Keyless till bilar

Apollo

Trådstartare
Har idag fått hem min nya Subaru Forester och den är nyckellös, startar med en knapp. Med en vanlig nyckel kan jag ju vrida stegvis så man kan lyssna på radio eller veva ner ett fönster. Hur gör man det med en nyckellös bil.:confused: Vill ju fiffla lite med radio/telefon och bluetooth utan att behöva sitta med bilen igång.
 
Har idag fått hem min nya Subaru Forester och den är nyckellös, startar med en knapp. Med en vanlig nyckel kan jag ju vrida stegvis så man kan lyssna på radio eller veva ner ett fönster. Hur gör man det med en nyckellös bil.:confused: Vill ju fiffla lite med radio/telefon och bluetooth utan att behöva sitta med bilen igång.

RTFM :D

(retas bara) ;)
 
På min Peugeot 308 -10 kan man inte lyssna på radio eller göra något annat alls utan att slå på tändningen. Det finns inte ett förstaläge utan det är verkligen tändningen.
Det går alltså inte att lyssna på radio utan att starta bilen. Idiotiskt :banghead:
 
På min Peugeot 308 -10 kan man inte lyssna på radio eller göra något annat alls utan att slå på tändningen. Det finns inte ett förstaläge utan det är verkligen tändningen.
Det går alltså inte att lyssna på radio utan att starta bilen. Idiotiskt :banghead:
Ja det är verkligen idiotiskt. Hur tänkte dom där.:eek:
 
Volvo funkar som så att trycker man bara på knappen och då slås tändningen på och radio mm funkar
Håller man foten på bromsen samtidigt som man trycker på knappen startar bilen
 
På vår Subaru Outback trycker man på knappen utan att trampa på bromsen (tror knappen lyser orange istället för grön då).
 
Har en precis likadan bil, och precis som tidigare sagts, så trycker man in knappen en gång, UTAN att trampa ner kopplingen.

En massa lampor lyser på instrumentpanelen, men det är bara att strunta i, men när man sedan ska starta bilen, så får man trycka en gång till, med pedalen nere.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 021
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 120
Senast: Migo
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 586
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 442
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp