Bukefalos 28 år!

Estivuz

Trådstartare
Jag funderar lite på om dressyren i 100-klassen går på kort eller lång bana? Kunde inte tyda detta i proppen. Nån med koll?
 
Sv: Kinda

Men alltså - det programmet får bara ridas på lång bana så det var väl inte så knepigt att fatta? Pucko. ;)
 
Sv: Kinda

Kinda har bara 40-banor, så det kommer att gå på 40-bana.

LenaH - nää, det gäller för 90-programmet. 100-programmet från 2010 får ridas på både 40- och 60-bana.
 
Sv: Kinda

Försöker du säga att det är jag som är pucko? Tänk på att jag kan ändra alla inlägg så att det ändå är Estivuz som är det. ;)

Äh, jag hade för mig att du fick dem till att bara ha 60 men när jag tänker efter så vet jag ju också att de bara har 40.

Fast E är ändå ett pucko för hon har en fet dressyrhäst. :p
 
Sv: Kinda

Haha! Där fick du allt! Jag hade nämligen koll på att den FÅR ridas både på kort och lång.

men aicha hade inte du mailat dem om att ha debutanten på lång bana?
Står ju i proppen att de har längre banor men någonstans ska man väl rida fram också.


Min hästs sista dag i karriären som fet dressyrhäst var i fredags, jag var till och med så storsint att jag strök mig ur ena dressyrklassen!
 
Sv: Kinda

Jag tjatade på dem att ha rätt program för rätt bana - och eftersom de bara har 40-bana när de kör två parallellt, så fick de ändra till rätt program. ;) Men 100-programmet i den version de har valt får ju som sagt ridas på både och.
 
Sv: Kinda

kl

istället för att göra en ny kan vi ju göra denna till en kinda-tävlingstråd :)

vilka är det som ska dit och vilken klass? Jag ska dit och tävla 90 med min lilla, blir årsdebut :D
 
Sv: Kinda

Kul! Nu vet jag ju inte vad ni heter irl eller ser ut heller för den delen :D annars vore det ju kul att springa på någon bukare när man ändå är på samma tävling :p
 
Sv: Kinda

Kul! Nu vet jag ju inte vad ni heter irl eller ser ut heller för den delen :D annars vore det ju kul att springa på någon bukare när man ändå är på samma tävling :p

Bara o komma o säga hej! Vad har du för häst?
Jag rider på en fet fux med bläs, och som sagt 100-klassen! :devil:
 
Sv: Kinda

Jag kommer med min lille bruna och rider 100-klassen. Årets andra tävling och förhoppningsvis sista 100-klassen om allt flyter på fint.

Konstaterar också att eftersom Kamel med tillhörande ryttarinna ska starta så vet vi ju vem som kommer att sopa dressyrbanan :angel:
 
Sv: Kinda

hahah okej, ska hålla utkik efter det då ;) jag rider en liten, rätt galen rödfux i 90-klassen xD
 
Sv: Kinda

Ja o efter min fantastiska dressyrträning igår så vet jag vem som kommer att komma sist i 90-klass dressyren!:cool:
 
Sv: Kinda

Jag kommer med "min" stora bruna, startar 90-klassen & är redan lätt illamående av nervositet... Sist jag lämnade startfållan var för tio år sen & hästen har inte tävlat sen september -09, men det blir nog bra. :P

Startlistorna är förresten ute, men inget ryttarmeddelande...
 
Sv: Kinda

Kul! Nu vet jag ju inte vad ni heter irl eller ser ut heller för den delen :D annars vore det ju kul att springa på någon bukare när man ändå är på samma tävling :p

Jag är lång och blond och min Kamel är brun med vit nos och jättelånga ben.
Troligtvis är jag också den enda som har klippt fina dekorationer på baken på min häst (nej jag har aldrig haft någon ponny...) så oss kan du säkert få syn på. Bara att komma och säga hej isf :)

Vi får även hoppas att _underbarn_'s profetia om höga dressyrpoäng slår in :)
Jag säger :banana: till att det är 2010-programmet iaf :D
 
Sv: Kinda

det ska jag hålla utkik efter då :D

kl
jag har fått en bra starttid för dressyren igen, det tackar vi för :bow: mamma skulle väl svimmat om jag sa att jag skulle starta kl 8.. x)
 
Sv: Kinda

Kamelen är även den enda hästen på framridningen som faktiskt vet hur man gör dressyr :angel: han är lätt att känna igen (och så fin :love: ).

Men kamelryttarinnan! Och ni andra! Jag behöver hjälp!

Tittade nu på lättklassprogrammet som ska ridas, aldrig sett det innan. Gillar att det är på 40-bana och att det händer lite i det, min häst brukar gå bättre då än när det bara är transportsträcka upp och ner på 60 m banor. Men iaf;

Galoppdelen! Ska det vara ökning mellan de två bokstäverna på långsidan och sedan vanlig galopp på halvvolten, eller ska det vara ökning mellan de två bokstäverna på långsidan samt halvvolten, för att sedan gå ner till vanliga galoppen igen?

Jag gissar själv på alt nummer två, men ville bara dubbelchecka mer er :)
 
Sv: Kinda

Det är alternativ 2, alltså ökning från första bokstaven på långsidan + bågen.

Jag tackar å Kamels vägnar för berömmet :love: han är fin (och han är väl medveten om det, den divan ;))
 
Sv: Kinda

Nu är ryttarmeddelandet uppe också! Men är det inte rätt dyrt med 200 kr i veterinär och ambulansavgift..? eller är jag bara snål :o *fattig student*
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
584
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: Rosett
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 676
Senast: fio
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
538
Senast: shebeen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp