Kavla upp - Greta /1.cuz

honung

Trådstartare
Jag visste inte var jag skulle lägga detta - om det sorterar under vaccinationer, eller om det handlar om diskussionen om samhällsproblemen i tråden om det dödliga våldet, så det fick bli en egen tråd. Jag antar att de flesta sett 'kavla upp'-kampanjen vid detta laget. Propagandakampanjer med k ä n d i s a r som ska få tveksamma att ändra åsikt är sååå ww2 - oerhört genomskinligt och orelevant 2021 tycker jag, Hur ska folk en veta om dessa kändisar av varierande valör faktiskt har kavlat upp liksom. Och vem bryr sig på det planet, jag tycker det är tramsigt, folk vill ha fakta inför denna vaccination, jag tror ju inte att vaccinskeptiker ändrar åsikt av att se Pernilla Whalgren i denna kampanj liksom. Men snygga bilder är det ju onekligen. Men detta fick jag lite bryderier av. Warnermusic använder 1.cuz tillsammans med Greta i kampanjen. Va? W h a t? Hur tänkte man där? Kan nån förklara? Är folk generellt medvetna om vem 1.cuz är och vad han står för? Och varför ställer man upp honom med Greta på bilden? Är det en provokation, eller är det logik?

1625988499193.png
 
Jag visste inte var jag skulle lägga detta - om det sorterar under vaccinationer, eller om det handlar om diskussionen om samhällsproblemen i tråden om det dödliga våldet, så det fick bli en egen tråd. Jag antar att de flesta sett 'kavla upp'-kampanjen vid detta laget. Propagandakampanjer med k ä n d i s a r som ska få tveksamma att ändra åsikt är sååå ww2 - oerhört genomskinligt och orelevant 2021 tycker jag, Hur ska folk en veta om dessa kändisar av varierande valör faktiskt har kavlat upp liksom. Och vem bryr sig på det planet, jag tycker det är tramsigt, folk vill ha fakta inför denna vaccination, jag tror ju inte att vaccinskeptiker ändrar åsikt av att se Pernilla Whalgren i denna kampanj liksom. Men snygga bilder är det ju onekligen. Men detta fick jag lite bryderier av. Warnermusic använder 1.cuz tillsammans med Greta i kampanjen. Va? W h a t? Hur tänkte man där? Kan nån förklara? Är folk generellt medvetna om vem 1.cuz är och vad han står för? Och varför ställer man upp honom med Greta på bilden? Är det en provokation, eller är det logik?

Visa bifogad fil 73374
Men vill nå ut till en större målgrupp och uppmana till vaccination?
 
Det är ju det jag ifrågasätter om det funkar idag.

Utöver det, är jag nyfiken på hur man tänker med matchningen.
Jag tycker väl att den där kampanjen varit tramsig från början. Men jag tycker inte att den blev mer eller mindre tramsig med 1.cuz. För det första så är jag typen som tycker att man kan skilja på verk och upphovsman, och för det andra så verkar väl den unge rapparen i fråga väl ha kommit på rätt köl sedan han satt inne?
 
Propagandakampanjer med k ä n d i s a r som ska få tveksamma att ändra åsikt är sååå ww2 - oerhört genomskinligt och orelevant 2021 tycker jag, Hur ska folk en veta om dessa kändisar av varierande valör faktiskt har kavlat upp liksom. Och vem bryr sig på det planet, jag tycker det är tramsigt, folk vill ha fakta inför denna vaccination, jag tror ju inte att vaccinskeptiker ändrar åsikt av att se Pernilla Whalgren i denna kampanj liksom.
En närstående med god insyn i äldrevården tyckte det var jättebra när kungen vaccinerade sig. Klar betydelse för många som bor inom äldreomsorgen. Har man misstro mot myndigheter kan det också ha betydelse om personer som man litar på/ser upp till vaccinerar sig. Alla är inte lika.
Själv bryr jag mig inte alls om vem som vaccinerar sig av kändisar. Men kanske skulle man börja fundera om man visste att inga kändisar, eller i regeringen, på myndigheter etc vaccinerade sig? Kanske är det egentliga budskapet omvänt?
 
En närstående med god insyn i äldrevården tyckte det var jättebra när kungen vaccinerade sig. Klar betydelse för många som bor inom äldreomsorgen. Har man misstro mot myndigheter kan det också ha betydelse om personer som man litar på/ser upp till vaccinerar sig. Alla är inte lika.
Själv bryr jag mig inte alls om vem som vaccinerar sig av kändisar. Men kanske skulle man börja fundera om man visste att inga kändisar, eller i regeringen, på myndigheter etc vaccinerade sig? Kanske är det egentliga budskapet omvänt?

Ja, precis. Jag tänker absolut att en del blir inspirerade av att diverse folkliga kändisar vaccinerar sig.
 
Målgruppen är i vart fall inte medelålders tanter, för jag har vare sig sett eller hört talas om det innan den här tråden.

Gissningsvis riktar den sig till ungdomar och de medieplattformarna har jag av naturliga orsaker ingen koll på. Om det får fler ungdomar att vaccinera sig är väl tveksamt, men om någon tveksam väljer vaccin framför att inte göra det av en sådan kampanj, så fyller den ju ändå sitt syfte tänker jag, helt oavsett vad jag som tant har för åsikt om det hela.
 
Vad jag förstår så verkar tanken vara att ha med en massa olika människor med olika ålder, olika bakgrund osv.
Så det är inte menat att lägga någon speciell symbolik i de enskilda individerna på det som frågas efter i trådstarten, snarare tvärt om.

Hur många kampanjer är inte fåniga på ett eller annat sätt, men det innebär ju inte att de är verkningslösa. Andra människor tänker och reagerar helt enkelt annorlunda på dem än vad jag gör. Men så är jag knappast målgrupp heller och det är väl viktigare att det fungerar för andra än mig då...
 
Det jag tycker är lustigt med kampanjen är att de inte kavlar upp ärmen dit man sätter vaccinationsnålem, utan snarare så långt så att de kan spruta in droger typ.

Men ja, jag gillar kampanjen. 🙂
Du får se det symboliskt. :idea: En del har ju kläder som inte ens är lämpade för att kunna kavla upp...

Och dessutom så ber vården om att helst ha kortärmat/liknande på sig. Men då skulle budskapet gå fram rätt dåligt på bild. :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp