Bukefalos 28 år!

Kattungen biter och attackerar den nya kattungen

Gurra101

Trådstartare
Hej

Fick en kattunge för ca 4 veckor sen och den är hur härlig som helst. Kille är det. Nu har vi fått en till en liten tjej.

Den första katten vill inte lämna henne i fred. Vill gärna bita i bakbenen eller nacken så den nya kvider till. Ok inte gått ett dygn men undrar mest hur man ska hantera detta själv? Ibland får vi sätta dom i var ett rum och över natten samma annars hade nog inget sovit. Är det ok att gå i mellan när det gått för långt t.ex att han är på henne hela tiden?
 
Hej

Fick en kattunge för ca 4 veckor sen och den är hur härlig som helst. Kille är det. Nu har vi fått en till en liten tjej.

Den första katten vill inte lämna henne i fred. Vill gärna bita i bakbenen eller nacken så den nya kvider till. Ok inte gått ett dygn men undrar mest hur man ska hantera detta själv? Ibland får vi sätta dom i var ett rum och över natten samma annars hade nog inget sovit. Är det ok att gå i mellan när det gått för långt t.ex att han är på henne hela tiden?
Självklart ska ni gå emellan, han är iaf fyra veckor äldre och starkare, hon måste få möjligheter att vara ifred från honom när han är för på. Hon behöver få vila tryggt, kunna äta eller gå på lådan ifred utan att han attackerar för att han vill leka. Jag antar att han har andra leksaker och att ni kan distrahera honom med dem?
 
Jo klart, men man har ju vardagsysslor också 😄

Nu sover hon i vårt sovrum där hon har mat och låda så hon får vara lite i fred. Leksaker har vi. Hon vill också leka så även om han kan vara lite hårdhänt så går hon efter han ibland. Men hon är faktiskt lika stor om inte lite större fast det skilljer 3 veckor så storleken är det inget fel på. Tack för svaret.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 585
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 354
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp