellan, särskilt inte som hon ju är sämre ett tag innan det blir symptom vi märker av. Och veterinären tyckte inte heller att hon var någon bra kandidat för någon operation för njurstenar, iom att hon är äldre, har en kronisk njursvikt, b12 brist och högt blodtryck.
 
Tror det var sånt nät vi hade i den nätdörr vi gjorde inomhus. Utmärkt att klättra i hälsar våra katter :) Det höll dock väldigt bra för klättring så det blir nog bra som utegård också.
Han har provat att klättra ett par gånger men verkar inte vara imponerad av känslan så det har varken blivit högt eller mycket av den varan.
Viktigaste för oss blev att det skulle vara hållbart och rymningssäkert och det har vi uppnått.
 
Jag skulle precis sätta på en dokumentär när det var en fågel i ett träd där i början, Alice råkade förstås precis få syn på den så fick snabbt ändra till katt tv på youtube.
20220704_224800.gif

Så nu sitter jag här och får titta på något annat. Väl helt självklart när katten har börjat se på TV att man inte kan bara ändra hur som helst? 😅
/kattslav
 
Jag skulle precis sätta på en dokumentär när det var en fågel i ett träd där i början, Alice råkade förstås precis få syn på den så fick snabbt ändra till katt tv på youtube.
Visa bifogad fil 94450
Så nu sitter jag här och får titta på något annat. Väl helt självklart när katten har börjat se på TV att man inte kan bara ändra hur som helst? 😅
/kattslav
Alice fyller 9 år idag! 🥰
Jösses alltså, vad tiden går - det känns som både länge sedan och nyligen som hon kom 🥰
Hon fick en liten hög kattgodis för det vid frukosten :angel: och på torsdag åker vi ned till sommarstugan, där vovven åker bort på måndag så får hon en vecka i lugn och ro där 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
495
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 379
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
995
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp