Kennelhosta!?

nice and happy

Trådstartare
Var med våran 1,5åriga chihuahua vid veternären i lör då han hostat hela natten! Han "trodde" det var en akut infektion i halsen & skrev ut medicin.

Idag så var en bekant med son hund vid veterinären då den hostar mycket. Hon fick beskedet kennelhosta.
Våra hundar träffdes i fre morse en snabbis utomhus. Då dom hälsa på varandra... Kan min hund ha kennelhosta & då smittat bekantens hund?
Har en stor hund oxå, men han är helt frisk & hostar inget. Han borde ha fått det om den lilla har det va?
Blev lite fundersam om jag fick fel utlåande av veterinären i lör...
 
Sv: Kennelhosta!?

Hur är hunden nu då? Hostar den fortfarande?

Är den vaccinerad mot kennelhosta?

Jag tror inte att kennelhosta och akut halsinfektion ger speciellt lika symptom så diagnosen är säkert rätt. Men för säkerhets skull kan du ju ringa din vet och berätta om din bekants hund så får du höra vad vet tycker.
 
Sv: Kennelhosta!?

Han hosta lite i morse men har inte hört nå mera idag så det verkar bli bättre.
Jo. Men som jag försår det så spelar inte vacc någon roll, dom kan få det ändå?

Skall dit på återbesök i morrn så vi får se vad dom säger då.
 
Sv: Kennelhosta!?

Roll spelar det men det ger inte ett 100% skydd.

Bra att han verkar vara bättre!
 
Sv: Kennelhosta!?

borttaget då det var en gammal tråd som ploppat upp
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vad har ni för erfarenheter när det gäller kennelhosta? Jag misstänker att min hund har fått det trots vaccinering. Han började...
Svar
10
· Visningar
1 943
Senast: HeleneK
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 943
Senast: Olymp
·
J
Hundhälsa I fredags sov min hund hos mina kusiner som ville låna honom över en natt. På lördag morgon hade lekt med barnen som hade kastat pinnar...
Svar
3
· Visningar
1 278
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa En hund i vår bekantskapskrets har tydligen kennelhosta, vilket fick mig att undra hur det är med vaccinering, hur bra skyddar det...
Svar
18
· Visningar
4 783
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp