Kattungar med diarre´

CA

Trådstartare
Vad gör man då?Ska dom ha någon speciell mat?
Dom är 8 ½ veckor.

Behöver tips!!
 
Kokt ris! Ge dom detta i en par dagar, inget annat. Om det verkar hjalpa, lagg i lite rivna morotter & kottfars eller annan finskuret kott nar du kokar riset. Nar de tolererar detta kan du borja blanda ut kattmat i risblandningen, lite i taget. Fortsatt sa tills de kan ata bara kattmat. Byt _inte_ sort pa fodret, det brukar kunna stalla till med problem. Lycka till!
 
Går kattungarna med sin mamma fortfarande?

Om inte så brukar det gå bra att ge majsvälling(barn välling) det har hjälpt många jag känner
 
A-fil brukar min veterinär rekommendera. Har aldrig haft egna katter med diarré, men a-fil är hennes tips.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 458
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
459
Senast: JohannaB
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 129
Övr. Katt Toni har alltid ätit Latz, men nu äter hon det bara motvilligt. Jag tror att jag skulle behöva prova med någon annan mat men vet inte...
Svar
7
· Visningar
564
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp