Kennelhosta

Kivina

Trådstartare
Det cirkulerar en hel del kennelhosta hos hundar i min vänskapskrets, och nu ska jag snart åka hem till mina föräldrar där det finns två hundar. Finns det någon risk för att jag bär med mig smittan, eller kan jag känna mig lugn?

Självklart kommer jag att tvätta kläder innan jag åker, men ytterkläder kan ju vara lite knepigt..
 
Sv: Kennelhosta

Du bör tvätta allt - dvs även ytterkläder och skor - för att undvika smitta.

Tyvärr smittar detta virus dock även innan hunden börjat hosta och efter det att den slutat. Så någon garanti finns inte...

Vircon är verksamt mot även detta virus så ex. kängor/stövlar/läderskor kan sprayas med en lösning för att minimera smittorisk.

/swat
 
Senast ändrad:
Sv: Kennelhosta

Tack för svar!

(även om det innebär en hel del extra arbete för mig;))
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
875
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 677
Senast: Ava22
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 601
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp