Bukefalos 28 år!

Kattungen Stina

L

Labero

I helgen var vi o hälsade på ett par kompisars kompisar som hade en liten kattunge på några veckor. De kunde inte ha kvar den o hade inte hittat någon som kunde ta hand om den så den skulle avlivas. :cry: Gissa om det blev så?! Näe, den fick följa med hem till mig som aldrig skulle skaffa katt. :smirk: Eftersom jag inte varit särskilt sugen på att skaffa katt så vet jag ju inte mkt om hur det är att ha katt heller.. :confused: Så nu vill jag veta allt om katter tex. avmaskningar, när man gör det första gången m.m.
Kanske ska tillägga att hon kommer att vara innekatt så länge jag bor i lägenhet oxå.
 
Sv: Kattungen Stina

Var den bara några veckor gammal? Vart var dess mamma? Om den är så liten så måste den ha mjölkersättning regelbundet, ca var fjärde timme. Det bästa är ju om du kan hitta en amma åt den.

Annars gäller grundvaccinering vid ca 8 v och sen revaccinering 3-4 veckor senare. Avmaska kan du göra nu, med Banminth.
 
Sv: Kattungen Stina

Tack för ditt svar.
Jag vet eg. inte mkt om den men gissar på att den är mellan 10-12 veckor. Hon som hade Stina hade inte mamman till henne, visste inte hur gammal hon är, eg. inte ens om det var en tjej. :crazy:

Okej, då blir det veterinärbesök för vacc. så får vi lärt känna varann lite grann. Vill ju inte skrämma ihjäl henne det första jag gör.. :smirk:
 
Sv: Kattungen Stina

Åk och köp en liten kattbur så den inte sticker för dig när du åker till veterinären bara.
Sedan kan du ju fråga vet om alla dina frågor. Är den liten så kanske du ska köpa kattbebismat nu i början.
 
Sv: Kattungen Stina

Det ska jag göra.. Var o handlade mat, kattsand o leksak till henne igår.. :smirk:

Nån som vet förresten varför hon slickar massor på mig? o naggar på fingertopparna?
 
Sv: Kattungen Stina

Det kan ju vara så att hon saknar sin mamma. Hon kanske helt enkelt eg vill dia.
Vi hade en katt en gång som snuttade på kläder och täcken när han var gosig. Men han blev tagen för tidigt från sin mamma pga kattmammans sjukdom.
 
Sv: Kattungen Stina

Min kattunge som nu är 5 månader håller på och snuttar på mina fingertoppar fortfarande men vi fick honom när han var 12 veckor! Var det alldeles för tidigt för honom att lämna sin mamma? :confused:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 361
Kropp & Själ Vi var på besök hos en tant med innekatt. Katten är skygg, så ingen av oss klappade honom. Innan vi skulle hem hade min minsta blivit...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: SaraXX
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 745
Senast: jemeni
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 119
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp