kattunge + hundvalp = bästa vänner!!!

B

**BORTTAGEN**

Jag var och levererade en 4 månaders kattunge till min sambos morbror. Kattungen (som i övrigt heter Plankton) är världens absolut mest sociala kattunge, spinner konstant och kelar med allt o alla.

Morbro hade redan en hundvalp (en sheltie) som är lika gammal som katten.

efter att katten hade kollat in huset under c:a 40 minuter så han hade koll på läget så började de leka.

Och då menar jag LEKA, de for runt i huset, i bland var katten först, ibland var hunden först. De stod på bakbenen och fäktades, de jagade samma boll, de rullade runt och slogs...

Inte ETT ENDA morr, fräs eller skäll, hunden viftade på svansen och katten sprang med svansen i vädret och den söta lilla kroken längst ut..

Jag har aldrig sett något så otroligt smärtfritt, han är helt underbar den lilla "Plankan" :love: :love: :love:

---Det var bara det jag ville berätta---
 
Vad skoj att dom kom så bra överens :)
Min hund och ena kattan är bra kompisar dom med. Dom jagar varandra på det sättet du beskriver. Och reser upp sej mot varandra framifrån och liksom försöker göra nacksving på den andra. (Kan nämna att det är en liten hund jag har, och katten är lika stor om inte tom lite större). Har ett kort där jag lykats fånga dom i precis rätt ögonblick innan den ena av dom välter omkull. Kan se om jag kan få tag på det :) Det ser verkligen för skoj ut :)
Efter sina vilda lekar brukar dom somna onvanpå varandra eller tätt intill.

Min andra katt och hunden kommer också väldans bra överens. Men dom leker inte på samma sätt. Kan hända att vovven försöker få fart på kattan ibland men hon bara sätter sej ner och blänger på hunden.

Sen har vi precis haft en hel valpkull hemma och kattorna har vairt världs bra lekkompisar åt dom små krabaterna :) Valparna har fått hänga och slita i katterna hur mycket dom har velat. Dom protesterar ibland genom att vända sej om och titta lite surt på dom, men dom har aldrig gjort något försök till att göra illa dom :)
 
Vad skoj att dom kom så bra överens :)
Min hund och ena kattan är bra kompisar dom med. Dom jagar varandra på det sättet du beskriver. Och reser upp sej mot varandra framifrån och liksom försöker göra nacksving på den andra. (Kan nämna att det är en liten hund jag har, och katten är lika stor om inte tom lite större). Har ett kort där jag lykats fånga dom i precis rätt ögonblick innan den ena av dom välter omkull. Kan se om jag kan få tag på det :) Det ser verkligen för skoj ut :)
Efter sina vilda lekar brukar dom somna onvanpå varandra eller tätt intill.

Min andra katt och hunden kommer också väldans bra överens. Men dom leker inte på samma sätt. Kan hända att vovven försöker få fart på kattan ibland men hon bara sätter sej ner och blänger på hunden.

Sen har vi precis haft en hel valpkull hemma och kattorna har vairt världs bra lekkompisar åt dom små krabaterna :) Valparna har fått hänga och slita i katterna hur mycket dom har velat. Dom protesterar ibland genom att vända sej om och titta lite surt på dom, men dom har aldrig gjort något försök till att göra illa dom :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Mamma katt och bebisarna mår hur bra som helst och är alla feta och glada ^_^, mamman har gått från att fräsa till att spinna och stryka...
Svar
7
· Visningar
978
Senast: Buck
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 272
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Jag funderar på att skaffa en tredje katt, har en 5-årig birma och en 2-årig huskatt. Båda kastrerade killar, birman ganska sent tagen...
Svar
4
· Visningar
2 993
Senast: Bellan12
·
Katthälsa Sittandes på vägkanten hittade vi idag en liten kattunge. Jag uppskattar att den är mellan 5-7 veckor. Rätt så fin i hull, väldig kelig...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp