Bukefalos 28 år!

Kennelhosta

movi

Trådstartare
Den 16/1 vaccinerades hunden mot kennelhosta, den 18/2, ca 1 mpnad efter var vi till vetrinären, för hon hade känts hängig/slö med blekt tandkött några dagar, men det mesta var ok, så det blev vila från träning mm. Den 22/2 börjar hon hosta rejält, likt kennelhosta, nu 26/2 är hostan som bortblåst. Är allt en reaktion från sprutan för en månad sen, eller fick hon en släng av väldigt lindrig kennelhosta? Kan reaktionen komma så långt efter?
 
Jag säger lindrig kennelhosta. Tänk på karenstider om du är aktiv på brukshundklubb/tävling/utställning.
 
Jo, det vet jag om karens, vi är aktiva inom brukshundklubben, tränar och tävlar.
Ja det blev väl en lindrig släng.
 
Karensen är 5-10 dgr, så jag säger också en lindrig släng. Mina hade det i somras, det började på olika dagar med 1-2 dagar emellan. De 3 yngre (jag hade en extra hund just då också) hostade vars 2-2½ dygn, den gamle 14-ringen hostade både mer och längre. Han fick både antibiotika och hostdämpande. Alla var/är vaccinerade.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 355
K
Hästvård Har ett 6-årigt arabsto som i maj drabbades av fång till följd av alltför gott bete. Distriktsveterinären var ute och behandlade henne...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Kira2002
·
S
Övr. Hund Våran ena hund har drabbats av hosta. det låter läskigt. Hon hostar inte hela tiden. Hon är vaccinerad mot kennelhosta. Men de kan...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Gnist
·
H
Hästmänniskan Skulle vara oerhört tacksam om Ni kunde ta er tid att besvara dessa frågor angående Er ligghall/ligghallar! Utformning och...
Svar
12
· Visningar
2 014
Senast: heylan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp