Bukefalos 28 år!

Kattunge och julgran

Snuffsan

Trådstartare
Det här är ingen kattråd Mandilaki.
Jag vill bara beskriva hur otroligt dum jag känner mig för att jag satte in en gran i huset trots att vi har en kattunge. Redan då jag tog in granen i hallen såg jag den galna, lystna blicken hos katten. "En klätterställning - till mig - vilken julklapp!!" Då borde jag gett granen till fåren eller nåt.

MEN, jag tog in den och klädde den. Nu har katt :devil: nästan lyckats välta den två gånger. Hon tycker det är SÅ skojigt med alla fina kulor som man kan boxas med och sedan rulla över golvet. Varför tror ni annars jag sitter här vid datorn vid den här tiden på morgonen? Blev väckt kl 5:30 av rullande julgranskulor.

Aldrig mera kattunge och julgran samtidigt! :mad:
 
:D

Snart ser man på Blocket.se-- katt :devil: billigt, hämtas omgående, leverans kan ombesörjas, vid seriöst intresse, kan matskål ingå.

:D
 
MMMM.....vi har TVÅ kattungar och EN gran.....
Jag hade lagt alla kulor som skulle upp i granen i en stor korg som stog på köksgolvet och då rev någon av dessa små monster ner ett vertyg som låg på köksbänken och nu består mina kulor av flisor....
Pysen klättrar i granen och Pussi studsar runt i julklappshögen!!!!
:bump:
 
Vi har också en busig sak ;). Klättrar upp och hoppar sen ner på pianot och sppelar vackert :crazy: :crazy: för oss...eller så kommer big mama (stooora kärstin :D) och ger henne en brottningsmatch bland julklapparna, eller varför inte på en gren? :angel:.

Mitt tips är att binda fast granen i väggen, vår gran har bara svajat sen vi gjorde så :D :D
 
Har 3 katter, varav en kattunge och har inte ens tänkt tanken å att ha julgran... :angel: :angel: Skulle bara sluta på ett sätt...katastrof... :crazy: :crazy:
Vi firar ändå jul hos mamma och pappa så det känns inte så viktigt med gran, men hade vi varit hemma så hade man nog velat ha... Vete tusan hur vi löst det då...
 
Vi har inga kattungar, vår yngsta är över ett år. det tog honom tre minuter att döda den första kulan... så förbered er på att ni aldrig mer får ha granen ifred... ;)
 
Har haft sådan tur med min katt, han har ALDRIG lekt med granen. Han är nu 12 år gammal.. Kan titta lite på kulorna, men han låter dem vara!
 
:rofl:
Vi har 2 katter hemma varav den ena är en liten bebis.
Det finns bara en sak att göra:
Vi köpte en jättetunn gran som inte har några tjocka grenar att klänga i och så var vi mycket sparsamma med pyntet, man ska undvika julgranskulorna!
Kanske inte så snyggt men den får stå kvar iaf
GOD JUL!
 
När jag hade kattunge + gran samtidigt strödde jag peppar på de nedersta kulorna.

Det var flera år sedan men jag har haft julgran varje år så resultatet var nog att det fungerade.
 
Våran katt låter granen vara men hundvalpen däremot tycker att paketen och kulorna är riktigt skojiga! Men vi har bara plastkulor längst ner i granen och dom i glas högre upp så hon kan inte ha sönder några iaf.
 
Vi har "tjudrat" vår gran i taket med en mässingskedja. Riktigt piffigt blev det! :)
 
Häng upp apelsin eller citronskivor i granen så går inte katten dit :idea: Min katt ryggar fortfarande tillbaka för förra årets apelsiner som vi torkat.
 
Förra året hade jag två lekfulla katter och en julgran.
Hur många gånger den blev vält innan jag kastade ut den genom fönstret? Tja, minst 5 ggr / dag, trots att jag barrikaderat den med stolar så att kräken inte skulle välta den... :devil:

Men visst är de söta när de springer runt med halva julgranen efter sig och leker? :love:
 
Det här är visst en katt-tråd ( inte katt-träd som jag nästan skrev), Mandalaki!! :)
 
MAn kan göra som vi gjorde förut... vi satten i en krok i taket ett snöre runt granen och hissade up den en och satte som en katong under granen. efter dte hände inga små olyckor :smirk:
 
När jag bodde hemma så åt katten upp ca 50 cm glitter, det gick väl tydligen bara att äta upp det men när det skulle ut så klarade han inte skita en 50 cms kabel utan släpade runt det ganska begagnade och ofräscha glitter hängades hur häcken.. det var så där mysigt.. :crazy:
 
Haha, jag skrev en halvdesperat tråd på Kattforumet dagen innan julafton och undrade hur andra med kattungar/ungkatter eg gjorde med julgran.

Jag väntade in i det längsta med att ta fram (vi har plastgran sen förre året - halleluja!) granen. Just med tanke på 7 månader gamla katten.

Bytte raskt ut alla krossbara kulor mot okorssbara i plast. Sen klädde jag och katten julgranen. Dvs hon lekte med allt, klängde i granen och hade skitkul och jag svore, ryade ochs prutade vatten.

Upp kom granen, men den är oklädd på de nedersta grenarna, och det står en sprayflaska vatten bredvid. Hon klättrar i den så hela granen svajar betänkligt, hon leker med julgranskulorna, stjäl glitter och drar runt hela huset, och jag efter med förrädiskt len röst sägandes "Inte äta glitter, man får ont i magen och får fira jul på djursjukhuset då". I hemlighet började dock iden att MATA henne med glitter så hon firar jul på djursjukhuset och jag i lugn och ro hemma framstå som lockande ;)

Jag kommer plocka ner granen så snart anständigheten tillåter - INNAN den välter ;)

Minn fö greyhoundens totala lycka när han var första året hos oss. 6 år gammal och aldrig varit inne. Han var i himlen redan innan, och när de snääälla människorna tog in ett träd åt honom att kissa på så han slapp gå ut när det var kallt så visste han ju inte till sig av lycka. Jag var inte lika glad ;)
 
Läs mitt inlägg här ovan, så matar du nog inte katten med glitter.. :angel:
 
*skrattar*

Vi har dock sådant där "trådglitter". Inte vanligt luciaglitter eller vad man ska kalla det utan sådant där smalt som man hänger över grenarna. 3 dm långa, trådsmala remsor av silverfärgad folie typ.

Det du beskriver har jag dock upplevt med lilla hunden, hon ät för mycket långt gräs. Man fick..hmm...dra lite åt henne så hon skulle få ut det.. :crazy:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: Niceperson
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 549
Senast: Pazuzu
·
Övr. Katt Det börjar ju snart vara dags att sätta upp julgranen och vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Vi har en liten kattjej på drygt ett år...
Svar
14
· Visningar
3 879
Senast: Äppelpaj
·
Övr. Katt Min katt har varit utekatt hela sitt liv, och det har varit världens liv om man inte tillgodosett hans behov av att gå ut NUUUUUU...
Svar
3
· Visningar
1 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp