Kentucky tendon grip

Tovabylin1111

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om det är någon som använt sig av Kentucky tendon grip och kan dela med sig av sina åsikter. Jag funderar på att köpa till min häst som troligtvis har någon slags allergi mot neopren; hon får svullna ben och utslag när hon har "vanliga benskydd" på sig. Numera använder jag alltid skydd med ludd men skulle av flera anledningar åtminstone kunna variera med skydd utan ludd. Jag tycker både att det är lättare att hitta bra passform på dem och så är de lättare att hålla rena. Är det någon som vet något om dem eller har något annat bra tips?
 
Hej!
Jag undrar om det är någon som använt sig av Kentucky tendon grip och kan dela med sig av sina åsikter. Jag funderar på att köpa till min häst som troligtvis har någon slags allergi mot neopren; hon får svullna ben och utslag när hon har "vanliga benskydd" på sig. Numera använder jag alltid skydd med ludd men skulle av flera anledningar åtminstone kunna variera med skydd utan ludd. Jag tycker både att det är lättare att hitta bra passform på dem och så är de lättare att hålla rena. Är det någon som vet något om dem eller har något annat bra tips?
Kentucky Tendon Grip "skapades" för ett antal år sedan när alla fälttävlanshästar typ skavde benen av sig i terrängen iförda Kentucky's terrängskydd. Skydd som var urkassa i både form och kvalitet.

I grund och botten är det bara en fancy förpackning åt en gasbinda på tub som man kan (iallafall kunde när jag bodde i Sverige) köpa på vilket Apoteket som helst för typ inga pengar alls 😉
 

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: Liten
·
Utrustning Jag vill ha tips på bra benskydd till en, just nu, ung häst. Hon har normalt inget behov av skydd (stryker sig inte) men jag vill gärna...
Svar
8
· Visningar
1 776
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: LuckyMe
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 114
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp