Kim Jong Un

Tror du att Kim Jong-Un kommer tillbaka till makten?

  • Ja

    Röster: 22 66,7%
  • Nej

    Röster: 11 33,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    33

Sporthorse

Trådstartare
Kim Jong Un är tydligen hjärtopererad och har inte setts till på några veckor. Rykten säger att han kan vara död och president Trump dementerade dessa rykten.
Det vi vet är att Kim har haft en del hälsoproblem sedan innan och om jag får spekulera så har Kim fått corona och ligger uppkopplad till en respirator. Han kommer aldrig kopplas bort.
Vad händer nu? Ska systern ta över? Hur blir det i NK och omvärlden med nytt styre, vad tror ni?
Eller kommer han tillbaka?
Mystiken över ett redan hemligt land tätnar.
 
Senast ändrad:
Kim Jong Un är tydligen hjärtopererad och har inte setts till på några veckor. Rykten säger att han kan vara död och president Trump dementerade dessa rykten.
Det vi vet är att Kim har haft en del hälsoproblem sedan innan och om jag får spekulera så har Kim fått corona och ligger uppkopplad till en respirator. Han kommer aldrig kopplas bort.
Vad händer nu? Ska systern ta över? Hur blir det i NK och omvärlden med nytt styre, vad tror ni?
Eller kommer han tillbaka?
Mystiken över ett redan hemligt land tätnar.

Det är flera veckor sedan den nyheten publicerades . Han har ju som sagt även tidigare varit opererad pga hjärt och kärl problematik så det är inte första gången han varit borta mycket längre än ett par veckor.

Jag är ju rent allmänt utöver det inte ett stort fan av spekulationer när noll fakta finns så resten skippar jag .
 
Det är flera veckor sedan den nyheten publicerades . Han har ju som sagt även tidigare varit opererad pga hjärt och kärl problematik så det är inte första gången han varit borta mycket längre än ett par veckor.

Jag är ju rent allmänt utöver det inte ett stort fan av spekulationer när noll fakta finns så resten skippar jag .
Han har haft gikt men inte opererat hjärtat?
 
Jag tror inte att Kim kommer komma tillbaka eftersom han inte setts på ill-sungs födelsedag. Hans syster kanske tar över nu men jag vet alldeles för lite om henne för att ens gissa hur hon skulle tänkas vara som ny diktator. Förhoppningsvis är hon mer öppen än brodern, men det återstår isåfall att se.
 
Trump kanske gav honom ett förhandstips om att dricka desinfesktionsmedel ...🙄

sorry, kunde inte låta bli.
Jag tror inte att han är död- däremot kan säkert en nation som Nordkorea hålla hans hälsostatus hemlig länge.
Om han ligger i någon form av koma så kan det nog dröja väääldigt länge innan han dör på riktigt. För ingen kommer nog våga ta beslutet att koppla bort honom.
 
Jag tror inte att han är död och jag tror att han kommer tillbaka. Det kanske tar lite tid, men han kommer att komma tillbaka. Skulle han vara död hade de andra ledarna i landet börjat mobilisera militär mm och det hade experterna märkt.
 
Jag tror inte att han är död och jag tror att han kommer tillbaka. Det kanske tar lite tid, men han kommer att komma tillbaka. Skulle han vara död hade de andra ledarna i landet börjat mobilisera militär mm och det hade experterna märkt.
Det konstiga är ju att han inte visat upp sig i tv, trots att Kim Il-sungs födelsedag var i april och rykten om hans död börjat spridas.
Jag tror inte han är död men däremot ligger han kanske i Koma och därför inte kan framträda.
 
Är inget fan av Nordkorea eller Kim Jong Un men känns lite märkligt med en omröstning och spekulationstråd om någons eventuella död.
Frågan är ställd ifall han kommer tillbaka till makten, inte ifall han är död eller inte. Dessutom är det väl inte så konstigt att det spekuleras. Det hänger rätt mycket på hela omvärldens framtid hur utfallet blir.
Kina har börjat mobilisera mot NK gränsen läste jag idag
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp