Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Gwaeron

Trådstartare
Nu har jag köpt kineton nosgrimman som h*öks säljer. Men den hamnar ju så långt ner! Inte bra. Kan nån upplysa mig om vad som skulle hända om jag sätter den "uppochner" (ungefär) så den hamnar högre upp. Bygeln är ju inte helt symmetrisk så jag oroar mig för att funktionen skulle ändras eller nåt. Nån som vet?

P

Panikie

Sv: Kineton

Lyrazel skrev:
Nu har jag köpt kineton nosgrimman som h*öks säljer. Men den hamnar ju så långt ner! Inte bra. Kan nån upplysa mig om vad som skulle hända om jag sätter den "uppochner" (ungefär) så den hamnar högre upp. Bygeln är ju inte helt symmetrisk så jag oroar mig för att funktionen skulle ändras eller nåt. Nån som vet?

kn du inte göra fler hål o verkligen få upp den då?

tror man ska undvika att börja trixa själv med produkter som ska va på ett spciellt sätt, men vist testa kan man juh alltid göra.

Gwaeron

Trådstartare

Jo men då klämmer den ju mot bettet. Jag såg en travkineton nånstans där över-nosen-delen var fastsatt i den bakre änden på bygeln och över-nacken-delen i den främre. tvärsemot hööks alltså. tänkte att man borde ju kunna vända på den. Eller?

Gwaeron

Trådstartare

Jag har nu tittat extremt noggrannt på nosgrimman och det roliga är att den nästan ser ut att kunna fungera bättre som jag planerar att spänna den. Jag vill ha så att den tar så lite som möjligt när hästen väl söker sig framåt neråt men desto mer när hästen petar ut underhalsen. Ska klura lite närmre och provrida imorron.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5536 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har två problem med trosor när jag rider! 1. Jag får skav av kanten/sömmen till det extra inlägget som man envisas med att sy fast...
2
Svar
37
· Visningar
1 763
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 132
Övr.Hund Hej Vi har en malteser som nafsar i fötterna. Betyder det något speciellt?? Det är en kastrerad hane på 3 år, vi köpte honom som 1-åring...
2
Svar
20
· Visningar
1 125
Relationer Hej! Jag är en tjej som skulle vilja prata om en sak nämligen om när man är bortskämd. Det var en som sa till mig att jag är bortskämd...
2
Svar
37
· Visningar
3 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Transportbur
  • Ledsen hund

Hästrelaterat

Omröstningar