Ketchupeffekten

Status
Stängd för vidare inlägg.
För cirka 3 veckor sedan, d.v.s. en vecka innan jag flyttade, la jag in ett par annonser om att bli medryttare. Svaren har lyst med sin frånvaro. Men så kom det ett svar igår. Den tjejen har 2 hästar. En av dem är 176(!) cm hög och den andra 162. Dessa hästar finns bara några kilometer hemifrån så det skulle gå lätt att cykla dit (om jag först köper en cykel förstås.) Några timmar efter att det svaret kommit, kom det ett svar till. Den tjejen hade också två hästar. Halvblod båda två.

Hoppsan. Först inga svar alls. Sedan två inom loppet av några timmar. Och totalt 4 hästar. Det är som den där ketchupflaskeeffekten när det först inte kommer något, och inget efter det heller och därefter kommer allt.

Tjej nummer 2 var tydligen utomlands för tillfället men skulle komma hem om en vecka. Den andra ska jag träffa i morgon. Det blir spännande. Hon tävlar tydligen sina hästar i både hoppning och dressyr. Kul! Och hon som är utomlands tränar fälttävlan med sina. Skoj!

Det återstår att se var det här landar men nu känns det ju lovande. :)

I helgen gjorde jag f.ö. flyttstädningen i förra bostaden. Helt sjukt jobbigt. Och jag var visst en tidsoptimist av stora mått som trodde jag skulle bli klar redan under lördagen. Jo men tjena. På söndagen hade jag ju bokat in mig på ridkurs, så det blev några timmar i stallet också. Jag red den gula connemaran som den här gången var med mig, lyhörd och trevlig. Hon ska tydligen bli privathäst framöver och sluta sitt jobb som ridskolehäst. Hm. Då får jag väl bekanta mig med någon annan då. Efter stallet fortsatte jag att städa. Framåt sex hade jag bilen packad och klar. Jag fick verkligen pussla för att få med allt. Det gick nätt och jämt. Det var tur att HV köpte de kvarvarande flyttkartongerna av mig för de hade inte fått plats. Sedan lämnade jag över nycklarna och sen var det hejdå till den bostaden. När jorden tinar lite längre fram kommer jag ändå att åka tillbaka och hämta en del av mina växter, men det är ju några veckor kvar till dess.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 638
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Egentligen förväntar jag mig inte att någon har något svar. Jag har det verkligen inte själv 😅 Som många vet har det senaste året varit...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 873
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp