Kim Jong-Un gör en symbolisk ridtur på vit häst

Bilder på Norkoreas diktator, som likt en Apokalypsens ryttare rider upp på Nordkoreas högsta berg, sprids över världen. Frågan är om han inser den kristna symboliken i Uppenbarelseboken: att ryttaren på den vita hästen symboliserar Kristus som segerherre.
 
1571325638092.png


Apropå säkerhet med hjälm så diffar det verkligen mellan olika länder. Att ge sig ut och jaga i damsadel med hög hatt är det nog inte många svenskar som skulle våga sig på, men det kan erkännas att det är ganska snyggt ibland.


Screen-Shot-2017-09-12-at-9.17.04-AM-640x361.png


th
 
Fötterna/tårna rakt fram. Håller tyglarna ganska vant. Ser ut som om hästen är ok med Un på ryggen.
När Putin rider ser det bara illa ut.
Kan Un ha gått på ridskola månne tro 😁

Det var min tanke också faktiskt. Hade varit intressant att se en film och inte bara stillbilder.
 
Fötterna/tårna rakt fram. Håller tyglarna ganska vant. Ser ut som om hästen är ok med Un på ryggen.
När Putin rider ser det bara illa ut.
Kan Un ha gått på ridskola månne tro 😁

En googling ger att han tydligen ridit länge och han ser ju inte ut som någon total nybörjare iaf. Hästen ser ju glad ut och han hänger inte i tyglarna osv så vi har ju sett värre (tex kändishoppningen de har på Friends...).
 
Blev nyfiken. Det finns tydligen en ridskola med 100+ hästar. Men jag kan ju föreställa mig att det inte direkt är en majoritet av den nordkoreanska befolkningen som kan, eller får, vistas på den. https://exploredprk.com/photos/mirim-riding-club/
Kim växte delvis upp i Schweiz. Så han kan ha lärt sig att rida där. Han kanske åkte till grannlandet och fick lektioner på Spanska Ridskolan. Därav att han gillar vita hästar😁
Jag får en bild av Kim på ridskola, lika Flickorna på Klitteholm.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu verkar det klart varför Nordkoreas ledare Kim Jong-Un nyligen red upp för det heliga berget Paektu-san med en vit häst. Han vill riva...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp