Kinapuffs/kinasnacksbrist i landet?!

Miao

Trådstartare
Halvt skojsam, halvt desperat tråd :D!

Jag har sen barnsben ätit Kinapuffar/Kinasnacks i parti och minut. Mitt absoluta favoritgodis!!

Men sen någon månad tillbaka har jag problem att få min kinasnacks-fix, då det råder extrem brist på dessa i alla mina närmsta affärer :eek:!! Både på Coop och Ica är det de senaste månaderna nästan ALLTID slut och jag får lite panik!

Jag har t.o.m googlat ”Kinapuffssnacksbrist” och liknande (:D) för att se om det varit någon brand i en Fazerfabrik, att något transportproblem pga Corona eller nått. Men jag kammar noll!

Hur ser det ut i resten av landet, har ni kinasnacks i butiken eller måste jag bli paniskt rädd att de börjar fasas ut :nailbiting:?!?
 
Senast ändrad:
Här varierar de beroende på vilken affär man går till ;-) Men vår lilla Ica har dem jämt inne. Min sambo är tokig i kinapuffar.
 
Jag hade faktiskt tänkt köpa några i lördags men hyllorna ekade tomma, inte någon av de tre sorterna fanns. Slump eller är du något på spåret? 😁
 
Här verkar det också råda någon slags brist, det är bara de salta i ljusblå påse som funnits hemma hos de butiker jag handlat i på sistone. Tråkigt eftersom de röda hör till mitt favoritgodis. :(
 
Här verkar det också råda någon slags brist, det är bara de salta i ljusblå påse som funnits hemma hos de butiker jag handlat i på sistone. Tråkigt eftersom de röda hör till mitt favoritgodis. :(

Den blå påsen har funnits här med tidvis! Men inga gula ALLS (de gula är min favvo :love:)
 
OMG :eek::eek:!! Tänk om jag för en gångs skull har rätt och vi går in i den stora kinapuffsdepressionen?!
Det vore ju en katastrof. Kanske beror det på att de för tillfälligt satsar på den här? 😱
Fazer-Kina-Puff.jpg
 
har du kollat idag? Det är veckans deal på alla supermarket butiker, vet inte om det gäller dom andra oxå.
Annars kan jag köpa o skicka om du vill.

Gölligt tänkt :D! Men jag ska släpa mig till Ica Maxi i stan till helgen (det ligger på fel sida stan så åker aldrig dit), de brukar ALLTID ha kinapuffar.

Har de inte det kommer jag bli lite nervös på riktigt :D!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp