Bukefalos 28 år!

Kattunge som biter/gnager?

hindalhunned

Trådstartare
Har fått hem en kattunge för några dagar sedan som är ca 12 veckor gammal och hon biter/gnager på allt och jag undrar om det kliar i hennes tänder och om det finns tuggleksaker till katter? Finns det någonting som jag kan göra för att hon inte ska bita i allting?
 
Sv: Kattunge som biter/gnager?

Det kan absolut klia i tandköttet på henne. Ge henne råa köttben att gnaga på.
 
Sv: Kattunge som biter/gnager?

Har fått hem en kattunge för några dagar sedan som är ca 12 veckor gammal och hon biter/gnager på allt och jag undrar om det kliar i hennes tänder och om det finns tuggleksaker till katter? Finns det någonting som jag kan göra för att hon inte ska bita i allting?

Hoppas du inte köpte den när den var under 12 veckor?

Vissa individer är mer bitningsbenägna än andra. Nu vet jag inte om uppfödaren redan har gjort det men undvik att leka med katten med händer och fötter. De kan trigga igång att de börjar bita och gnaga där också (om de inte redan gör det vill säga). Göm allt du inte vill ha söndertuggat tex kablar mm

Köp hårda kattvänliga liksaker, jag gav min senaste kull små tuggben för hund när det kliade i tänderna (men lämnade de aldrig själv med dessa). Viissa ger råa kycklingvingar till tugg för katter.
 
Sv: Kattunge som biter/gnager?

Hon är ganska precis 12 veckor så det är nog på gränsen.

Finns det att köpa råaköttben på affären, har provat med motsvarande "ben" som hundar får fast för katter men de lämnar hon bara.
 
Sv: Kattunge som biter/gnager?

Du kan ge henne kycklingvingar eller revben från i princip vilket djur som helst. Satsa på svenskt kött och frys det ett par dagar innan du ger det till henne.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 862
Senast: Liten
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 079
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
676
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp