Kattungar med diarre´

CA

Trådstartare
Vad gör man då?Ska dom ha någon speciell mat?
Dom är 8 ½ veckor.

Behöver tips!!

Kokt ris! Ge dom detta i en par dagar, inget annat. Om det verkar hjalpa, lagg i lite rivna morotter & kottfars eller annan finskuret kott nar du kokar riset. Nar de tolererar detta kan du borja blanda ut kattmat i risblandningen, lite i taget. Fortsatt sa tills de kan ata bara kattmat. Byt _inte_ sort pa fodret, det brukar kunna stalla till med problem. Lycka till!

B

blondi3958

Går kattungarna med sin mamma fortfarande?

Om inte så brukar det gå bra att ge majsvälling(barn välling) det har hjälpt många jag känner

A-fil brukar min veterinär rekommendera. Har aldrig haft egna katter med diarré, men a-fil är hennes tips.

Liknande trådar

Övr. Katt Skulle behöva input! Skaffade en kattunge i somras så en av mina katter fick tas bort. Katten som blev kvar är en 10-årig kastrerad...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: moster_punk
·
Katthälsa Vad eller vilken använder ni? När jag ska klappa mina nya missar så ger jag de stötar vilket såklart gör att de inte vill prata med mig...
Svar
12
· Visningar
581
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Jag behöver hjälp. Min honkatt har fått sin FÖRSTA kull för två veckor sedan. Två söta och friska ungar. Efter första veckan har...
Svar
3
· Visningar
870
Övr. Katt Vår kattungen fullkomligt älskar vatten! På gott och ont, han ska alltid vara med när vatten används. Med när man duschar/borstar...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Stora shoppingtråden