Kilimanjaro nästa!

Aliide

Trådstartare
Snart är det dags för vår efterlängtade semester. Kilimanjaro, safari och sedan Zanzibar.

Men nu börjar jag få lite reseångest. Det största problemet är att göra nr 2 på berget... 😳 Dessvärre inget ni kan hjälpa till med.

Sen kommer vi till packningen. Har vi någon bukefalist som vill komma med goda råd? Jag ska försöka packa smart, minimalistiskt och praktiskt. Dvs allt tre delar som jag absolut inte behärskar!

Ser framför mig hur jag kommer vara antingen förstoppad eller ha IBS-diarre, för tung packning, för lite kläder på mig och därefter frysa ihjäl på 5800 meters höjd...

Vad måste ner i packningen samt vad klarar man sig utan?
 
Fasen vad kul! :banana:
Det jag nog skulle se som största utmaningen vore nog att packa för två så olika(?) klimat som berget och safari.
Och sådant som jag skulle se som högprioriterat vore t ex toapapper, pannlampa och solcellsladdare för kamerabatterier.

Igår kväll hade vi planerat att boka flygbiljetterna till Kilimanjaro, för en länge efterlängtad ren safariresa i slutet av mars och början av april. Efter mycket stötande och blötande beslöt vi dock att skjuta på resan till augusti-september, risken att hela äventyret skall regna bort känns för stor. Det borde vi kanske ha insett tidigare i planeringen, men researrangörer har tonat ner regnrisken. Det ligger förvisso i deras intresse att göra det... men vi tar det säkra(re) före det osäkra. Men ni åker tidigare än så?
 
Kläder i ull! Även om man blir svettig luktar de inte och de håller värmen även om de blir blöta. Med kläder i ull klarar man sig alltså utan flera ombyten.
 
Ser framför mig hur jag kommer vara antingen förstoppad eller ha IBS-diarre, för tung packning, för lite kläder på mig och därefter frysa ihjäl på 5800 meters höjd...
För tung packning kommer du inte att ha, för du får ju inte bära någonting mer än en liten ryggsäck själv. Resten bär bärarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp