Kieffer Lech

B

breccia

Erfarenheter? :)
Den ser väldigt bekväm ut men hur höga är knästöden?
 
Kanonbra sadel är min erfarenhet. En av väldigt få sadlar som passat min häst och mycket skön att rida i. Knästöden är, i alla fall på min sadel, ca 4 cm, men sen har jag fått påsytt kardborre och satt på lösa knästöd (wintec) under, funkar jättebra.
 
Själv tycker jag att den är skitobekväm att rida i och man får inte mycket stöd. Knästöden är inte stora alls. Men lädret och så är ju i bra kvalitet, så annars är det väl en bra sadel.
 
den ser ut som en sån sadel jag kan sitta bra i, ska be mamma ringa sadelmakartjejen imorn :) han vill ju ha kieffer min lilla going :) tack tack alla tre för åsikterna! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 540
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
26
· Visningar
1 629
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: Mia_R
·
Utrustning Nån som kan förklara för mig vad kieffer M och MW betyder i grader?
Svar
0
· Visningar
545
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp